Chevy Colorado & GMC Canyon banner
501 - 515 of 515 Posts
Oh verdomme, ik wist niet dat ik dat moest doen. Kun je het uitleggen? Ik ben nieuw in deze antenne-business.

Sorry voor de roman.
tl;dr Ik raad diëlektrisch vet aan op de pakking en om uw radio niet te aarden op de batterij of de primaire aardingsband van de batterij.

"Nodig" is een sterk woord. NMO-houders zijn ontworpen zodat de onderkant zich in een voertuig bevindt en niet wordt blootgesteld aan de elementen. Er zijn afgesloten exemplaren (het lijkt erop dat de midland enigszins afgesloten is) die helpen tegen regen, strooizout, enz...

Er zijn zo'n beetje twee kampen mensen: het "laat het zitten" en vervang het indien nodig kamp en het weerbestendige kamp. Persoonlijk zit ik in het laatste; Ik hou niet van blootgesteld staal/messing/koper/aluminium, vooral als het elektrische signalen (inclusief RF) moet geleiden. Omcirkeld is wat corrosie van de koperen schroefdraad van deze NMO-antenne die niet veel is gebruikt en geen diëlektrisch vet heeft gezien.

Uw NMO-houder moet 2 pakkingen hebben, een aan de onderkant om te voorkomen dat er water in uw voertuig komt via het gat dat u hebt geboord en een aan de binnenkant van de antenne. Dit is uiteraard niet dezelfde NMO als u heeft. De rode pijl wijst naar de pakking waar ik wat diëlektricum op heb aangebracht (en blijkbaar ook @Y E T I). Groen is ook een gebied waarvan ik weet dat ik er wat diëlektricum op aanbreng en overtollig materiaal afveeg. Diëlektricum is goedkoop en handig om de buitenkant van alle elektrische connectoren van voertuigen mee te verpakken.

410606

Iets wat ik nog nooit heb gedaan, maar anderen wel heb zien doen, is het aanbrengen van epoxykit of iets dergelijks op de onderkant van de NMO (omcirkeld). Ik weet niet zeker of ik dat zou doen, maar ik breng wel marine-grade lijm-warmtekrimp aan tussen de kabelgeleider en de kabel wanneer ik de NMO-houder bouw/reconstrueren. (Je kunt ruim warmtekrimp zien in het bovenstaande en 2 foto's naar beneden is een fabriekswarmtekrimp van de krimping)

410607

Houders als deze (Larsen NMOHF) worden over het algemeen als fatsoenlijk beschouwd voor buiten/externe montage, maar dit zou precies kunnen zijn wat er in de midland-houder zit en gingen ze een stap verder en sloten ze het in plastic in? Onzeker. Midland staat bekend om [offroad] radio-oplossingen, dus ik denk dat ze daar wel over hebben nagedacht en het zou goed moeten zijn. Ik was benieuwd in welk kamp u zat.

410608

Ook aangezien u zei dat u nieuw bent in deze hele antenne-ding, werkt elke antenne beter met een aardvlak (metalen reflector) eronder die minstens zo groot is als 1/4 van de golflengte. Ik zal u wat wiskunde besparen en voor GMRS is het iets meer dan 6". Grotere antennes, grotere aardvlakken en tot op zekere hoogte meer vermogen = grotere afstand. Nogmaals... twee kampen.

- "Als het niet kapot is, repareer het dan niet". Laat uw antenne staan ​​waar hij staat totdat u merkt dat de dekking/afstand onvoldoende is. Ook wel offroaden totdat er iets schraapt/breekt en dan upgraden/toevoegen.
- Kan het knutselkamp niet stoppen, constant op zoek naar verbeteringen, het aanpassen van de plaatsing, kabellengte, fase, een miljoen andere dingen. Ook wel een badass machine bouwen en dan offroaden.

Waar heeft u uw radio geaard? <- een ander verdeeld onderwerp. Ik denk niet dat we radio's om 3 redenen op de batterij of de primaire aardingschassis van de batterij moeten aarden:

1. Adaptief oplaadsysteem dat onze vrachtwagens gebruiken
2. Interferentie/feedback van andere elektrische systemen die het bereik/de helderheid van radio-uitzendingen verminderen
3. Een defecte aardingsband van de batterij kan voldoende spanning naar de radio sturen om deze in brand te steken...

Discussion starter · #502 ·
Sorry voor de roman.
tl;dr Ik raad diëlektrisch vet aan op de pakking en om uw radio niet te aarden op de accu of de primaire aardingsband van de accu.

"Nodig" is een sterk woord. NMO-bevestigingen zijn ontworpen om de onderkant intern in een voertuig te hebben en niet blootgesteld te worden aan de elementen. Er zijn afgesloten exemplaren (het lijkt erop dat de Midland enigszins afgesloten is) die helpen tegen regen, strooizout, enz...

Er zijn zo'n beetje twee kampen mensen: het "laat het zitten" en vervang het als het nodig is kamp en het weerbestendige kamp. Persoonlijk zit ik in het laatste; Ik hou niet van blootgesteld staal/messing/koper/aluminium, vooral als het elektrische signalen (inclusief RF) moet dragen. In een cirkel is wat corrosie te zien van de koperdraad van deze NMO-antenne die niet veel is gebruikt en geen diëlektrisch vet heeft gehad.

Uw NMO-bevestiging moet 2 pakkingen hebben, een aan de onderkant om te voorkomen dat er water in uw voertuig komt via het gat dat u hebt geboord en een aan de binnenkant van de antenne. Dit is uiteraard niet dezelfde NMO als u heeft. De rode pijl wijst naar de pakking waar ik wat diëlektricum op heb gedaan (en blijkbaar ook @Y E T I). Groen is ook een gebied waarvan ik weet dat ik wat diëlektricum aanbreng en overtollig materiaal afveeg. Diëlektricum is goedkoop en handig om de buitenkant van alle elektrische connectoren van voertuigen mee te verpakken.

View attachment 410606

Iets wat ik nog nooit heb gedaan, maar anderen wel heb zien doen, is het aanbrengen van epoxykit of iets dergelijks op de onderkant van de NMO (in een cirkel). Ik weet niet zeker of ik dat zou doen, maar ik breng wel marine-grade krimpkous aan tussen de kabelgeleider en de kabel wanneer ik de NMO-bevestiging bouw/reconstrueer. (U kunt overvloedig veel krimpkous zien in de bovenstaande en 2 foto's naar beneden is een fabrieks-krimpkous van de krimping)

View attachment 410607

Bevestigingen als deze (Larsen NMOHF) worden over het algemeen als fatsoenlijk beschouwd voor buiten/externe montage, maar dit zou precies kunnen zijn wat er in de Midland-bevestiging zit en ze zijn een stap verder gegaan en hebben het in plastic ingesloten? Onzeker. Midland staat bekend om [offroad] radio-oplossingen, dus ik moet denken dat ze daarover hebben nagedacht en dat het goed zou moeten zijn. Ik was benieuwd in welk kamp u zat.

View attachment 410608

Ook aangezien u zei dat u nieuw bent in deze hele antenne-zaak, werkt elke antenne beter met een aardvlak (metalen reflector) eronder dat minstens zo groot is als 1/4 van de golflengte. Ik bespaar u wat wiskunde en voor GMRS is het iets meer dan 6". Grotere antennes, grotere aardvlakken en tot op zekere hoogte meer vermogen = grotere afstand. Nogmaals... twee kampen.

• "Als het niet kapot is, repareer het dan niet". Laat uw antenne staan ​​waar hij staat totdat u merkt dat de dekking/afstand onvoldoende is. Ook bekend als offroad totdat er iets schraapt/breekt en dan upgraden/toevoegen.

• Kan het knutselkamp niet stoppen, constant op zoek naar verbeteringen, plaatsing aanpassen, kabellengte, fase, een miljoen andere dingen. Ook bekend als bouw een badass machine en ga dan offroad.
Waar heeft u uw radio geaard? <- een ander verdeeld onderwerp. Ik denk niet dat we radio's om drie redenen op de accu of de primaire accuchassis-aarde moeten aarden:

1. Adaptief laadsysteem dat onze vrachtwagens gebruiken
2. Interferentie/feedback van andere elektrische systemen die het bereik/de helderheid van radio-uitzendingen verminderen
3. Een defecte aardingsband van de accu kan voldoende spanning naar de radio sturen om deze in brand te steken...
Bedankt voor de snelle studie! Ik zal zeker diëlektrisch vet aanbrengen! Wat de radio-aarde betreft, ik gebruik nog steeds de sigarettenaanstekeradapter voor stroom en aarde. Zo kwam de kit. Beveel je anders aan?

Ik heb over het aardvlak gelezen nadat ik het had verwijderd zoals ik deed. Ik ga de antenne nu draaien om meer over de motorkap te zitten. En als dat niet werkt, monteer ik hem op het dakrek. Mijn oude kleine magnetische antenne werkte daar boven best goed.

Bedankt voor de snelle studie! Ik zal zeker diëlektrisch vet aanbrengen! Wat betreft de radio-aarde, ik gebruik nog steeds de sigarettenaanstekeradapter voor stroom en aarde. Zo kwam de kit. Beveel je iets anders aan?

Ik heb gelezen over het aardvlak nadat ik het op de manier die ik deed, had verwijderd. Ik ga de antenne draaien zodat deze meer over de motorkap komt te zitten. En als dat niet werkt, monteer ik hem op het dakrek. Mijn oude kleine magnetische antenne werkte daar bovenop best goed.
Ik had dit in de eerste post moeten vermelden, maar probeer niet te veel diëlektricum op de schroefdraad te krijgen, aangezien NMO-houders de schroefdraad/behuizing gebruiken voor aarde. Vreemd, ik weet het, aangezien de NMO-houder hierboven afgebeeld geen blanke metalen schroefdraad heeft... Ik krijg wel continuïteit met een multimeter op die houder van schroefdraad naar de cilinder van de connector, hoewel we er honderden van hebben en antennes prima sweep/smith-diagrammen vertonen, dus schouders ophalen. Ik zal dit moment aangrijpen om aan te bevelen om te controleren op DC-aardcontinuïteit tussen uw NMO-houder en de aarde onder de motorkap van het voertuig. Die spookantenne zou geen bliksemafleider moeten zijn, maar hogere antennes kunnen dat zeker wel zijn... en moeten dus DC-geaard worden. (Het zou moeten).

Als het 12V-accessoire-stopcontact werkt (goede locatie voor u, niet vervelend, geen statische ruis van uw vrachtwagenluidsprekers, geen vreemde DIC-indicaties en geen gemelde ruis van anderen die luisteren als u praat), zou ik het houden. Die aanstekerpoort is in de cabine geaard bij G300, "In het passagierscompartiment, midden, onder de vloerconsole, achter de vloerschakelaar".

410650

Discussion starter · #504 ·
Hartelijk bedankt! U bent een bron van kennis. Ik weet wie ik moet benaderen als ik een HAM-systeem opbouw.

Heel erg bedankt! Je bent een bron van kennis. Ik weet dat ik contact met je moet opnemen als ik een HAM-systeem opbouw.
Er is een schat aan kennis op dit forum die ik waardeer sinds ik de truck in 2016 kocht, dus ik probeer iets terug te doen waar ik kan. Het is jammer dat je aan de verkeerde kust zit (denk ik), anders zou ik aanbieden om af te spreken voor een of twee trails en je radio-opstelling te vegen.

Lees dit bouwverslag nu al 30 minuten, wat een reis heeft deze truck doorgemaakt. Een schat aan geweldige informatie die ZEER nuttig zal zijn en is geweest, bedankt voor het delen! Dit draadje is als een encyclopedie lol

Afgelopen weekend heb ik eindelijk een heleboel onderdelen gekregen: eibach 2.0 kit, freedom off road uca's, alpha equipt wielen +20mm en 275/70/17 wildpeak ATW3's. Samen met street rays sway bar relocate + prothane links. Heb de wafel trim en pinch weld trim gedaan.

Heb nog steeds wrijving op 2 plaatsen: Op de freedom offroad UCA's en een beetje op de frame/carrosseriebevestiging aan de binnenkant van de cabine.

Ik denk dat de wrijving van het binnenframe kan worden gecorrigeerd met de 7 mm spacers die je in het verleden hebt gebruikt, als je ze niet hebt verkocht, zou ik ze graag kopen! Anders bestel ik er wel een paar, je hebt de hub centric to car en hub centric to wheel optie met 66,9 mm center bore, correct?

Ik denk ook dat de breedte/curve van die freedom UCA's mijn probleem is - ze zouden prima zijn met een offset van bijna 0 of smallere banden. Ik ga kijken of de smallere standaard UCA's wrijven of misschien gewoon het geld ophoesten voor boxed style uca's zoals dirt kings, ze lijken minder rond en meer driehoekig te zijn, wat zou helpen.

en een beetje op het binnenframe/carrosseriebevestiging aan de cabinezijde.
Interessant! Ik heb mijn trim vorige week aan de voorkant van het achterwiel gedaan (1" nivelleerblokken, 1,5" spacers, 32" banden) en ik wrijf nog steeds in de buurt van die carrosseriebevestiging, maar het raakt een deel van de wielkastvoering boven de rand. Ik heb een tie-wrap om die carrosseriebevestiging gedaan en het hielp. Niet dat het in jouw situatie zou helpen.
Image
Image

HĂ© jongens, nieuw hier. Ik zag dat jullie je bumper hebben bijgesneden en wilde vragen of jullie wat foto's hebben gemaakt van wat jullie hebben gedaan. Of een video. Ik ben van plan om nieuwe wielen en banden op mijn truck te zetten en weet dat ik wat moet trimmen zodat de banden niet aanlopen. Zag ook dat jullie 33's erop hebben, hoe bevalt dat als je offroad gaat? Hebben jullie problemen met aanlopen in het terrein?

HĂ© jongens, nieuw hier. Ik merkte dat jullie je bumper hebben bijgesneden en wilde graag weten of jullie wat foto's hebben gemaakt van wat jullie hebben gedaan. of een video. Ik ben me aan het klaarmaken om nieuwe wielen en banden op mijn truck te gooien en weet dat ik wat moet trimmen zodat de banden niet aanlopen. Zag ook dat jullie 33's erop hebben, hoe gaat dat als je offroad gaat? Hebben jullie problemen met aanlopen als je terreinrijdt?
Ik was hier ook benieuwd naar. Ik heb net de DV8 halve voorbumper besteld vanwege de uitverkoop die ze nu hebben (van $550 naar $380) en een lier. Ik heb onlangs ook een paar KO2's op mijn truck geplaatst - 285/60/18 - Tot nu toe geen aanlopen, maar ik vraag me af of dat zal veranderen met een lift.

Ik was hier ook benieuwd naar. Ik heb net de DV8 halve voorbumper besteld vanwege de uitverkoop die ze momenteel hebben (van $550 naar $380) en een lier. Ik heb ook onlangs wat KO2's op mijn truck geplaatst - 285/60/18 - Tot nu toe geen wrijving, maar ik vraag me af of dat zal veranderen met een lift.
Hoi daar, dus ik heb uiteindelijk mijn bumper afgesneden om de wrijving te stoppen. Ik rijd met 285/70/17's, heb een 3,5" ready lift gedaan en geen wrijving meer, aan de voorkant. Om de sneden te maken, gebruikte ik schilderstape en touw, omdat het geen vlakke ondergrond is. Ik moet nog teruggaan en het opschuren en de binnenkant afwerken met wat nieuwe beugels. Maar over het algemeen ben ik super blij met het werk. Ik merkte dat ik wat aan de firewall-kant moet trimmen, maar het zou niet veel moeten zijn. Afgelopen weekend off-road getest en alles ging goed. Ik wou dat ik wat foto's had kunnen maken, maar als je een eenling bent, mis je een paar foto's.

Attachments

HĂ© daar, dus ik heb uiteindelijk mijn bumper afgesneden om het schuren te stoppen. Ik rijd met 285/70/17's, heb een 3,5" ready lift gedaan en geen geschuur meer, aan de voorkant. Om de sneden te maken, gebruikte ik schilderstape en touw, omdat het geen vlakke ondergrond is. Ik moet nog teruggaan en het opschuren en de binnenkant afwerken met nieuwe beugels. Maar over het algemeen ben ik super blij met de klus. Ik merkte wel dat ik wat moet trimmen aan de firewall-kant, maar het zou niet veel moeten zijn. Afgelopen weekend off-road getest en alles ging goed. Ik wou dat ik wat foto's had kunnen maken, maar als je een eenling bent, mis je een paar foto's.

Attachments

HĂ© daar, dus ik heb uiteindelijk mijn bumper afgesneden om het schuren te stoppen. Ik rijd met 285/70/17's, heb een 3,5" ready lift gedaan en geen geschuur meer, aan de voorkant. Om de sneden te maken gebruikte ik schilderstape en touw, omdat het geen vlakke ondergrond is. Ik moet nog teruggaan en het opschuren en de binnenkant afwerken met nieuwe beugels. Maar over het algemeen ben ik super blij met de klus. Ik merkte dat ik wat moet trimmen aan de firewall-kant, maar het zou niet veel moeten zijn. Afgelopen weekend off-road getest en alles ging goed. Ik wou dat ik wat foto's had kunnen maken, maar als je een eenling bent, mis je een paar foto's.
Ik heb eindelijk mijn banden gemonteerd. 285/60/18 lijkt de sweet spot te zijn. Geen trimmen vereist. Ik ben er vrij zeker van dat een lift alleen mijn bodemvrijheid zal vergroten. Wat betreft een bumpertrim, ik ga wachten en kijken hoe het eruit ziet en functioneert met de Dv8 als ik hem eenmaal heb. Misschien is het niet nodig.

Attachments

Ik heb eindelijk mijn banden gemonteerd. 285/60/18 lijkt de sweet spot te zijn. Geen trimmen vereist. Ik ben er vrij zeker van dat een lift alleen mijn speling zal vergroten. Wat betreft een bumpertrim, ik ga wachten en kijken hoe het eruit ziet en functioneert met de Dv8 als ik hem eenmaal heb. Misschien is het niet nodig.
Die zien er goed uit. Plaats de bumper als je hem erop hebt, zodat ik kan zien.

Ik ben niet zo'n handige persoon. Het kostte me eeuwen om het te installeren (ongeveer 8 uur). Het grootste probleem dat ik tegenkwam, was het verwijderen van het middelste deel van de bumper (moest eerst de grille verwijderen, wat ik niet wist) en het opnieuw bevestigen van de grille aan de bumper was een nachtmerrie. Ik ontdekte uiteindelijk dat het heel gemakkelijk was als ik de grille eerst op de auto plaatste (wat niemand anders instrueerde in de video's die ik heb gezien) en daarna de bumper erop zette.

501 - 515 of 515 Posts