Chevy Colorado & GMC Canyon banner
21 - 40 of 49 Posts
Het is een beetje triest om de V8's en V6's te zien verdwijnen, maar als ik helemaal eerlijk ben, passen de I4T-motoren gewoon beter bij mijn doelen, 99% van de tijd. Ik had een 2013 KIA Optima turbo waar ik 130K mee heb gereden en verkocht, er nooit een probleem mee gehad en hij reed comfortabel met 85-90 van L.V. naar L.A. en terug, terwijl hij 35 of meer M.PG. haalde. Mijn jongste rijdt nog steeds in mijn 2010 Mazda CX7 D.I.S.I. 2.4 turbo met 150K zonder motorproblemen. Ik hoop dat mijn 2025 ZR2 2.7 T net zo probleemloos zal zijn.

Een dame die in onze lokale donutwinkel hier in Ontario, Canada werkt, zegt dat haar Colorado uit 2025 een V6 heeft. Ik betwijfelde dat en ze zegt dat ze papieren heeft om het te bewijzen. Ik ging naar de configuratiesite op chevrolet.ca en kon het niet als optie vinden. Is het zo?
Ik zou vragen om het te zien... Het laatste jaar voor de V6-motoroptie in de Chevy Colorado was 2022. Voor modeljaar 2023 stapte Chevrolet over op een turbogeladen 2,7-liter viercilindermotor in alle uitrustingsniveaus. Deze nieuwe motor was verkrijgbaar in drie verschillende uitvoeringen, waarbij de hoogste 310 pk en 430 lb-ft koppel leverde. Dat is wat ik in 2022 mijn Z71 kocht!!

Discussion starter · #26 ·
Ik zou vragen om het te zien... Het laatste jaar voor de V6-motoroptie in de Chevy Colorado was 2022. Voor modeljaar 2023 stapte Chevrolet over op een turbogeladen 2,7-liter viercilindermotor in alle uitrustingsniveaus. Deze nieuwe motor was verkrijgbaar in drie verschillende uitvoeringen, met de hoogste die 310 pk en 430 lb-ft koppel leverde. Dat is wat ik mijn 2022 Z71 heb gekocht!!
Mijn vrouw zegt dat ik haar er niet op kan uitdagen, dus einde verhaal denk ik.

Discussion starter · #27 ·
De volledig sarcastische komische kant van mij; Er is een reden waarom ze in een donutwinkel werkt. Ik laat je de puntjes verbinden.

De normale menselijke kant van mij; Er is een reden waarom ze in een donutwinkel werkt. Ik laat je de puntjes verbinden.

Oh wacht...

Verdomme.
Leuk voertuig voor een donutwinkel-dame. Oudere dame, maar haar vanity plate leest
BITOFUN lol. We zijn in de 70, ze noemt ons kinderen.

Mijn vrouw zegt dat ik haar daar niet in kan uitdagen, dus einde verhaal denk ik.

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
De dame die in onze lokale donutwinkel hier in Ontario, Canada, werkt, zegt dat haar Colorado uit 2025 een V6 heeft. Ik betwijfelde dat en ze zegt dat ze papieren heeft om het te bewijzen. Ik ging naar de site van Chevrolet.ca om hem te bouwen en kon hem niet als optie vinden. Is het zo?
Ze hebben de V6 niet meer, alleen de 4 turbo. Ik heb net een nieuwe 2025 gekocht. Ze is in de war

2026 CT4V Blackwing twin turbo 3.6 V6 472 pk. Jammer dat ze de V6 uitfaseren, het is een geweldige motor en ook sterk, waardoor hij zo goed werkt met boost.

2026 CT4-V Blackwing | Voertuigspecificaties | Cadillac
De 3.6L van Cadillac is een compleet andere motor dan de 3.6L van Chevy. De Cadillac heeft twin turbo's. Je kunt geen turbo's op een 3.6L van Chevy zetten omdat de koppen en uitlaatspruitstukken uit één stuk bestaan.

Het is een beetje triest om de V8's en V6's te zien verdwijnen, maar als ik eerlijk ben tegen mezelf, passen de I4T-motoren gewoon beter bij mijn doelen, 99% van de tijd. Ik had een 2013 KIA Optima turbo waar ik 130.000 km mee heb gereden en verkocht, er nooit een probleem mee gehad en hij reed comfortabel met 85-90 van L.V. naar L.A. en terug, terwijl hij 35 of hoger M.PG haalde. Mijn jongste rijdt nog steeds in mijn 2010 Mazda CX7 D.I.S.I. 2.4 turbo met 150.000 km zonder motorproblemen. Ik hoop dat mijn 2025 ZR2 2.7 T net zo probleemloos zal zijn.
Ik hou nog steeds van mijn V8's en V6's. Al deze viercilinders beperken onze opties.
Dat is een hoop kilometers uit een Kia, aangezien ze niet bekend staan om een sterke aandrijflijn.
Ik had 225.000 op mijn 2013 Chevy Sonic Turbo, zonder problemen. De peilstok stond vol tot de dag dat ik hem verkocht.

Ik ben al 50 jaar automonteur en ik kan alleen maar zeggen dat een 4-cilinder in de Colorado en Canyon nooit beter kan zijn dan de V6, de V6 werkt gewoon zo goed …. Ik hoop dat GM wakker wordt en van gedachten verandert. Als al die turbo's kapot gaan, zullen we zien wat er gebeurt 😬‼

Ik ben al 50 jaar automonteur en alles wat ik kan zeggen is dat een 4-cilinder in de Colorado en Canyon nooit beter kan zijn dan de V6, de V6 werkt gewoon zo goed…. Ik hoop dat GM wakker wordt en van gedachten verandert. Als al die turbo's kapot gaan, zullen we zien wat er gebeurt 😬‼
Ze zijn al 6 jaar uit in de Silverado. Laat ons zien waar ze onbetrouwbaar zijn geweest. Laat ons de enorme terugroepacties zien. Laat ons massale problemen zien.
Na 6 jaar zullen veel van deze motoren in 2025 60.000, 70.000, 80.000 mijl hebben (gemiddeld 13.000 mijl per jaar).
Niet beledigend voor de oude rotten in het vak, maar sommigen van ons baseren onze beslissingen op feiten, niet op gevoelens.
Dit is niet de eerste keer dat iemand beweert dat deze motoren onbetrouwbaar zullen zijn, maar geen van de keren dat ik om bewijs heb gevraagd, heeft iemand ooit gegevens teruggegeven.

Ik ben al 50 jaar automonteur en alles wat ik kan zeggen is dat een 4 cilinder in de Colorado en Canyon nooit beter kan zijn dan de V6, de V6 werkt gewoon zo goed…. Hoop dat GM wakker wordt en van gedachten verandert. Als al die turbo's kapot gaan, zullen we zien wat er gebeurt 😬‼
Ze zijn al 6 jaar uit in de Silverado.

Laat ons zien waar ze onbetrouwbaar zijn geweest. Laat ons de enorme terugroepacties zien. Laat ons massale problemen zien.

Na 6 jaar zullen veel van deze motoren in 2025 60.000, 70.000, 80.000 mijl op de teller hebben staan (gemiddeld 13.000 mijl per jaar).

Geen belediging voor de oude rotten daar, maar sommigen van ons baseren onze beslissingen op feiten, niet op gevoelens.

Dit is niet de eerste keer dat iemand beweert dat deze motoren onbetrouwbaar zullen zijn, maar geen van de keren dat ik om bewijs heb gevraagd, heeft iemand ooit gegevens geleverd.
Eens, ik ben een oude rot en heb 18 jaar lang als professionele monteur gewerkt gedurende de jaren '80 en '90. Toen de fabrikanten net turbo's op oudere technologie motoren monteerden (Mustang SVO, Thunderbird turbo, Sunfire turbo, turbo Trans Am Firebird, etc., dit was waar, maar met de nieuwere technologieën, brandstofbeheer en motoren zoals de 2.7 die vanaf de grond af als turbomotor zijn ontworpen, zou ik verwachten dat deze net zo lang of langer meegaan als de eerder aangeboden motoren.

Ik ben al 50 jaar automonteur en alles wat ik kan zeggen is dat een 4-cilinder in de Colorado en Canyon nooit beter kan zijn dan de V6, de V6 werkt gewoon zo goed…. Hoop dat GM wakker wordt en van gedachten verandert. Als al die turbo's kapot gaan, zullen we zien wat er GEBEURT 😬‼
De 2.7L I4 L3B TurboMax
MotorVermogen (pk)Koppel (lb-ft)
Turbo High-Output 2.7L I4 L3B310 @ 5.600430 @ 3.000
https://gmauthority.com/blog/2024/09/2025-chevy-colorado-drops-base-2-7l-turbo-l2r-engine/

De 3.6L V6 LGZ
Aandrijflijn3.6L V6 LGZ
Vermogen (pk @ RPM)308 @ 6.800
Koppel (lb-ft @ RPM)275 @ 4.000
https://gmauthority.com/blog/2023/01/2023-chevy-colorado-vs-2022-colorado-spec-comparison/

De 2.7L I4 TurboMax is een beter gespecificeerde motor voor de trucks
Produceert meer pk's bij een lager toerental
Produceert meer koppel bij een lager toerental

Ik ben al 50 jaar automonteur en alles wat ik kan zeggen is dat een 4 cilinder in de Colorado en Canyon niet beter kan zijn dan de V6, de V6 werkt gewoon zo goed…. Hoop dat GM wakker wordt en van gedachten verandert. Als al die turbo's slecht worden, zullen we zien wat er GEBEURT 😬‼
De V6 was voldoende, maar hem bij 5000+ toeren moeten laten draaien om goede vermogenscijfers te halen, is niet ideaal voor offroad of trekken. Turbo's zijn ook geen nieuwe technologie. Ik heb de V6 6 jaar gehad. De 2.7 is ver superieur en eerlijk gezegd perfect voor een middelgrote truck. Zelfde brandstofverbruik (in mijn ervaring iets beter) voor 50% meer koppel en hij levert 90% van dat koppel bij 2000 toeren. Dus zeker minder cilinders, maar hij hoeft niet zo snel te draaien om hetzelfde vermogen te leveren. De 2.7 is vanaf het begin ontworpen om in een truck te gaan. De 3.6 was een automotor met een "truck tune".

Ik ben al 50 jaar automonteur en alles wat ik kan zeggen is dat een 4-cilinder in de Colorado en Canyon nooit beter kan zijn dan de V6, de V6 werkt gewoon zo goed…. Hoop dat GM wakker wordt en van gedachten verandert. Als al die turbo's slecht worden, zullen we zien wat er gebeurt 😬‼
Nou, het is ongeveer 40 jaar geleden dat de Buick 3.8 alle V8's van die tijd met een turbo-zescilinder aan het afrossen was, dus ik dacht dat je sindsdien iets geleerd zou hebben ;)

Ik hou van mijn V8's voor de rijervaring als liefhebber, maar moderne turbo-aandrijflijnen geven je het beste van alle werelden. Als turbo's in de jaren 80 over het algemeen 100.000 mijl konden halen met basis onderhoud en middelmatige oliesystemen plus geen koeling (en de slimme mensen turbo timers gebruikten om de motor stationair te laten draaien voor het uitschakelen om te voorkomen dat een hete turbo bij het uitschakelen gaart), ik weet zeker dat de nieuwere watergekoelde, prioriteitsolieturbo's van vandaag het dubbele zullen doen.

21 - 40 of 49 Posts