Chevy Colorado & GMC Canyon banner
61 - 80 of 155 Posts
Discussion starter · #62 ·
Iets meer aan de kleine kant van de L-vorm. Natuurlijk moest ik een uitschuifbaar cassettetoilet voor de vrouw toevoegen. Ik bouw vrijwel alles structureel op 2x2 hout en het is modulair voor eenvoudige montage of onderhoud.

Interessant. Heeft de oude dame erachter gekregen dat je weggaat en niet terugkomt? Lol, ik vind de build zeker leuk en kan niet wachten om het afgewerkte interieur te zien. Het is niet zo koud... 😉

Discussion starter · #64 ·
Ziet er hetzelfde uit voor mij, maar degenen onder jullie met scherpe ogen, een goede match toch? Wat het designmateriaal betreft, bedoel ik. Ik heb een bundel "grijs" en "lichtgrijs" besteld om te zien welke beter overeenkomt met het fabrieksspul. Ik stuur gewoon terug wat niet overeenkomt.

Ik denk dat ik veel van de afwerking ga vereenvoudigen door dit tapijtmateriaal op alle bank/kast-oppervlakken aan te brengen.

Alu-Cab fabriekstapijt;

Image

Aftermarket marine tapijt in kwestie, lijkt hetzelfde lijnkamontwerp te hebben;

Image

Discussion starter · #65 ·
Het achterste koelkast/opberg/bankgedeelte is zo goed als klaar. Ik heb besloten om marinetapijt te gebruiken voor alles wat ik bouw om het simpel te houden. Ik had de houten look kunnen doen, maar eerlijk gezegd heb ik daar tegenwoordig gewoon de geduld niet voor. Het voorbereidende werk voor tapijt is de veel luiere optie en ziet er niet slecht uit. Nog maar een paar finishing touches toe te voegen;

1. Tuimelschakelaar voor de koelkast (zodat ik hem niet handmatig hoef uit te zetten als hij niet in gebruik is, zodra ik mijn batterijen inschakel)

2. Enkele op maat gemaakte zit- en rugkussens voor dit gebied.

Ziet er geweldig uit. Hoe bevalt het elektriciteitscentrale je trouwens?

owns 2019 Chevrolet Colorado Z71
  • Like
Reactions: OFC Ranger
Discussion starter · #68 ·
Ziet er geweldig uit. Hoe bevalt het krachtstation je trouwens?
Momenteel meer dan voldoende, maar mijn bouwplannen laten de mogelijkheid open om een uitbreiding toe te voegen indien nodig.

Ziet er geweldig uit. Misschien heb ik het gemist.. heb je de vrachtwagen/camper gewogen voordat je met de interieurbouw begon? Ik ben erg benieuwd naar de gewichtsveranderingen die je zult zien bij het afwerken van het interieur.
Nee. Ik kan de wiskunde doen als ik klaar ben en een lokale weegschaal aandoen. Ik reis eigenlijk met vrij lichte spullen, omdat ik meer tour dan expeditie-achtige off-grid tochten doe. Deze opstelling is volledig ongeschikt voor technische trails. Ik vind het prima om afgelegen grindwegen te nemen om me naast een meer of een onderhouden bosweg te vestigen om 20 mijl van een hoofdweg te kamperen.

Discussion starter · #70 ·
Maken ze een 90 graden stekker voor die powerbank?

Ik zou er constant tegenaan stoten. 😆
Ja, dat was het eerste wat ik dacht. Ik heb niet meer aan de batterijkast gewerkt, omdat ik hem volledig opnieuw ga ontwerpen, ten eerste zodat hij in totaal nog een centimeter naar achteren wordt verplaatst, en ten tweede, de kast komt eigenlijk iets verder naar buiten. Ik denk dat de combinatie van de twee de connector volledig zal laten verzonken van een "oeps" moment.

Hoewel ter verdediging van Bluetti, dit ding is behoorlijk stevig, je zou het waarschijnlijk voluit moeten weg trappen om het te beschadigen.

Het achterste koelkast/opberg/bankgedeelte is zo goed als klaar. Ik heb besloten om marinetapijt te gebruiken voor alles wat ik bouw om het simpel te houden. Ik had de look van gebeitst hout kunnen doen, maar eerlijk gezegd heb ik daar gewoon de geduld niet voor tegenwoordig. De voorbereiding voor tapijt is de veel luiere optie en ziet er niet slecht uit. Nog maar een paar finishing touches toe te voegen;

1. Tuimelschakelaar voor de koelkast (zodat ik hem niet handmatig hoef uit te zetten als hij niet in gebruik is als ik mijn batterijen inschakel)

2. Enkele op maat gemaakte zit- en rugkussens voor dit gebied.

Image

Image

Image
Ziet er geweldig uit

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
  • Like
Reactions: OFC Ranger
Voormalig terugkerend lid hier.

Laten we een paar basisprincipes uit de weg ruimen; dit wordt gebouwd als een touring rig, het is niet bedoeld voor off-road rijden buiten toegangswegen of wat een Subaru Outback of Van Lifer waarschijnlijk kan doen. Ik ben niet van plan om over rotsen te kruipen of een trail te doen waar diepe dalingen op het frame nodig zijn. Ik ben al meer dan een jaar eigenaar van mijn ZR2 en heb slechts 5.000 mijl op de kilometerteller staan, ik ben letterlijk de definitie van een weekendstrijder en de truck verlaat mijn garage alleen als ik een kampeertrip maak, ergens buiten de grid of ik schaam me er helemaal niet voor om te zeggen dat ik geen problemen heb om mijn hoofd neer te leggen in een staatspark met alle voorzieningen zoals walstroom en badhuizen. Als je een off-road purist bent, of een garantie purist, wend dan je ogen af.

Mods tot nu toe:

Alu-Cab Khaya Basic
ARB Black Aluminium 2500x2500 Luifel
ARB 2500x2500 Luifel Tentbevestiging
Peak Suspension Leaf Addon (750lb Rating)
Achter Airbags
Icon Vector 6 Wielen
Victory 4x4 Dakdrager
De-Badged / Gesticerd
Bluetti AC200MAX (2048wH)
EUHOMY Vriezer / Koelkast

Op de rol:

Frame verstevigers
Power Brake System (nog niet uitgebracht voor onze trucks)
Dickenson Kachel
AEV Snorkel
Interieur Build Out & Elektrisch
Zonne-energie

Installateur voor de grote items is Asheville Vehicle Outfitters.

Nu voor de olifant(en) in de kamer:

Ik zeg deze dingen om bot te zijn, niet om over te komen als een eikel. We weten allemaal hoe het internet kan zijn, dus ik zet het gewoon vooraan en in het midden.

1.) De handleiding zegt dat de Colorado's niet geschikt zijn voor slide-ins. Check, snap ik, garantie vervallen, je hoeft niet in te grijpen met het voor de hand liggende.
2.) Alles leeg brengt me precies in de buurt van de laadvermogenslimiet van het ZR2-model. Nogmaals, niet om neerbuigend over te komen, maar ik snap het. Grote builds vereisen mitigatie, verandering en het vlees. Mijn frame dat mogelijk buigt of de status van mijn garantie is mijn probleem, niet het jouwe.

Onbedoelde gevolgen:

Ik geloof dat dit de eerste Khaya-eenheid is die op een Colorado (tenminste 3e generatie) ter wereld is geïnstalleerd. Je kunt de hele dag schema's bestuderen en metingen verrichten; maar AVO moest zich aanpassen en configureren als dat nodig was. Dat is inderdaad wat er gebeurde. Vanwege de zeer hoge bedwanden en de totale breedte moest er een afstandskader worden geïnstalleerd om het 4-6" in het bed te verhogen, zodat de voorste ankerpunten (oogbouten & kettingen) de bedkappen zouden vrijmaken. De achterste bevestiging is vrij eenvoudig uit te leggen, maar de voorkant wordt gemaakt door gaten in het bed te boren met een aantal zeer zware achterplaten die genoemde oogbouten laten lopen.

Aan de meer komische kant, mijn werkplaats/garage heeft een opening van 8 voet. Ik moest mijn arme schuurdeuren demonteren en mijn frame-opening herwerken om hoger te zijn. Ik zal nieuwe deuren moeten bouwen. /verdrietig gezicht

Hoe het handelt:

Iets eng in de context dat de truck rijdt alsof er niets achter zit. Ik heb de Khaya nu pas een paar dagen en hij is op bergwegen, bochtige heuvels en snelwegen geweest. Het kan gewoon niet schelen om het gewicht. Nu is dit met het voorbehoud dat je het bestuurt als het dikke varken dat het is en de dynamiek respecteert en het niet behandelt als een raceauto. Je moet het respecteren omdat het je in deze configuratie voorbij zijn mogelijkheden laat rijden. Om welke reden dan ook, deze 2.7 motoren kunnen het gewoon niet schelen.

Bovendien verloor ik maar 1 MPG. Ik weet niet zeker hoe dat mogelijk is, maar daar heb je het.

View attachment 476192

View attachment 476193

View attachment 476194

View attachment 476198

View attachment 476195 View attachment 476196

View attachment 476199

Vorige configuratie:

View attachment 476203
Ik ben zelf geen kampeerder, ik ben een "motel-er", maar dat is een erg leuke camper en build! Veel succes ermee!

Discussion starter · #73 ·
Dus ik heb de accuzijde volledig herwerkt. Ik was van plan om wat ik had te integreren en erop voort te bouwen, maar het zou gewoon makkelijker zijn om vanaf de basis op te bouwen. Het meest vervelende was het bouwen van een frame rond de wielkast aan de onderkant, maar simpel genoeg.

Ik wilde het dieper maken, maar ik wist dat ik dat al aan de andere kant zou doen voor de rest van de L-vormige bank/opslag, dus ik heb het op de breedte met de deuropening gehouden. Ik wil wat interne ruimte hebben en me niet helemaal als een sardine in een blik voelen.

Het bovenste deel wordt een schapopslag voor een draagbare brander en potten/pannen. De voorkant wordt volledig afgesloten (minus een raam voor toegang tot de batterijstekker/bediening) en ik ga de bovenkant scharnierend ontwerpen, zodat je de spullen erin en eruit kunt halen. De kast zelf wordt bekleed met tapijt zoals mijn koelkast/opslagruimte, maar de bovenkant wordt een mooie, 3/4 dikke, gebeitste en verzegelde houten bovenkant.

De voorkant naar de deur is waar ik de elektra ga verplaatsen, evenals een snelle disco-brandblusser en een CM-detector.

Discussion starter · #74 ·
Vandaag wat meer tijd om wat meer te werken.

De kasttapijt erop. Een QD-brandblusser geïnstalleerd en de CO-melder gemonteerd. Nog steeds bezig met het terugplaatsen van de elektriciteit. De extra stekkerdoos die je ziet, is eigenlijk bedraad op de walstroomleiding. Dus als het toegestaan is, kan ik de batterijbank voor sommige dingen omzeilen (mijn draagbare elektrische kachel komt in me op).

Proefpassing (stukje schroot) van het aanrechtblad. Nogmaals, het gaat een scharnierend ontwerp hebben. Het zal wat overhang aan de zijkanten hebben (lang niet zoveel als afgebeeld) voor een paar extra vierkante centimeters. Boven de batterij bevindt zich een ingebouwde plank. Daar komen mijn brander en kookspullen, vandaar het ontwerp van het scharnierende aanrechtblad. Ik hoop dat morgen af te krijgen en te beginnen met het beitsen/verzegelen van de bovenkant.

Ik had vandaag wat meer tijd om wat meer te werken.

De kasttapijt is aangebracht. Een QD-brandblusser geïnstalleerd en de CO-detector gemonteerd. Ik ben nog steeds bezig met het terugplaatsen van de elektra. De extra stekkerdoos die je ziet, is daadwerkelijk aangesloten op de walstroomlijn. Dus als ik ergens ben waar het is toegestaan, kan ik de batterijbank voor sommige dingen omzeilen (mijn draagbare elektrische kachel komt in me op).

Testen (stukje schroot) van het aanrechtblad. Nogmaals, het krijgt een scharnierend ontwerp. Het zal wat overhang aan de zijkanten hebben (lang niet zoveel als op de foto) voor een paar extra vierkante centimeters. Boven de batterij bevindt zich een ingebouwde plank. Daar komen mijn brander en kookspullen, vandaar het ontwerp van het scharnierende aanrechtblad. Ik hoop dat ik dat morgen af heb en kan beginnen met het beitsen/verzegelen van de bovenkant.

Image

Image

Image
Erg mooi gedaan
Ziet er geweldig uit

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
Discussion starter · #76 · (Edited)
Niet veel te melden. Het weer was waardeloos.

Nog niet besloten over de afwerking, maar ben wel begonnen met het klaarmaken van het 16 x 36 x 3/4" projectbord. Een beetje routerwerk om de randen af te ronden en een zeer eenvoudige opstelling van twee zware scharnieren gebruikt. Uiteindelijk heb ik ze rechtstreeks door de muur geschroefd (bijkeuken, geen buitenmuur). Ik wilde klinknagels gebruiken, maar ik wil dat alles indien nodig verwijderbaar is zonder dat ik terug hoef te gaan en iets uit te boren. Ik heb de scharnieren bovenop geplaatst zodat ik de volledige 90 graden beweging heb terwijl het gelijk ligt met de achterwand. Het wordt met eenvoudige kastrolsluitingen aan de kast bevestigd zodat het niet rondspringt tijdens het transport.

Uiteindelijk zal een bord met vergelijkbare afmetingen aan de achterwand worden bevestigd om een spatwand te creëren.

Ik weet dat veel camperinterieurbouw super chique kan worden, maar ik streef naar minimalistisch met de spullen die ik in mijn garage heb liggen. Ik heb waarschijnlijk kosten van $200 of minder en ben ongeveer halverwege klaar.

Discussion starter · #77 ·
Absoluut niets spannends op mijn vrije dagen. Sneeuw en vriestemperaturen. Mijn werkplaats is niet verwarmd, dus het beste wat ik kon doen was mijn aanrecht naar binnen slepen. 3 lagen glans poly en afgewerkt met wat keramische wax van Meguiar's. Foto doet het eigenlijk geen recht.

Discussion starter · #78 ·
Het gaat langzaam, maar het gaat toch vooruit.

De "kookruimte" is zo goed als klaar, afgezien van een paar kleine dingen om de kwaliteit van leven te verbeteren. Ik heb de kast vastgezet met L-beugels aan de T-rail in het frame, dus hij gaat nergens heen. Heb de rolsluitingen erop gezet zodat het aanrechtblad niet op en neer springt tijdens het transport. In mijn diverse onderdelenbak was ik vergeten dat ik een paar van die goedkope Amazon RV-netvakken had, dus ik heb die erin gegooid. Dacht dat het een goede plek was voor een telefoon of iets dergelijks om in te gaan als hij wordt opgeladen door de Bluetti.

Discussion starter · #79 ·
Niets belangrijks te melden. Tussen een drukke werkschema, rotweer en een virus voor een week was mijn motivatie om naar de werkplaats te gaan vrijwel nihil. Ik hoop energie te verzamelen om morgen de rest van het hout te halen om de binnenbekleding af te maken. We hebben een kampeertrip gepland voor half maart en ik wil het dan af hebben.

Ik heb wat bijpassend bruin vinyl aan de achterkant toegevoegd voor AVO. We hebben niet veel outfitter-achtige winkels aan de oostkust, dus alle zaken die ik hun kant op kan sturen, doe ik graag.

Discussion starter · #80 ·
Oké. Had vandaag wat zon, dus het was redelijk buiten. Een heleboel koffie achterovergeslagen en diep gegraven voor motivatie. Het raamwerk voor de resterende bankzitting en de toiletcabine is zo goed als klaar. Ik moet nog een heleboel vellen van 1/4 halen om het af te maken en nog een rol van het marinetapijt bestellen.

De toiletcabine (gedeelte het dichtst bij de toegangsdeur) krijgt een massieve bovenkant, het andere deel van de bank krijgt een scharnierende bovenkant voor opslag.

61 - 80 of 155 Posts