Chevy Colorado & GMC Canyon banner
21 - 40 of 515 Posts
Discussion starter · #21 ·
De OEM ZR2 achterste skid en de transfer case skid @ssm1tty stuurde me op, dus ik heb die geïnstalleerd. De ZR2 achterste skid vervangt de kleinere OEM stuurhuis skid. Omdat de ZR2 achterste skid geen gelaste moeren op de plaat heeft zoals de OEM stuurhuis skid, heb ik de OEM voorste plastic "skid" verwijderd totdat ik een deal kan vinden voor een echte voorste skid (ZR2, GM non-ZR2 of Superskidz). Ik ben blij dat ik wat bescherming heb en het enige wat het me kostte was een biertje voor de vriend. :)

De ZR2 achterste skid en de transfer case skid zijn direct vastgeschroefd op fabrieksmatig voorgeboorde gaten in de dwarsbalk, maar er zitten geen gelaste moeren aan de achterkant van de gaten. Er leken ook geen schroefdraad in de dwarsbalk te zitten, maar met een beetje druk "schroeven" de bouten op hun plaats en voelen ze behoorlijk veilig aan. Voor extra veiligheid zou ik aanraden om 3/8" moeren aan het uiteinde van de bouten toe te voegen, ondanks dat de originele "pantsering" op mijn Canyon er geen heeft. De OEM stuurhuis skid is in de dwarsbalk geschroefd zonder moeren aan de achterkant, dus misschien is dat wel goed genoeg? *schouders ophalen*

Vooraanzicht van de ZR2 achterste skid geïnstalleerd zonder de fabrieksmatige voorste plastic skid.
Image

Ik ben er eindelijk aan toegekomen om de Maxsa Escaper Buddy tractieplanken te monteren. Deze lijken erg op de populaire Maxsa planken, maar kosten de helft. Ik kon niet beslissen over een montageontwerp, dus ik zei **** it (letterlijk). Ik kocht wat basis hardware: (2) 3/8"x6" bouten, (4) ringen, (4) borgringen, (2) 3/8" moeren en (2) plastic sterknoppen. Ik boorde 2 gaten door de zijstang op mijn rek en 2 gaten door de Maxsa planken. Het is stevig genoeg, maar ik ben bezorgd dat de sterknoppen losraken, dus ik heb aan elk uiteinde een borgmoer toegevoegd totdat ik mooiere zwarte bouten en een borgmoer kan vinden. Ghetto zeker, maar het werkt voorlopig. Ik voeg een Python-slot toe om ze minder aantrekkelijk te maken voor opportunistische dieven.

De montagebouten zijn bevestigd aan de stalen zijstang van mijn rek. Ik merkte dat de planken tegen het rek rammelen als ik mijn deur sluit, wat betekent dat de zijstang te veel buigt. Ik laat wat steun inlassen om de buiging te verminderen en het gerammel te stoppen.
Image

Achteraanzicht met planken gemonteerd
Image

Vooraanzicht van planken gemonteerd
Image

Image

Image

Discussion starter · #22 ·
Heb de tent opgezet voor een paar kampeertrips/races die eraan komen. We zijn dit weekend naar Mammoth Lakes, CA gegaan zodat mijn verloofde een paar oefenruns kon doen voor de race van volgend weekend. De kid, de hond en ik gingen op verkenningstocht terwijl zij in het park reed. De lift hielp een beetje met de zware lading, maar de achterkant zakt nog steeds meer dan ik zou willen, dus ik zal waarschijnlijk de Autospring add-a-leaf kit bestellen om de achterkant nog een inch of anderhalve inch omhoog te brengen.

Deze foto's zijn genomen met de laadbak leeg en de achterkant zit nog steeds te laag voor mijn smaak.
Image

Image

Image

Een paar foto's van de wheeling trip van zondag op Signal Peak Trail, CA
Image

Image

De Tyger-opstapjes een beetje gedeukt en bekrast, maar ze zitten er nog steeds op en er is geen schade aan de carrosserie opgetreden.
Image

Image

Waarom ik geen dure wielen voor mijn trucks zal kopen. :)

Discussion starter · #23 ·
We hebben een paar uitstapjes in het verschiet, dus ik heb de luchtdam opnieuw geïnstalleerd met omgekeerde clips. Het is supergemakkelijk te installeren/verwijderen als de clips eenmaal zijn omgedraaid. Het duurt hooguit een paar minuten.

Ik heb ook de OEM plastic "skid" aan de voorkant opnieuw geïnstalleerd. Ik heb nu de ZR2 oliepan skid geïnstalleerd en er zitten geen gaten voor de voorste skid om vast te schroeven, dus ik heb twee rivnuts (Harbor Freight tool) aan de ZR2 skid toegevoegd en de voorste skid op zijn plaats geschroefd. Best simpel eigenlijk. Ik heb de meeste tijd besteed aan het uitzoeken van welke maat boor ik nodig had om gaten te maken voor de 1/4" rivnuts.... Ik weet niet zeker of dit de aerodynamica of de koeling zal helpen, maar het was gemakkelijk te installeren en ziet er beter uit dan zonder. Uiteindelijk zal ik een stalen voorste skid krijgen om hem te vervangen.

Discussion starter · #24 ·
We hebben een paar uitstapjes in het verschiet, dus ik heb de luchtschild met omgekeerde clips opnieuw geïnstalleerd. Het is super eenvoudig te installeren/verwijderen als de clips eenmaal zijn omgedraaid. Het duurt hooguit een paar minuten.

Ik heb ook de OEM plastic "skid" aan de voorkant opnieuw geïnstalleerd. Ik heb nu de ZR2 oliepan skid geïnstalleerd en er zitten geen gaten voor de voorste skid om vast te schroeven, dus ik heb twee rivnuts (Harbor Freight tool) aan de ZR2 skid toegevoegd en de voorste skid op zijn plaats geschroefd. Best simpel eigenlijk. Ik heb de meeste tijd besteed aan het uitzoeken van welke maat boor ik nodig had om gaten te maken voor de 1/4" rivnuts.... Ik weet niet zeker of dit de aerodynamica of de koeling zal helpen, maar het was gemakkelijk te installeren en ziet er beter uit dan zonder. Uiteindelijk zal ik een stalen voorste skid krijgen om hem te vervangen.

Twee 1/4 rivnuts geïnstalleerd in de ZR2 oliepan of "achterste" plaat.
Image

OEM plastic "skid" aan de voorkant opnieuw geïnstalleerd
Image

Echt een mooie, schone build. Waar heb je je bergingsplanken gevonden? Ik heb eerder Maxtracks met veel succes gebruikt, ze zijn van onschatbare waarde als je je in bepaalde situaties bevindt, maar zoals je zei - een set van 4 loopt snel op.

Succes,

Mike

Discussion starter · #26 ·
[QUOTE='05TJLWBRUBY, post: 5063915, member: 372522"]Echt een mooie, nette build. Waar heb je je bergingsplanken gevonden? Ik heb eerder Maxtracks met groot succes gebruikt, ze zijn van onschatbare waarde als je je in bepaalde situaties bevindt, maar zoals je zei - een set van 4 loopt snel op.

Veel succes,

Mike[/quote]

Bedankt Mike!

Ik heb de planken van Amazon gehaald.

Veel mensen gebruiken de X-Bull boards en hebben geen problemen gehad. Ze zijn soms al voor $65 te vinden. Ik zie ze meestal voor $89.

[ame]https://www.amazon.com/Escaper-Traction-Off-Road-Extraction-20333/dp/B00AV2HONS[/ame]

Mooi. Ik besef dat ieders "perfecte" opstelling anders is dan die van alle anderen en ook dat niet alles bovenop en vooraan in de opslag kan liggen.

Eén ding dat ik anders heb gedaan dan jij, is de locatie van de brandblusser. Ik heb er in de loop der jaren een paar leeggegooid over de voertuigen van anderen, niet die van mij. Ik heb de mijne aan de bestuurderskant van de achterbank in de cubby geplaatst waar je handschoenen hebt opgeborgen. Mijn gedachte is dat een brandblusser waarvoor de stoel omhoog moet om erbij te kunnen, ongetwijfeld onder een achterbank zal liggen die vol ligt met spullen of mensen wanneer ik erbij wil.

Slechts een gedachte.

Ik blijf je voortgang en avonturen volgen.

Discussion starter · #28 ·
Mooi. Ik besef dat ieders "perfecte" opstelling anders is dan die van alle anderen en ook dat niet alles bovenop en vooraan in de opslag kan liggen.

Eén ding dat ik anders heb gedaan dan jij, is de locatie van de brandblusser. Ik heb er in de loop der jaren een paar leeggegooid op de voertuigen van anderen, niet op die van mij. Ik heb de mijne aan de bestuurderskant van de achterbank geplaatst in de cubby waar je handschoenen hebt opgeborgen. Mijn gedachte is dat een brandblusser waarvoor de stoel moet worden opgetild om erbij te kunnen, ongetwijfeld onder een achterbank zal liggen die vol ligt met spullen of mensen wanneer ik erbij wil komen.

Slechts een gedachte.

Ik zal je voortgang en avonturen blijven volgen.
Bedankt en goede tip. Ik zou een soort beugel moeten maken, denk ik. De brandblusser lijkt me te lang voor die cubby, maar ik zal het controleren. Dat zou een veel betere plek ervoor zijn. Op de trail plaats ik hem gewoon in een van de waterfleszakken op de rugleuning, maar dat vind ik niet prettig omdat de hele eenheid daardoor naar buiten buigt. Bovendien weet je nooit wanneer hij op of naast de weg nodig is, dus het is beter om hem altijd binnen handbereik te hebben.

Discussion starter · #29 · (Edited)
Ik heb vandaag de AutoSprings add-a-leafs (1" tot 1,5") geïnstalleerd. Het is vrij eenvoudig. Ik had een beetje moeite om de nieuwe langere bouten op hun plaats te krijgen en slaagde erin mezelf HARD in het gezicht te slaan toen een sleutel van de schokdemperbout gleed. Mijn neus bloedde niet omdat ik al lag, dus #gewonnen. Ik eindigde op de een of andere manier met een bloedblaar onder mijn nagel als gevolg van een ander onderdeel dat niet wilde meespelen. :)

Mijn belangrijkste reden voor deze mod was om de hoeveelheid achteroverhang te verminderen bij volledige belading voor kamperen. Behalve dat de truck er ongebalanceerd uitziet, heb ik er een hekel aan om mijn koplampen opnieuw te moeten richten elke keer dat ik de truck wil laden en ik verblind natuurlijk niet graag tegemoetkomende bestuurders als ik ze niet opnieuw richt.

Hier is hij met de RTT, Maxsa boards en een volle tank benzine op een vlakke ondergrond.

Ophanging Mods: Eibach 2.7" voor, 1" Silverado blokken en AutoSpring Add-a-leafs met 32" banden.

Passagiersachterkant: 39 1/2"
Bestuurdersachterkant: 39 1/4"

*Gemeten vanaf de grond door het midden van het wiel tot de onderkant van de spatbord
Image

Het lijkt in het echt niet zo schuin te staan, maar als het er buiten controle uitziet zonder het extra gewicht van de op het rek gemonteerde uitrusting, dan kan ik de 1" blokken gemakkelijk verwijderen om het een beetje te temmen. :) Ik verwacht dat de achterkant nog eens 1" omhoog komt als ik het rek en de tent verwijder, wat de helft van het jaar zo is.

• Like
Reactions: TBK and ziegs
Discussion starter · #30 ·
Ik heb rondgereden met alle spullen uit de laadbak verwijderd, evenals volledig beladen met kampeerspullen en fietsen. De AAL's helpen echt om de achterkant te verminderen en op de weg heeft de rijkwaliteit er niet onder geleden. De off-road rijkwaliteit heeft echter een duikvlucht genomen. Ik was er vrij zeker van dat dit zou gebeuren, dus het is geen echte verrassing. Het grootste probleem komt voort uit het gebruik van de OEM-achterschokdempers met een lift van 2"+. De schokdempers worden overmatig uitgerekt wanneer een achterwiel in een gat of van zelfs kleine richels valt, wat resulteert in een luide knal en een ruwe rit. Nogmaals, ik verwachtte dit dus...

Ik ben aan het beslissen welke achterschokdemper ik wil gebruiken om dit probleem op te lossen en een soepelere en meer gecontroleerde rit te bieden. Ik overweeg om bij Eibach te blijven of met Fox 2.0 te gaan, maar dan de Silverado-schokdemper te gebruiken, die langer is, zodat hij werkt met mijn lift en meer demping biedt om het extra gewicht dat ik meeneem aan te kunnen.

• Like
Reactions: blurple_colorado
De Icons geven je die 2-3" lift en ook een betere 2,5" schroefset vanaf het begin. En zelfs de 2.0 achterdempers zijn 0-2", geen behoefte aan Silvie achterdempers (de webdesigners van Fox moeten echt hun zaken op orde krijgen, de website is een puinhoop, overal tegenstrijdige informatie, lege pagina's voor onze tweelingen, onze installatiegids ontbreekt, etc.).

Discussion starter · #32 ·
Wat dacht je van een Icon-kit? En misschien ook wat UCAs, aangezien je al een tijdje 2"+ hebt... weet niet, maar alles boven de 2" maakt me ongemakkelijk over de bovenkant. Het is hier duur, maar daar beneden is het prijsverschil kleiner.

De Icons geven je die 2-3" lift en ook meteen een betere 2,5" coilover. En zelfs de 2.0 achteraan zijn 0-2", geen behoefte aan Silvie-achteraan (Fox' webdesigners moeten hun zaken echt op orde krijgen, de website is een puinhoop, overal tegenstrijdige informatie, lege pagina's voor onze tweelingen, onze installatiehandleiding ontbreekt, enz.).
Icons kosten te veel. Ik heb geen reservoirs nodig en de voorkant voelt eigenlijk prima aan voor een budgetkit, dus ik zal een tijdje met de Eibachs rijden. De achterkant is waar ik hulp nodig heb en ik zou de voorkeur geven aan een meer lineaire schokdemper om de ruwheid bij lage snelheid en kleine hobbels te verminderen, daarom keek ik naar Fox. De Icons zijn een beetje digressief en dat maakt me bang. :)

Ik heb rondgereden met alle spullen uit de laadbak verwijderd, evenals volledig beladen met kampeerspullen en fietsen. De AAL's helpen echt om de achterste squat te verminderen en op de weg heeft de rijkwaliteit er niet onder geleden. De off-road rijkwaliteit heeft echter een duikvlucht genomen. Ik was er vrij zeker van dat het zo zou zijn, dus het is niet echt een verrassing. Het grootste probleem komt voort uit het gebruik van de OEM-achterschokdempers met een lift van 2"+. De schokdempers worden overmatig uitgerekt wanneer een achterwiel in een gat of van zelfs kleine richels valt, wat resulteert in een luide knal en een ruwe rit. Nogmaals, ik had dit verwacht, dus...

Ik ben aan het beslissen welke achterschokdemper ik wil gebruiken om dit probleem op te lossen en een soepelere en meer gecontroleerde rit te bieden. Ik overweeg om bij Eibach te blijven of met Fox 2.0 te gaan, maar dan de Silverado-schokdemper te gebruiken, die langer is, zodat hij werkt met mijn lift en meer demping biedt om het extra gewicht dat ik meeneem aan te kunnen.

Image
Ik ben dol op de hele opstelling die je op deze foto hebt! Jaloers!

Discussion starter · #34 ·
Discussion starter · #35 ·
Wat dacht je van een Icon kit? En misschien ook wat UCAs, aangezien je al een tijdje 2"+ hebt... weet niet, maar alles boven de 2" maakt me een beetje ongemakkelijk over de bovenste delen. Het is hier duur, maar daar is het prijsverschil kleiner.

De Icons geven je die 2-3" lift en ook een betere 2,5" coilover vanaf het begin. En zelfs de 2.0 achterkant is 0-2", geen behoefte aan Silvie achterkant (de webdesigners van Fox moeten echt hun zaken op orde krijgen, de website is een puinhoop, overal tegenstrijdige informatie, lege pagina's voor onze tweelingen, onze installatiehandleiding ontbreekt, enz.).
Ik heb nog eens naar de Icons gekeken en ontdekt dat ze lineair zijn bij compressie en digressief bij rebound, wat best goed voor me zou werken en zoals je zei, ze zijn geschikt voor 0"-2" lift. De kosten zijn niet veel meer dan Fox 2.0's. Ik zal waarschijnlijk morgen de Icon 2.0 achterkant bestellen. :)

• Like
Reactions: nubbins
Het hebben van de drager, tent en 4 fietsen en waterpas zitten is indrukwekkend! Zit je op de originele achterschokdempers of de eibachs? Het is jammer om te horen dat de rit is gedaald met de AAL, heb net 100+ mijl aan brandwegen gereden op Bilstein's/blok en de huidige set rijdt zo geweldig, maar installeer deze week de auto veren aal.. Als je op de originele schokdempers zit, zouden de Bilstein of eibach achteraan voor de prijs/kwaliteit een schokdemper waard kunnen zijn.

Ik heb nog eens naar de Icons gekeken en ontdekt dat ze lineair zijn bij compressie en digressief bij rebound, wat best goed voor me zou werken en zoals je zei, ze zijn geschikt voor 0"-2" lift. De kosten zijn niet veel meer dan Fox 2.0s. Ik zal waarschijnlijk morgen de Icon 2.0 achteraan bestellen. :)
Vroeger ben ik in de schokdemperwereld gestapt zonder alles volledig te begrijpen. Ik had een tijdje Bilstein 5100s achteraan voordat ik daadwerkelijk las over digressieve, progressieve en lineaire kleppen. Ze waren prima. Wanneer een vrachtwagen zwaar beladen is, is de kans groot dat alle schokdempers zachter rijden - wanneer je de achterkant van een pick-up verzwaart, wordt het gewoon een comfortabelere rit. Ik merkte niet veel verschil tussen het vervoeren van een paar honderd tot duizend pond tegels met standaard schokdempers versus de Bilstein 5100s, maar leeg was het verschil dag en nacht.

Achterste schokdempers zijn meestal erg goedkoop (behalve voor piggyback en remotes), dus er is aanzienlijke flexibiliteit om te experimenteren. En ik zou persoonlijk niet wedden op 1500 Fox 2.0s die 2" achterlift leveren op het woord van een Fox internet/telefoon medewerker ergens totdat ze hun officiële documentatie bijwerken.

Discussion starter · #38 ·
Vroeger begon ik aan het schokkenspel zonder eerst alles volledig te begrijpen. Ik had een tijdje Bilstein 5100's achter, voordat ik daadwerkelijk las over degressieve, progressieve en lineaire kleppen. Ze waren prima. Wanneer een vrachtwagen zwaar beladen is, is de kans groot dat alle schokdempers zachter rijden - wanneer je de achterkant van een pick-up verzwaart, wordt het gewoon een comfortabelere rit. Ik merkte niet veel verschil tussen het vervoeren van een paar honderd tot duizend pond tegels met standaard schokdempers versus de Bilstein 5100's, maar leeg was het verschil dag en nacht.

Achterste schokdempers zijn meestal erg goedkoop (behalve voor piggyback en remotes), dus er is aanzienlijke flexibiliteit om te experimenteren. En ik zou persoonlijk niet wedden op 1500 Fox 2.0's die 2" achterlift bieden op het woord van een Fox internet/telefoon vertegenwoordiger ergens totdat ze hun officiële documentatie bijwerken.
Zeker. De andere factor die ik in overweging nam, is dat de Icon coilovers tot 3" kunnen gaan en 2,5 bodies zijn. Ik zou liever dezelfde klepstijl en afstemming van voor naar achter behouden, hoewel velen ze hebben gemengd en zeggen dat ze geen verschil kunnen merken.

Discussion starter · #39 ·
Ik belde Wayne van RealTruck.com op en hij gaf me de CF-ledenprijs. Met de prijsverlaging was het de moeite waard om de Icons boven de Fox en Eibachs te nemen. Uiteindelijk wil ik ook de Icon VS 2.5 schroefsets kopen en het bijpassende afgestemde pakket hebben. Bedankt aan @nubbins voor de herinnering om naar de Icons te kijken en bedankt aan @Chris@RealTruck voor zijn bijdragen aan het forum.

Hier is wat ik heb gekocht: ICON 2.0 ALUMINIUM SMOOTH BODY SCHOKDEMPER 76550
Image

Discussion starter · #40 · (Edited)
De Icon 2.0 achterdempers kwamen vandaag binnen en het duurde niet lang om ze erop te krijgen.

Image

Ik was van plan om de doorzakking voor en na te meten, maar mijn kriksteunen zijn niet hoog genoeg om de as veel te laten doorzakken met de wielen erop en ik ben te moe om ze te verwijderen en opnieuw te installeren. Wat ik wel ontdekte, is dat de OEM-schokdempers bijna maximaal zijn belast als de truck op de grond staat. Geen wonder dat de rit ruw was wanneer de achterwielen wilden zakken. Let op, ik heb 1" Silverado liftblokken en AutoSpring AAL's, dus ik heb ongeveer 2" lift achter.

Dit is de OEM-schokdemper met de truck op kriksteunen, maar de banden rusten lichtjes op de grond.
Image

Hetzelfde als hierboven, maar met de Icon-schokdemper
Image

OEM vs. Icon 2.0 schokdemper lengte vergelijking. De Icons zijn ontworpen voor 0"-2" lift. De meeste andere schokdempers zijn slechts 0"-1".
Image

Geïnstalleerd
Image

Ik ben een beetje bezorgd over hun opmerking in de instructies over de noodzaak van een crush washer of huls als de OEM-schokdemper een doorlopende bout gebruikt. Ziet dit er goed uit?
Image

Nadat ik alles had vastgezet en een proefrit had gemaakt, verwachtte ik dat de rit ruw zou zijn na het lezen van alle berichten van anti-Icon mensen, maar de schokdempers voelden geweldig aan. De rit voelde solider en gedempt aan de achterkant. Kleine hobbels waren nog steeds voelbaar, maar ze waren meer gedempt, minder scherp en de as voelde niet alsof hij omhoog zou exploderen als de achterband van hobbels afviel. Dit was een zeer korte proefrit, dus ik weet niet zeker of dit allemaal zo zal blijven, maar voorlopig ben ik onder de indruk en blij met de aankoop.

21 - 40 of 515 Posts