Chevy Colorado & GMC Canyon banner

Draadloze oplaadpad werkt niet

21K views 77 replies 36 participants last post by  TXCanyonDude  
#1 ·
Heeft iemand anders problemen met de draadloze oplaadpad? Ik heb een iPhone 15 Pro en zelfs zonder hoesje krijg ik de melding dat hij niet kan opladen en dat ik moet controleren op metalen voorwerpen. Gisteren werkte het een paar minuten en daarna stopte het. Er liggen geen metalen voorwerpen op de pad. De truck is nog geen week oud. Is dit iets waar ik mee moet leren leven of moet ik de dealer vragen om er naar te kijken?

#2 ·
Er lijken verschillende problemen te zijn met iPhones en de oplaadpad, hoewel het de eerste keer is dat iemand een waarschuwing voor metalen voorwerpen noemt.
Doe gewoon een snelle zoekopdracht in de 3e generatie naar oplaadpad en je hebt veel te lezen.
(Je 2e bericht, dus welkom op het forum)

#4 ·
Mijn 3 weken oude vrachtwagen doet het al sinds dag één met mijn iPhone 13. Als ik de hoes eraf haal en de telefoon bovenop naar de bestuurderskant zet en helemaal naar voren duw, werkt het. Ik las over die positie op GM Authority. Ik kocht ook een nieuwe siliconen hoes om het probleem op te lossen, maar hij laadt maar af en toe op in de hoes.

#6 ·
De mijne werkt op mijn Android. Zelfs met een dikkere Otterbox-hoes. Sterker nog, ik gooi hem erin met de holster er nog aan, dus hij ligt niet eens plat op de pad. Ik heb het gecontroleerd en hij laadt de telefoon inderdaad op.

#7 ·
Kortom, draadloos opladen is waardeloos met iPhones. Je kunt het iets beter krijgen door het apparaat correct op een betere plek te plaatsen, maar ik kan me voorstellen dat de 15 slechter is dan de andere vanwege het titanium.

Voor de goede orde, ik krijg ook de "metalen object" popup met mijn 13, waarschijnlijk vanwege de magsafe ring. De pen-truc helpt wel, ik heb deze 3D-print ontworpen en gebouwd die nog meer helpt, maar het is nog steeds niet perfect: https://www.coloradofans.com/thread...nd-accessories.443496/?post_id=5612490&nested_view=1&sortby=oldest#post-5612490

#37 ·
Kortom, draadloos opladen is waardeloos met iPhones. Je kunt het iets beter maken door het apparaat correct te positioneren, maar ik kan me voorstellen dat de 15 slechter is dan de andere vanwege het titanium.

Voor de goede orde, ik krijg ook de "metalen object" popup met mijn 13, waarschijnlijk vanwege de magsafe ring. De pen-truc helpt wel, ik heb deze 3D-print ontworpen en gebouwd die nog meer helpt, maar het is nog steeds niet perfect: https://www.coloradofans.com/thread...nd-accessories.443496/?post_id=5612490&nested_view=1&sortby=oldest#post-5612490
Of kortom, de iPhone is waardeloos en de oplaadpad is prima. Werkt geweldig met mijn s24 en dikke hoes...

• Like
Reactions: Hunter62
#8 ·
Heeft iemand anders problemen met de draadloze oplaadpad? Ik heb een iPhone 15 pro en zelfs zonder hoesje krijg ik de melding dat hij niet kan opladen en dat ik moet controleren op metalen voorwerpen. Gisteren werkte het een paar minuten en daarna stopte het. Er liggen geen metalen voorwerpen op de pad. De truck is nog geen week oud. Is dit iets waar ik gewoon mee moet dealen of moet ik de dealer vragen om er naar te kijken?
Mijn ‘24 Denali is hetzelfde, begint met opladen en stopt dan en geeft de metaalwaarschuwing weer. Op dag één opgemerkt. Ook het hele dashboard lichtte op en gaf elke waarschuwing weer die er is en ging in de noodloop voordat ik in mijn garage kon parkeren, de dag dat ik hem kocht! IPhone 15 pro

#11 ·
Iphone 15 pro hier, en had dezelfde problemen. Het laadde ongeveer 10 seconden op en verbrak dan de verbinding, ongeacht de positie. Ik trok de rubberen mat omhoog en kon de draadloze opladerbox naar beneden duwen en van links naar rechts bewegen. Ik kon hem er niet uit wippen, maar ik vulde de zijkanten ervan op met wat versneden creditcards om de oplader te stabiliseren en sindsdien werkt het goed. Ik moet nog steeds een pen aan de onderkant van de console plaatsen om de telefoon omhoog te brengen, en de telefoon moet nog steeds in het midden staan, maar hij verbreekt de verbinding niet meer.

#12 ·
Iphone 15 pro hier, en had dezelfde problemen. Het laadde ongeveer 10 seconden op en verbrak dan de verbinding, ongeacht de positie. Ik haalde de rubberen mat omhoog en kon de draadloze opladerbox naar beneden duwen en van links naar rechts bewegen. Ik kon hem er niet uit wippen, maar ik vulde de zijkanten ervan op met wat versneden creditcards om de oplader te stabiliseren en sindsdien werkt het goed. Ik moet nog steeds een pen aan de onderkant van de console plaatsen om de telefoon omhoog te brengen, en de telefoon moet nog steeds in het midden staan, maar hij verbreekt de verbinding niet meer.
Bedankt, ik zal proberen het apparaat onder de pad op te vullen. Ik gebruikte een houten deuvel aan de onderkant van de pad om de telefoon in het midden te houden, zoals anderen hebben voorgesteld, maar dat hielp niet

#54 ·
Dus een iPhone 12 laadt prima op in de oplaadpad. Het moet de titanium case van Apple op de nieuwere zijn die het probleem veroorzaakt, maar Chevy zou dat moeten onderzoeken als het een optie is waarvoor ze kosten in rekening gaan brengen
Het is niet de iPhone, zoek naar service bulletin PIT6098B dat net uitkwam. Ze weten het antwoord NIET, maar werken eraan.

#16 ·
Ik heb een iPhone 15 Pro Max. Het werkt niet goed in mijn Colorado. Het geeft me de melding 'metalen object'. Ik had een huurauto, een 22 Grand Cherokee, en daar werkte het prima in, dus het is meer een GM-ding dan de telefoon.
Ja, GM heeft de plank weer eens misgeslagen met de draadloze opladers. Hoewel ik de 2e generatie heb, werkt het niet op mijn Android- of iPhone-werktelefoon.

#19 · (Edited)
Op mijn 2024.. En Samsung met hoesje laadt het op als het in de sweet spot zit. In principe gecentreerd.. Als het stopt met opladen, til ik het iets op en beweeg ik het iets. Werkt vrijwel altijd. Is het een GM-probleem of gewoon een onbetrouwbare technologie?.. Weet het niet zeker, de eerste keer dat ik draadloos opladen ergens heb geprobeerd.

#20 ·
Op mijn 2024.. En Samsung met hoesje laadt het op als het in de sweet spot zit. In principe gecentreerd.. Als het stopt met opladen, til ik het iets op en beweeg ik het iets. Werkt vrijwel altijd. Is het een GM-probleem of gewoon een onbetrouwbare tech? .. Weet het niet zeker, de eerste keer dat ik draadloos heb geprobeerd.
De mijne is precies hetzelfde…

#21 ·
heeft iemand anders problemen met de draadloze oplaadpad? Ik heb een iPhone 15 pro en zelfs zonder hoesje krijg ik de melding dat hij niet kan opladen en dat ik moet controleren op metalen voorwerpen. Gisteren werkte het een paar minuten en daarna stopte het. Er liggen geen metalen voorwerpen op de pad. De truck is nog geen week oud. Is dit iets waar ik gewoon mee moet dealen of moet ik de dealer vragen om er naar te kijken?
Ik heb een 2 maanden oude Canyon met hetzelfde probleem. Heb meerdere telefoons geprobeerd en hij begint altijd met opladen en stopt dan. Dan gaat het heen en weer, start, stopt en piept. Ik ben net bij de dealer geweest en er is een bulletin over dit probleem. Er staat dat de techniek op de hoogte is van dit probleem en het onderzoekt. Dealers krijgen de instructie om geen onderdelen met betrekking tot draadloos opladen te vervangen totdat GM een oplossing biedt. Dit bulletin is op 11-12-2023 opgesteld, dus hopelijk komt er snel een oplossing. Geen probleem, kan indien nodig gewoon met de kabel opladen.

#22 ·
Ik heb een 2 maanden oude Canyon met hetzelfde probleem. Heb meerdere telefoons geprobeerd en het begint altijd met opladen en stopt dan. Dan gaat het heen en weer, start, stopt en piept. Ik ben net weggegaan bij de dealer en er is een bulletin over dit probleem. Er staat dat de technici op de hoogte zijn van dit probleem en het onderzoeken. Dealers krijgen de instructie om geen onderdelen te vervangen die te maken hebben met draadloos opladen totdat GM een oplossing biedt. Dit bulletin is op 11-12-2023 gemaakt, dus hopelijk komt er snel een oplossing. Geen probleem, kan tot die tijd gewoon met de kabel opladen als dat nodig is.
Ik zit in mijn tweede '24 Canyon, de eerste was een terugkoop en de oplader bleef nooit verbonden. Kreeg steeds de waarschuwing "metalen voorwerp in de lade". De oplader werkt in de tweede truck, gebouwd 6/24, krijg nog steeds af en toe de waarschuwing en ik haal de telefoon er gewoon uit en leg hem terug in de lade, gecentreerd. iPhone 15 pro.

#25 ·
JMO138385 kun je het bulletinnummer plaatsen? Heb hetzelfde probleem met mijn 2024 Colorado.
Ik heb drie bulletins over draadloos opladen gevonden, maar ze gaan allemaal over iPhone 15. De mijne is een 13 en laadt alleen op als je het geluk hebt de telefoon op een heel precieze plek te zetten.

#30 ·
Heeft iemand anders problemen met de draadloze oplaadpad? Ik heb een iPhone 15 pro en zelfs zonder hoesje zegt hij dat hij niet kan opladen en dat ik moet controleren op metalen voorwerpen. Gisteren werkte het een paar minuten en daarna stopte het. Er liggen geen metalen voorwerpen op de pad. De truck is nog geen week oud. Is dit iets waar ik gewoon mee moet leven of moet ik de dealer vragen om er eens naar te kijken?
Ja, ik heb net een nieuwe Colorado gekocht op 13 augustus 2024, werkte een week prima, zegt nu controleer op metaal en ik heb ook een iPhone 15 pro

#31 ·
Eerst werkte de mijne prima, toen stond er iets over metaal. Ik heb een stuk schuim aan de basis toegevoegd om te voorkomen dat de telefoon verschuift en merkte op dat de bovenkant van mijn telefoon naar de passagiersstoel gericht moet zijn. Werkt prima als ik aan die criteria voldoe. Het lijkt mij dat het gebaseerd is op de locatie van de oplader en de grootte van het opbergvak. Ze hebben ons te veel bewegingsvrijheid gegeven.

#32 ·
heeft er nog iemand problemen met de draadloze oplaadpad? Ik heb een iPhone 15 pro en zelfs zonder hoesje zegt hij dat hij niet kan opladen en dat ik moet controleren op metalen voorwerpen. Gisteren werkte het een paar minuten en toen stopte het. Er liggen geen metalen voorwerpen op de pad. De truck is nog geen week oud. Is dit iets waar ik gewoon mee te maken heb of moet ik de dealer vragen om er eens naar te kijken?
Volkomen waardeloos. Ik heb de mijne in december gekregen en ben al 3 keer terug geweest naar de dealer. Ik heb een pen gepakt en hem achter mijn telefoon geplaatst om hem een beetje omhoog te duwen, het werkt 50/50

#35 ·
Ik heb een probleem gehad met mijn oplaadbak sinds ik mijn 2024 Colorado ZRI kocht. Ik heb een klein stukje hout gemaakt dat in de achterkant van de bak paste om de telefoon ongeveer 1/4 inch naar voren te verplaatsen en het zwart geverfd zodat je het niet kunt zien. Dat heeft het opgelost totdat ik een software-upgrade had. Nu werkt het helemaal niet meer. Mij is verteld dat het een klein probleem is en dat Chevy "eraan werkt".

#36 ·
heeft iemand anders problemen met de draadloze oplaadpad? Ik heb een iPhone 15 pro en zelfs zonder hoesje geeft hij aan dat hij niet kan opladen en dat ik moet controleren op metalen voorwerpen. Gisteren werkte het een paar minuten en daarna stopte het. Er liggen geen metalen voorwerpen op de pad. De truck is nog geen week oud. Is dit iets waar ik gewoon mee moet dealen of moet ik de dealer vragen om er eens naar te kijken?
Ik heb precies dezelfde iPhone en heb mijn truck een paar weken geleden gekocht. Zelfde probleem, want de telefoon geeft in eerste instantie aan dat hij oplaadt, maar dan zit er iets van metaal in de weg. Ik heb hoesjes verwisseld en het zonder hoesje geprobeerd, zonder verandering. Is uw probleem opgelost?

#39 ·
mij werkt prima in een Defender-case, gewoon op de oplader zetten en vergeten
dat van mij ook (defender case), zelfs met de holster er nog aan vast, dus het ligt niet eens direct op de oplader. Ik heb meer problemen met draadloze opladers die ik thuis heb.
Tot op heden is het maar één keer uitgeschakeld op een super hete dag en de pop-up zei dat het te heet was (kan me de exacte term niet herinneren).

#41 ·
Mijn oplader werkt nu 99% van de tijd perfect bij de eerste poging. Ik heb de onderkant van de hoes die over het oplaadpad gaat, aangepast. De ribben van de onderkant van het sierstuk dat over de oplader gaat, verwijderd, nu zit de hoes direct op het pad. Werkt al meer dan een maand geweldig en laadt ook sneller op. De ribben creëren te veel ruimte tussen de oplader en de telefoon, wat een slechte verbinding veroorzaakt.

#56 ·
Mijn oplader werkt nu perfect 99% van de tijd bij de eerste poging. Ik heb de onderkant van de hoes die over het oplaadpad gaat aangepast. De ribben van de onderkant van het sierstuk dat over de oplader gaat, afgeschraapt, nu zit de hoes direct op het pad. Werkt al meer dan een maand geweldig en laadt ook sneller op. De ribben creëren te veel ruimte tussen de oplader en de telefoon, waardoor een slechte verbinding ontstaat. View attachment 478371
View attachment 478370
Je moet iemand laten weten, want ik heb net dit Service Bulletin PIT6098B gevonden en het lijkt erop dat ze geen idee hebben hoe ze het probleem moeten oplossen.