Chevy Colorado & GMC Canyon banner

Mijn Build: Hoe u uw garantie ongeldig maakt

2 reading
23K views 154 replies 27 participants last post by  OFC Ranger  
#1 · (Edited)
Voormalig terugkerend lid hier.

Laten we een paar basisprincipes uit de weg ruimen; dit wordt gebouwd als een touring-rig, het is niet bedoeld voor off-road rijden buiten toegangswegen of wat een Subaru Outback of Van Lifer waarschijnlijk kan doen. Ik ben niet van plan om over rotsen te kruipen of een trail te rijden die diepe dalingen op het frame vereist. Ik ben al meer dan een jaar eigenaar van mijn ZR2 en heb slechts 5.000 mijl op de kilometerteller staan. Ik ben letterlijk de definitie van een weekendstrijder en de truck verlaat mijn garage alleen als ik een kampeertrip maak, ofwel ergens buiten het elektriciteitsnet, ofwel ik schaam me er helemaal niet voor om te zeggen dat ik geen problemen heb met het neerleggen van mijn hoofd in een staatspark met alle voorzieningen zoals walstroom en badhuizen. Als je een off-road purist bent, of een garantie purist, wend dan je ogen af.

Mods tot nu toe:

Alu-Cab Khaya Basic
ARB Zwart Aluminium 2500x2500 Luifel
ARB 2500x2500 Luifeltentbevestiging
Peak Suspension Leaf Addon (750 lb Rating)
Firestone Achter Airbags
Icon Vector 6 Wielen
Victory 4x4 Dakdrager
De-Badged / Gesticerd
Bluetti AC200MAX (2048wH)
EUHOMY Vriezer / Koelkast
Generieke Dakdrager Spotlights (x6)

Op de agenda:

Dickenson Kachel (In behandeling)
AEV Snorkel (In behandeling)
Interieur Build Out & Elektrisch (In uitvoering)
Zonne-energie (In behandeling

Installateur voor de grote items is Asheville Vehicle Outfitters.

Nu voor de olifant(en) in de kamer:

Ik zeg deze dingen om bot te zijn, niet om over te komen als een klootzak. We weten allemaal hoe het internet kan zijn, dus ik zet het gewoon vooraan en in het midden.

1.) De handleiding zegt dat de Colorado's niet geschikt zijn voor slide-ins. Check, begrepen, garantie vervallen, je hoeft niet in te grijpen met het voor de hand liggende.
2.) Alles leeg brengt me precies in de buurt van de laadvermogenslimiet van het ZR2-model. Nogmaals, niet om neerbuigend over te komen, maar ik snap het. Grote builds vereisen mitigatie, verandering en het vlees. Mijn frame dat mogelijk buigt of de status van mijn garantie is mijn probleem, niet het jouwe.

Onbedoelde gevolgen:

Ik geloof dat dit de eerste Khaya-eenheid is die op een Colorado (minstens 3e generatie) ter wereld is geïnstalleerd. Je kunt de hele dag schema's bestuderen en metingen verrichten; maar AVO moest zich aanpassen en configureren als dat nodig was. Dat is inderdaad wat er gebeurde. Vanwege de zeer hoge bedwanden en de totale breedte moest een afstandskader omhoog van 4-6" in het bed worden geïnstalleerd, zodat de voorste ankerpunten (oogbouten & kettingen) de bedkappen zouden vrijmaken. De achterste bevestiging spreekt voor zich, maar de voorkanten worden gemaakt door gaten in het bed te boren met een aantal zeer zware backerplaten die genoemde oogbouten laten lopen.

Aan de meer komische kant heeft mijn werkplaats/garage een opening van 8 voet. Ik moest mijn arme schuurdeuren demonteren en mijn frame-opening herwerken om hoger te zijn. Ik zal nieuwe deuren moeten bouwen. /verdrietig gezicht

Hoe het handelt:

Iets eng in de context dat de truck rijdt alsof er niets achter zit. Ik heb de Khaya nu pas een paar dagen en hij is op bergwegen, bochtige heuvels en snelwegen geweest. Het kan gewoon niet schelen om het gewicht. Nu is dit met het voorbehoud dat je het rijdt als het vette varken dat het is en de dynamiek respecteert en het niet als een raceauto behandelt. Je moet het respecteren, want het zal je voorbij zijn mogelijkheden in deze configuratie laten rijden. Om welke reden dan ook, deze 2.7 motoren kunnen het gewoon niet schelen.

Bovendien verloor ik slechts 1 MPG. Ik weet niet zeker hoe dat mogelijk is, maar hier heb je het.

Image

Image

Image

Image

Image
Image

Image

Vorige configuratie:

Image

#2 ·
Welnu, dat maakt het tot wat je wilt.
Blij te horen dat je respect hebt voor wat je upgrades/modificaties met het voertuig doen.

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
  • Like
Reactions: OFC Ranger
#6 ·
Blij dat je respect hebt voor wat je Upgrades/Modificaties met het voertuig doen.
Welnu, het goede nieuws is dat de belangrijkste boosdoener achter de lagere laadvermogenslimiet van de ZR2 de meer "off-road" geïnspireerde ophanging is. Dat realistisch gezien aanpakken, brengt het in lijn met de specificaties van het basismodel WT voor laadvermogen.

Ik ben ook geconfronteerd met de andere voor de hand liggende vraag: "Waarom heb je een ZR2 gekocht?" Behalve dat ik de dubbele lockers en een aantal andere ZR2-specifieke visuals heb gekregen, heb ik geen goed antwoord voor iedereen die dat vraagt. (ha!)

#7 ·
Mijn idee van kamperen tegenwoordig is een bank of Holiday Inn en ik vind het geweldig. Van tevoren wist je dat je dat blad en die tassen wilde, vooruit gepland. Vooruit plannen voor betere remmen etc., dit is de juiste manier om een voertuig te modificeren/toe te voegen dat oorspronkelijk niet voor uw plannen is ontworpen. Jaren geleden bouwde ik GM 3800 auto's, we wisten vanaf het begin dat de auto's verouderd en zwaar waren en niet goed handelden. Het beste was om ervoor te zorgen dat al het onderhoud up-to-date was en van daaruit te upgraden voordat je probeerde het aantal pk's te verdubbelen. Dan, als je er eindelijk was, zou je teleurgesteld zijn door de mooie 4T65-transmissie en zijn beperkingen.

Ik betwijfel of de motor/transmissie een probleem zal zijn in je build. Ik wil graag meer horen over de remupgrades die je gepland hebt.

• Like
Reactions: BlueZedR2
#12 ·
Mijn idee van kamperen tegenwoordig is een bank of Holiday Inn en ik vind dit geweldig. Van tevoren wist je dat je dat blad en die tassen wilde, en plande je vooruit. Vooruit plannen voor betere remmen etc., dit is de juiste manier om een voertuig te modificeren/toe te voegen dat oorspronkelijk niet voor uw plannen is ontworpen. Jaren geleden bouwde ik GM 3800 auto's, we wisten vanaf het begin dat de auto's oud, zwaar waren en niet goed handelden. Het beste was om ervoor te zorgen dat al het onderhoud up-to-date was en van daaruit te upgraden voordat je probeerde het aantal pk's te verdubbelen. Dan, als je er eindelijk was, zou je teleurgesteld zijn door de mooie 4T65-transmissie en zijn beperkingen.

Ik betwijfel of de motor/transmissie een probleem zullen zijn in je build. Ik zou graag meer willen horen over de remupgrades die je gepland hebt.
Power Brake biedt grote remklauw/pad/rotor kits aan. Ik denk dat ze 6 zuigers hebben versus de fabriek 4 zuigers. Ik heb geen onmiddellijke remproblemen opgemerkt tijdens normaal rijden, maar het is beter om de extra remmen te hebben dan ze niet te hebben.

#10 ·
Op de MPG heeft hij al de aerodynamica van een baksteen, omdat het een ZR2 is. Ik ben verbaasd dat je überhaupt enig verschil hebt gemerkt. :LOL: Mooie build trouwens.

#14 ·
Serieuze vraag: waarom houden mensen van daktenten? Eet je niet waanzinnig veel wind?
Omdat ik een typische RTT (toegang via een ladder) heb gehad, vind ik ze eigenlijk niet leuk, maar deze unit, het tentplatform is van binnenuit toegankelijk, dus veel minder gedoe.

Wat betreft wind, hangt het af van de kwaliteit van de RTT - hoe strakker de toleranties op de stof en het frame zijn, hoe minder windflap je krijgt (als dat is waar je naar verwijst).

#18 ·
Leuke build. Ziet eruit als een thuis weg van huis. Met al dat gewicht, kun je het frame zien buigen tijdens het rijden op ruwe of onverharde wegen? Ik heb net de 589 frameverstevigers geïnstalleerd.
Ik kan het je op dit moment niet vertellen, ik heb het nog niet zo lang en ik ben alleen geweest, dus geen manier om tegelijkertijd te kijken en te rijden. lol

#21 ·
Heeft u overwogen om de laadbak te vervangen door een laadvloer om al dat gewicht te ondersteunen? Er zijn slide-in camper geïntegreerde laadvloeren voor de Colorado, zowel voor de korte als de lange bed. In plaats van bedrails zijn er veiligheids-opbergboxen voor spullen. Ik denk dat één model een dieselkachel in een van de opbergboxen heeft.

#23 ·
Heeft u overwogen om de laadbak van de truck te vervangen door een laadvloer om al dat gewicht te ondersteunen? Er zijn slide-in camper geïntegreerde laadvloeren voor de Colorado, zowel voor de korte als de lange laadbak. In plaats van bedrails zijn er veiligheidskisten voor spullen. Ik denk dat een model een dieselkachel in een van de kisten heeft.
De beperkende factor is het frame, ik geloof niet dat het vervangen van de achterbak door een laadvloer dit zal veranderen. We zijn van plan om het frame in de toekomst wat te verstevigen als voorzorgsmaatregel. Ik moet echter nogmaals benadrukken dat dit een touring-rig wordt. Hoewel het veel meer kan dan een 'pavement princess', is het niet geschikt voor expeditiestrips in onbekend, wild terrein. Zo breken mensen met vergelijkbare setups hun voertuigen, door geen respect te tonen voor de uitrusting of een veel te groot gevoel van capaciteit.

#25 ·
Ik begrijp dat het frame de beperkende factor is. Voor zover ik begrijp, zou de laadvloer de sterkte alleen verbeteren als er dwarsbalken en/of andere steunen aan het frame zouden kunnen worden toegevoegd en de laadvloer vervolgens op het originele frame en de nieuwe steunen zou kunnen worden vastgeschroefd.

#29 ·
Er is een bericht met wat advies op deze site over de installatie van een popup-camper op de Colorado. Naast de frame-ondersteuningen was er een probleem met de bouten van het bedframe die een aanpassing nodig hadden. Het bericht staat hier:

Ik heb vandaag eigenlijk net een antwoord gekregen van 589Fab. Ze hebben de verstevigingsplaten van de 3e generatie ontwikkeld en zouden in de nabije toekomst moeten worden uitgebracht.

#33 ·
Niet veel te updaten op dit moment; een paar dakkoffers opnieuw geïnstalleerd en een bad gegeven.

Een groot deel van de dag besteed aan het oplossen van problemen met een paar achterlichten van de camper. Het lijkt erop dat deze truck net als de meeste moderne trucks een hekel heeft aan LED-verlichting vanwege de manier waarop de meeste pulsbreedtemodulatoren werken in moderne vrachtwagen-aanhangersystemen. Bezig met het vast bedraden ervan in een achterlicht.

#34 ·
Niet veel om op dit moment bij te werken; een paar dakkoffers opnieuw geïnstalleerd en een bad gegeven.

Een groot deel van de dag besteed aan het oplossen van problemen met de achterlichten van de camper. Het lijkt erop dat deze truck, net als de meeste moderne trucks, een hekel heeft aan LED-verlichting vanwege de manier waarop de meeste pulsbreedtemodulatoren werken in moderne vrachtwagen-aanhangersystemen. Bezig met het vast bedraden ervan in een achterlicht.

View attachment 476601
De meeste nieuwere voertuigen houden niet van LED's van lagere kwaliteit.
Dat zijn degenen die de meeste problemen lijken te geven.

Heb je geprobeerd ze via de 7-pins connector te bedraden?

#41 · (Edited)
Nog steeds niet veel te melden. Ik moest een paar problemen met de uitlaatspeling met betrekking tot de airbags oplossen. De belangrijkste boosdoener was de grote, dikke resonator die Chevrolet had besloten te installeren in de buurt van het bladveerpakket aan de passagierszijde. Ik heb een garage gevraagd om een reso-delete uit te voeren en de uitlaat direct voor de as te dumpen. Dit was min of meer een tijdelijke oplossing totdat ik kan beslissen over een aftermarket uitlaat in de toekomst (als ik me er al mee wil bezighouden). De enige twee 'performance' mods die ik gepland heb, zijn een AEV snorkel en zoiets als een banks pedal monster.

Mijn grootste zorg was het dreunen, zelfs met de fabrieksdemper nog op zijn plaats, vooral met het dumpen direct achter de cabine. Ik wilde alleen melden dat ik, afgezien van een iets luidere koude start (nauwelijks zo niet), geen merkbare hoorbare verandering ervaar met de resonator volledig verwijderd, zelfs bij kruissnelheid.

Ik weet dat het gehoorbereik van iedereen anders is en afgezien van het feit dat ik mysterieuze hoofdpijn krijg tijdens lange reizen, ben ik wel benieuwd waarom deze resonator (en van deze grootte) deel uitmaakte van het fabriekssysteem.

Ik heb nog geen tijd gehad om met de inrichting van het interieur te beginnen, maar hopelijk begin ik daar ergens in december mee. Een collega van mij bij mijn bureau doet als hobby timmerwerk en hij gaat me helpen met een groot deel van het houtwerk.

#42 · (Edited)
De energiecentrale is onderweg. Ik heb ervoor gekozen om een ​​niet meer geproduceerde (vanaf dit jaar) Bluetti AC200 MAX te vinden. De grote aantrekkingskracht voor mij is dat hij een 30A DC schroefconnector voor luchtvaart heeft. De meeste dingen tegenwoordig worden geleverd met een 10A sigarettenaanstekerplug. En er lijkt een grote push te zijn naar de draagbare stations die gaan voor 48V-aansluitingen.

Ik ga een afgesloten kast ervoor bouwen rechts van de toegangsdeur en dan heb ik een oude 8" Onn-tablet die ik ga monteren om de app voor monitoring te draaien. Ik zal ook mijn NOCO walstroomstekker gebruiken om vast te bedraden zodat ik hem indien nodig in de garage kan opladen, of als ik ergens ben met walstroom.

Ik ga werken aan het verkrijgen van zonnepanelen over een tijdje, dit apparaat kan worden geconfigureerd voor 900W max input van zonne-energie.

#43 ·
De centrale komt eraan. Ik heb ervoor gekozen om een ​​niet meer in productie zijnde (vanaf dit jaar) Bluetti AC200 MAX te vinden. De grote aantrekkingskracht voor mij is dat hij een 30A DC-schroefconnector voor de luchtvaart heeft. De meeste dingen tegenwoordig worden geleverd met een 10A sigarettenaanstekerplug. Dat en er lijkt een grote push te zijn naar de draagbare stations die voor 48V-aansluitingen gaan.

Ik ga er een afgesloten kast voor bouwen rechts van de toegangsdeur en dan heb ik een oude 8" Onn-tablet die ik ga monteren om de app voor monitoring te draaien. Ik zal ook mijn NOCO-walstroomstekker gebruiken om vast te bedraden, zodat ik hem indien nodig in de garage kan opladen, of als ik ergens ben met walstroom.

Ik zal eraan werken om over een tijdje wat zonnepanelen te krijgen, deze unit kan worden geconfigureerd voor 900W max input van zonne-energie.

View attachment 477530
Dat zal een mooie toevoeging zijn als het klaar is

• Like
#48 ·
  • Like
#51 ·
Ben begonnen met het in kaart brengen van de batterijkast. Verre van af, maar het geeft je een algemeen idee.

Image

Image

Ook moest ik de elektrische bedrading van het nutsgedeelte naar binnen halen. Alu-cab was zo vriendelijk om drie geperforeerde 1" uitsparingen in de achterste hoek te plaatsen. Een snelle hamerslag om ze eruit te halen en een stanleymes om het tapijt weg te snijden. Heb wat 1" rubberen doorvoertules van Amazon gehaald voor deze plekken;

Image

Zekeringkast komt binnen te zitten en de 30A Bluetti 12v connector wordt er direct op aangesloten. Zal alle verschillende lampen/usb-poorten in de Khaya van stroom voorzien. Heb alvast de zonneconnectoren doorgevoerd ter voorbereiding op de toekomst. Heb ook de Bluetti-oplaadadapter aangesloten op mijn NOCO-walstroomconnector en die lijn ook doorgevoerd. Laat de adapter in het nutsgedeelte, omdat deze nogal luidruchtig kan zijn.

Image

Nu kan ik mijn Bluetti opladen als ik op een camping met walstroom ben terwijl ik hem gebruik, of hem opladen terwijl hij in mijn garage staat. Zal later een DC-DC-oplader toevoegen, maar walstroom en zonne-energie komen eerst.

#52 ·
Begonnen met het in kaart brengen van de batterijkast. Verre van af, maar geeft je een algemeen idee.

Image

Image

Ook moest ik de elektrische bedrading van de nutsvoorziening naar binnen halen. Alu-cab was zo vriendelijk om drie geperforeerde 1" uitsparingen in de achterste hoek te plaatsen. Een snelle hamerslag om ze eruit te duwen en een stanleymes om het tapijt weg te snijden. Ik heb een paar 1" rubberen doorvoertules van Amazon gehaald voor deze plekken;

Image

Zekeringkast komt binnen en de 30A Bluetti 12v connector wordt er direct op aangesloten. Zal alle verschillende lampen/usb-poorten in de Khaya van stroom voorzien. Heb de zonneconnectoren alvast doorgevoerd voor toekomstige voorbereiding. Ook de Bluetti-oplaadadapter aangesloten op mijn NOCO-walstroomconnector en die lijn ook doorgevoerd. De adapter in de nutsvoorziening laten, omdat deze nogal luidruchtig kan zijn.

Image

Nu kan ik mijn Bluetti opladen als ik toevallig op een camping met walstroom ben terwijl ik hem gebruik, of hem bijvullen terwijl hij in mijn garage staat. Zal later een DC-DC-oplader toevoegen, maar walstroom en zonne-energie komen eerst.
Ziet er goed uit
Leuke opstelling

#53 ·
Vandaag iets meer werk. Ik denk dat het ontwerp redelijk goed zou moeten werken. Als ik eenmaal een bovenstuk heb gekozen, is het een fijne plek om het koffiezetapparaat of wat dan ook te plaatsen dat moet worden aangesloten. Er is een kleine opening aan de achterkant om de bedrading grotendeels verborgen te houden. Hopelijk is morgen alles bedraad. De laatste stap is de sierlijst voor de kast.

#55 ·
En toen zei hij: "Laat er licht zijn", en ik zei: "Ook stroom..." Laat me dit voorafgaan door te zeggen dat FEDEX kan stikken in een zak met lullen. Het duurde 20 dagen voordat een specifieke 30A adapterkabel die ik nodig had van Bluetti arriveerde. Ik heb in het nieuws gezien dat hun rotzooi wordt doorgedrukt voor waardeloze service, maar dat is mijn tirade. Hoe dan ook, geen werken meer met batterijgevoede zaklantaarn. Ik heb stroom naar de zes belangrijkste dual color overhead lights van de Khaya, twee staande lampen, twee usb hubs en mijn koelkast met twee slots en genoeg van die 30A channel over.
Image
Image
Image
Volgende stap is het afmaken van het batterijkastontwerp en dan verder gaan met L-vormige bankzittingen die de koelkast omsluiten, me wat interne opslagruimte geven en toegankelijk zijn via door veerpoot ondersteunde liftdeksels.

#56 ·
Ik heb zoveel pakketten verloren of beschadigd door FedEx dat ik nu bereid ben extra te betalen om ze helemaal niet te gebruiken. Ze hebben nog steeds een actief trackingnummer voor mij voor iets dat ze bijna 4 jaar geleden kwijtraakten. Staat nog steeds op bezorging. :LOL:

#57 ·
Meh, even de taken afwisselen. Besloten om te beginnen met de koelkast/opslagruimte.

Dit is het achterwandgedeelte van wat uiteindelijk een L-vormige zithoek zal worden. Zoals gezegd, de toegang zal van bovenaf zijn, denk dat een eenvoudige pianoscharnierconstructie zou moeten werken. De koelkast zal voldoende 'ademruimte' hebben als ik klaar ben.