Chevy Colorado & GMC Canyon banner
821 - 840 of 856 Posts
Ja, geladen
Ja, 9X7=63 oppervlakte
LOL. Ik heb mensen SAE als SA zien afkorten en ik las het als 63' LOA SA. Ik heb een paar minuten naar de foto zitten kijken om te proberen te berekenen. Ik ben te lang aan het werk geweest. :LOL:

owns 2019 Chevrolet Colorado Z71
Ja, geladen
Ja, 9X7=63 frontaal oppervlak
LOL. Ik heb mensen SAE zien afkorten als SA en ik las het als 63' LOA SA. Ik heb een paar minuten naar de foto zitten kijken om te proberen te berekenen. Ik ben te lang aan het werk geweest. :LOL:
Het deel dat me in verwarring bracht, is dat het geen (frontaal) oppervlak heet, maar gewoon frontaal oppervlak, of je het nu hebt over trailers, vliegtuigen of iets anders waar je het over aerodynamica hebt. Als ze 63ft^2 hadden gezegd, dan was het wel duidelijk geweest, waarbij 63' lineair is.

Hoe dan ook...mysterie opgelost. :)

owns 2017 GMC Canyon Denali
Mijn eerste vrachtwagen en mijn eerste aanhanger.

2016 Canyon en 2017 Grand Design 2150RB
Aanhanger GVWR 6695, UVW 5432 kogeldruk 450.

Iemand noemde CAT-weegschalen, bedankt, nu weet ik waar ik me kan laten controleren.
Ik weet dat dit een ouder bericht is, maar ik ben benieuwd hoe lang/ver je met deze opstelling hebt gesleept en wat je algehele indruk nu is.

Bedankt en blijf veilig!

Ik weet dat dit een oudere post is, maar ik ben benieuwd hoe lang/ver je hebt gesleept met deze opstelling en wat je algehele indruk nu is.

Bedankt en blijf veilig!
JohnK is al bijna 5 jaar niet meer online geweest, dus je krijgt waarschijnlijk geen antwoord.

Het deel dat me in verwarring bracht, is dat het geen (frontaal) oppervlakte heet, maar gewoon frontaal oppervlak, of je het nu hebt over trailers, vliegtuigen of iets anders waar je het over aerodynamica hebt. Als ze 63ft^2 hadden gezegd, dan was het wel duidelijk geweest, waar 63' lineair is.

Enfin... mysterie opgelost. :)
Sorry, mijn medische achtergrond liet me de verkeerde term daar gebruiken 😊

owns 2019 Chevrolet Colorado WT
Ik geloof niet dat ik dit daadwerkelijk heb gepost. Dus ik wilde een korte samenvatting maken. Eerst... dit was in de zomer in juni. De enige dingen die ik weet zijn dat de trailer leeg was gewogen op 3200 lbs, en hij heeft geen W/D of antislingering. Ik heb geen foto van de sticker gemaakt, maar mijn maat van wie ik hem leende, heeft hem een paar keer leeg gewogen en dat is min of meer wat het is +/- 100 lbs. De trailer wordt beschouwd als een box van 22 voet.

We reden via de NYS Thruway om haar uit haar appartement te halen. Dus met stops en het bezoeken van vrienden bijna 700 mijl heen en terug. Op de heenweg, leeg, hielden we ons vrijwel aan de verkeersstroom op de rechterbaan. Dus ergens tussen de 65-75 MPH. Eerlijk gezegd wist ik niet dat hij daar achter zat. Voor degenen die het interesseert, we reden ongeveer 15 MPG op die 300 mijl lange rit met de trailer.

De terugweg kan ik alleen maar inschatten hoe zwaar we waren. De trailer was volledig volgepakt, van vloer tot plafond, met dozen met voornamelijk kleding, spullen voor het appartement en veel boeken en meubels. Als ik moest gokken... zaten we rond de 6000 lbs. Ik denk dat we het conservatief bekijken en het 5500 lbs noemen. Nu heb ik een kleine ruimte toegankelijk gelaten vanaf de zijdeur en achterkant, zodat ik "ballast" kon verplaatsen. Ik dacht dat ik geen idee had hoeveel kogeldruk ik eigenlijk had, dus ik kon ongeveer 200 lbs van voor naar achter of vice versa verplaatsen. Uiteindelijk heb ik alles naar voren geplaatst, omdat de kogel in de parkeergarage een beetje licht leek.

Nu, de dag dat we vertrokken, hadden we te maken met zijwinden van 15-25 MPH met windstoten tot 40 MPH. Dus we hielden ons aan een redelijke 65-68 mph. A omdat zonder gewichtsverdeling de besturingsas een beetje licht werd en B ik geen haast had op de terugreis. Niet zo dat je bang op de rem trapt en de controle verliest of zoiets, of tussen de rijstroken springt en de controle verliest... gewoon licht zoals het slepen van een redelijk zware lading en geen WD hebben om de boel te verstevigen. In een ideale wereld had ik dat op die reis gehad, maar noch hij noch ik hadden er een om te gebruiken...

Hoe dan ook, de truck deed het prima, zelfs met de zijwind. Je wist dat je hem daar achter had, maar niet zo dat ik er nerveus over was of zo. Door de harde wind haalden we ongeveer 11 MPG op de terugreis voor degenen die het interesseert (nogmaals, beter dan ik had verwacht).

En over het algemeen was ik best blij totdat een man op ik geloof 287 aan de voet van een vrij steile helling in feite voor me tot stilstand kwam. Dat was de enige keer dat de truck klaagde, omdat die helling behoorlijk steil is. Ik vertelde het aan mijn maat, die ironisch genoeg daar woont en van wie ik de trailer leende, en hij was onder de indruk dat hij weer op snelheid kon komen voordat hij boven was... Ik ging in feite vol gas en hield het vast, want als je verkeer met 75+ in alle rijstroken voorbij ziet vliegen, is dat een gevaarlijke situatie.

Over het algemeen zou ik een paar aanpassingen doen, zoals anderen ook hebben gedaan, om het aangenamer te maken, maar het chassis was zeer capabel. Hoewel ik zal zeggen dat die reis mijn achterste bladveren definitief heeft gedood. WD is een must bij dat gewicht met die trailergrootte en sway control, hoewel niet noodzakelijk, zou het ook hebben aangevuld. De V6 is verreweg de zwakste schakel, maar zelfs dan... Ik had verwacht dat hij veel meer zou zoemen, zoals mensen zeggen, maar ik reed gemiddeld 2800 tpm of zo tot aan de hellingen en dan daalde hij tot 3600 voor die... dus echt niet slecht en met de radio op laag heb ik het helemaal niet gemerkt. Wat me verbaast. Ik zal ook toevoegen dat ik de oliedruk het laagst heb gehad dat ik ooit heb gezien... rond de 18 psi stationair. Ik kan me voorstellen dat het warm was zoals al het andere... de transmissie draaide de hele tijd 165-175 en het heetste dat ik ooit zag, was 228 op die grote helling (toen ik boven losliet en de RPMS daalden, wat logisch is omdat de flow daalde) en het was 75 graden buiten. Het lijkt erop dat het koelsysteem als geheel redelijk goed is gedimensioneerd. 230's bij harde, harde trekken en dan binnen enkele seconden weer terug naar 190 is voor mij niet eens eng. Dat is normaal bij vrijwel elk voertuig.

Laatste gedachten: als ik dat de hele tijd zou doen, zou het een diesel zijn. :LOL:

Foto voordat we begonnen met laden:
Image

Mijn gedachten gaan niet verder dan 5000 lbs en hebben een dubbele as MET remmen op ELKE as.
Bedankt voor de post.
Ik hoop dat mensen begrijpen dat je die gewichtsklasse niet moet overschrijden. Anders is de overstap naar een full-size truck wellicht de verstandigste keuze zonder diesel.
Ja, het gebrek aan koppel van de V6 is een factor bij het trekken.
Ik heb de grenzen van het trekken met mijn Trailhawk opgezocht en voelde me niet op mijn gemak. Daarom heb ik mijn 2019 WT gekocht.

Mijn opstelling werkt comfortabel voor mij. Ik zou me niet op mijn gemak voelen om het verder op te rekken.

Mijn gedachten gaan niet over de 5000 lbs en hebben een dubbele as MET remmen op ELKE as.
Bedankt voor de post.
Ik hoop dat mensen begrijpen dat je die gewichtsclassificatie niet moet overschrijden. Anders is het overstappen op een full-size truck wellicht de verstandigste keuze zonder de diesel.
Ja, het gebrek aan koppel van de V6 is een factor bij het trekken van aanhangers.
Ik heb de grenzen verlegd met het trekken van aanhangers op mijn Trailhawk en voelde me niet op mijn gemak. Daarom heb ik mijn 2019 WT gekocht.

Mijn opstelling werkt comfortabel voor mij. Ik zou me er niet prettig bij voelen om het verder op te rekken.
Mijn antwoord daarop is... het hangt ervan af...

De remmen waren verrassend goed. De aanhanger heeft slechts remmen op één as, maar hij stopte bijna net zo goed als zonder aanhanger. Niet genoeg verschil om me zorgen over te maken. Ik denk ook niet dat het gewicht zo'n probleem is als de grootte... mijn schranklader op zijn aanhanger is ~6800 lbs en je zou niet eens weten dat hij erachter zit, afgezien van de machine vertoont de aanhanger/lading geen wezenlijke zeileigenschappen... hetzelfde als wanneer ik 2 ton aan wapeningsstaal vervoer. De acceleratie duurt langer, maar het is vrij gemakkelijk om de snelheid te behouden, omdat ik geen doos/zeil achter me aan sleep. :)

• Like
Reactions: PWRving
Mijn beurt om deze thread uit de dood te doen herrijzen?

View attachment 472904

Net geen 23' toyhauler en 3950 lbs droog. Het is geen snelheidsduivel, maar trekt hem prima.
Dat is geweldig om te horen, want ik ben van plan een op maat gemaakte toyhauler te maken met tandemassen, een V-neus en een achterklep, een gesloten 8,5'x21' trailer die ongeveer 3500 lbs droog zou moeten zijn en HOPELIJK 5.500 lbs tot 6.500 lbs volledig beladen met mijn 750 lbs motorfiets erin. En ik zal hem HOPELIJK door het hele land slepen als ik over 2 jaar en 9 maanden met pensioen ga. Hoewel dit een 3e generatie thread is, zou ik denken dat de 3e generatie geen problemen zou moeten hebben, aangezien deze 2e generatie deze trailer trekt die erg dicht in de buurt komt van de grootte, vorm, lengte en het gewicht van de trailer die ik wil trekken. Bedankt voor de info.

Dat is geweldig om te horen, want ik ben van plan een op maat gemaakte speelgoedaanhanger te maken met tantum-assen, een V-neus en een achterklep, een gesloten 8,5'x21' aanhanger die ongeveer 3500 pond droog zou moeten wegen en HOPELIJK 5.500 pond tot 6.500 pond volledig beladen met mijn 750 pond zware motorfiets erin. En ik zal hem HOPELIJK door het hele land slepen als ik over 2 jaar en 9 maanden met pensioen ga. Hoewel dit een 3e generatie draad is, zou ik denken dat de 3e generatie geen problemen zou moeten hebben, aangezien deze 2e generatie deze aanhanger trekt, die qua grootte, vorm, lengte en gewicht erg dicht bij de aanhanger komt die ik wil trekken. Bedankt voor de info.
8,5' breed vs. 7,5' breed voor mijn aanhanger zal een verschil maken in de totale weerstand... maar de 2.7 heeft wel veel meer koppel. Als je echt 6500 lbs trekt, is dat waarschijnlijk wel een half ton gebied.

Het gebruikelijke...

• Like
Reactions: Hunter62
Met mijn 2021 GMC Canyon AT4 Long Bed, incl. OEM trekhaakpakket, trek ik een 2024 Coachmen Freedom Express 20SE. Ik gebruik een Husky gewichtsverdeling. Het kogeldruk van de RV-trailer is 512 lbs en het GVW is 6.000 lbs. Omdat we typisch wildkamperen (boondock), krijgen we bijna altijd de volledige lading drinkwater (415 lbs) en ongeveer 600 lbs aan andere spullen en diverse items, waaronder een 17' Nova Craft prospector kano. We reizen gemiddeld 1.200 mijl retour over Oost-Canadees terrein. De truck trekt prachtig en is zeer stabiel op de snelweg. Ik ben nu de ophanging aan het upgraden met Bilstein 5100 dempers rondom.

Ik heb deze 2017 WT short bed 3.6 gasser die net 120k heeft bereikt en wil binnenkort een caravan kopen. Welke maat zou een goede lengte zijn om te kopen?
Ik wil reizen van Zuid-Californië naar Utah.
Als je de groep vraagt naar je 2017, moet je die vraag in de 2e generatie sectie plaatsen, omdat de meeste mensen daar inzicht hebben in 2e generaties. Dit is de 3e generatie sectie. Succes.

Als je de groep naar je 2017 vraagt, moet je die vraag in de 2e generatie sectie plaatsen, aangezien de meeste mensen daar inzicht hebben in 2e generaties. Dit is de 3e generatie sectie. Succes.
Ik neem aan dat dit is verplaatst?

Ik heb deze 2017 WT short bed 3.6 gasser die net 120k heeft bereikt en wil binnenkort een caravan kopen. Welke maat zou een goede lengte zijn om te kopen?
Ik wil reizen van Zuid-Californië naar Utah View attachment 485756
View attachment 485755
Uw vraag is moeilijk te beantwoorden zonder uw behoeften en doelen te kennen.
Ik zou deze string teruglezen om te helpen formuleren wat u kunt trekken dat overeenkomt met uw wensen voor een aanhanger.

821 - 840 of 856 Posts