Chevy Colorado & GMC Canyon banner
21 - 36 of 36 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ik heb zojuist een e-mail naar Launch support gestuurd - Ik hoop dat het het kan doen. - Bedankt!
OK. Dus, de Launch 129E is aangekomen - Het is een geweldige scanner voor de prijs. Ik heb de update uitgevoerd na het uitpakken en betaalde een extra $38 voor de Chevrolet / GM / GMC update en was onder de indruk van de scantool als scanner, maar ik was niet in staat om een regeneratie te starten en/of de emissie-sabotage test uit te voeren. Ik denk dat de 129E alleen een diagnostische scantool is en/of het is een bedieningsfout, want ik kon de manier niet vinden om het te gebruiken om een regeneratie of de anti-sabotage test te starten. Ik heb het teruggestuurd naar amazon en ik heb de OBD Link MX+ besteld en de Gretio app voor de I phone gedownload. Zodra de MX+ arriveert, laat ik je weten of het werkt voor wat ik wil doen.

De Foxwell NT301 is een zeer goede bidirectionele scanner voor benzinevoertuigen voor ~$65.

Gebruik hem om het batterijtype te resetten en te wijzigen op de 2011 BMW 3-serie van mijn vrouw. ... ja, om welke reden dan ook, bij BMW-auto's van die tijd moet je het batterijbeheersysteem binnen het BMW-systeem resetten. En kan ook van SLA naar AGM veranderen. Het is nogal overdreven voor een 12-13 jaar oude auto... maar $65 versus een dealerbezoek van $200 om de 3-5 jaar? Gemakkelijke keuze.
Is er een bepaalde versie van de NT301 die bidirectioneel is?
Het lijkt niet bidirectioneel te zijn volgens de tabel op Amazon. Staat er ook niet.
https://www.amazon.com/FOXWELL-NT30...dtes-20&linkId=1aefbb99fda73fc808fa2e04670a37ae&language=en_US&ref_=as_li_ss_tl

Image

Is er een bepaalde versie van de NT301 die bi-directioneel is?
Het lijkt niet bi-directioneel te zijn volgens de tabel op Amazon. Staat er ook niet.
https://www.amazon.com/FOXWELL-NT30...dtes-20&linkId=1aefbb99fda73fc808fa2e04670a37ae&language=en_US&ref_=as_li_ss_tl

View attachment 462206
Laat me de mijne eens opgraven en kijken wat het is. Ik heb mijn bestellingen doorzocht op foxwell en dat is wat ik besteld heb, maar ik heb het gevoel dat de datum iets afwijkt bij nadere beschouwing. Heb het maar een paar keer gebruikt voor de auto van mijn vrouw. Ik hoop zeker dat ik niemand op het verkeerde been heb gezet.

• Like
Reactions: GraniteBlue05
Discussion starter · #24 ·
De Gretio smartphone-app (Gretio – Surreal Development) en de OBDLink MX+ adapter (Amazon.com) zijn alles wat je nodig hebt voor deze dingen.
Ik heb net mijn MX+ ontvangen en de Gretio-app gedownload. Ik kon een geforceerde regeneratie uitvoeren en de anti-sabotage test uitvoeren. Het lijkt erop dat ik een temperatuursensor en een nieuwe verwarmde DEF-leiding nodig heb, aangezien de heater 2 niet functioneert.

Doet de MX+ meer dan een standaard OBD-dongle zoals een ELM327, aangezien deze letterlijk 10 keer meer kost? Is het niet eigenlijk de software die de functies uitvoert?

Doet de MX+ meer dan een standaard OBD-dongle zoals een ELM327, aangezien deze letterlijk 10 keer meer kost? Is het niet eigenlijk de software die de functies uitvoert?
Nee, het is niet alleen software en als je Gretio (de app voor toegang tot speciale functies voor de GM diesel, waar deze thread over gaat) wilt kunnen gebruiken, dan heb je een adapter nodig die GM SWCAN ondersteunt. De ELM327-adapters ondersteunen dit niet en zijn nogal basic/beperkt in prestaties en functionaliteit.

Nee, het is niet alleen software en als je Gretio wilt kunnen gebruiken (de app voor toegang tot speciale functies voor de GM diesel, waar deze thread over gaat), dan heb je een adapter nodig die GM SWCAN ondersteunt. De ELM327-adapters ondersteunen dit niet en zijn nogal basic/beperkt in prestaties en functionaliteit.
Bedankt. Ik heb geen van beide ooit gebruikt. Vroeg me gewoon af waarom het prijsverschil zo groot is.

Discussion starter · #29 ·
Ik heb net mijn MX+ ontvangen en de Gretio-app gedownload. Ik kon een geforceerde regeneratie uitvoeren en de anti-sabotage test uitvoeren. Het lijkt erop dat ik een temperatuursensor en een nieuwe verwarmde DEF-leiding nodig heb, omdat de heater 2 niet functioneert.
Update - Ik heb net mijn nieuwe DEF-leiding geĂŻnstalleerd die loopt van de DEF-tank boven de reserveband naar de DEF-injector bij de rechter voorwielkast. En ik heb ook de ERG-temperatuursensor aan de rechterkant van de motor vervangen. Ik heb de batterij losgekoppeld en weer aangesloten. Alle codes zijn gewist en bleven weg. Ik probeerde toen de service-sabotage test uit te voeren om de 55MPH-beperking te wissen met behulp van de MX+ en de gretio-app, maar kon dit niet omdat de roetophoping te hoog was. Ik heb toen een service-regeneratie uitgevoerd met behulp van de gretio-app gedurende ongeveer 30 minuten totdat de roetophoping daalde tot 7%. Denk eraan dat je buiten moet zijn en met je motorkap open en de uitlaatpijp weg van alles wat kan branden of smelten. Ik probeerde toen opnieuw de anti-sabotage test uit te voeren en deze werkte niet. Ik liet de truck toen 20 minuten stationair draaien en probeerde de anti-sabotage test opnieuw. De test liep en duurde 15 minuten. Nadat deze voltooid was, slaagde hij en verwijderde de 55MPH-beperking en verminderde het motorvermogen. Ik kan nu weer op de snelweg rijden zonder al die middelvingers omdat ik 55MPH rijd in een 65. Ik hoop dat dit iedereen met dezelfde problemen helpt.

Update - Ik heb net mijn nieuwe DEF-leiding geĂŻnstalleerd die loopt van de DEF-tank boven de reserveband naar de DEF-injector bij de rechter voorwielkast. En ik heb ook de ERG-temperatuursensor aan de rechterkant van de motor vervangen. Ik heb de batterij losgekoppeld en weer aangesloten. Alle codes zijn gewist en bleven weg. Ik probeerde toen de service-sabotagetest uit te voeren om de 55MPH-beperking te wissen met behulp van de MX+ en de gretio-app, maar kon dit niet omdat de roetophoping te hoog was. Ik heb toen een service-regeneratie uitgevoerd met behulp van de gretio-app gedurende ongeveer 30 minuten totdat de roetophoping daalde tot 7%. Denk eraan dat je buiten moet zijn met je motorkap open en de uitlaatpijp weg van alles wat kan branden of smelten. Ik probeerde toen de anti-sabotagetest opnieuw uit te voeren en deze werkte niet. Ik liet de truck toen 20 minuten stationair draaien en probeerde de anti-sabotagetest opnieuw. De test liep en duurde 15 minuten. Nadat deze was voltooid, slaagde hij en wist de 55MPH-beperking en verminderde het motorvermogen. Ik kan nu weer op de snelweg rijden zonder al die middelvingers omdat ik 55MPH rijd in een 65. Ik hoop dat dit iedereen met dezelfde problemen helpt.
Bedankt voor de update
Fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
  • Like
Reactions: dwkeith119
Mijn 2016 Z71 begon een code te gooien en de 4WD werkte niet. Ik kocht de OBD2 die ongeveer $125 kost en het kon de transmissiecodes lezen en resetten. Ik heb het gereset en heb geen andere problemen gehad. Je hebt geen reader nodig die duizenden kost. Het hoeft alleen maar het hele systeem te lezen.

Ik heb een 2011 Chevy Colorado LT, 4 cilinder, die soms afslaat als ik rem bij een stopbord. Ik ben op zoek naar een scanner om te zien of hij foutcodes geeft. Ideeën/suggesties?
Deze thread staat in de 2e generatie diesel sectie, start een nieuwe thread in de juiste 1e generatie sectie met je probleem en vraag. Bedankt!

owns 2017 GMC Canyon Denali
  • Like
Reactions: macr88
Bekijk de x-tool a30m. Gratis levenslange updates, bidirectioneel, alleen maar positieve beoordelingen. Amazon heeft ze altijd in de aanbieding voor minder dan 200 dollar en het is ook nog eens Bluetooth. Ik heb er een en het werkt goed.

Ik heb een Otofix D1 van Autel, die alles doet wat je nodig hebt op zowel mijn Canyon Diesel als mijn Subaru's, Anti-Tamper, DPF-reset, etc, etc. op de diesel, programmeer sleutels, TPMS-sensoren, lees codes, lees live data en meer op beide. Het was ongeveer $600 maar elke cent waard als je echt aan de computergestuurde voertuigen van vandaag wilt werken.

Een recente update heeft zojuist de mogelijkheid ingeschakeld om fabrieksmodules opnieuw te programmeren met de D1, maar je moet de herprogrammeringssoftware/bestand van de fabrikant kopen.

Het draait op Android 9.0, dus de interface is een beetje trager dan ik zou willen... Als ik het opnieuw zou kopen, zou ik iets meer uitgeven en de Pro (Android 10) of de Max (Android 11) nemen, alleen al voor de snellere interface.

owns 2020 GMC Canyon Denali
21 - 36 of 36 Posts