Chevy Colorado & GMC Canyon banner

2024 Chevy Colorado LT Problemen - Transmissiefalen

6.3K views 13 replies 9 participants last post by  Sheltontho  
#1 ·
Ik ontving mijn 2024 Chevy Colorado LT, speciaal besteld met 12.000 dollar aan opties, contant betaald op 25 maart 2024 toen hij aankwam bij mijn dealer in Zuid-Californië. Exact 1 maand later faalden de camera's, 13 codes werden gepost, uiteindelijk herleid tot een defecte radiomodule. Hij was besteld en stond op nationale backorder. Na 3 maanden kwam hij eindelijk binnen en werd hij eind oktober vervangen.

En nu, 1 maand later, faalde mijn transmissie in Las Vegas, Nevada, 250 mijl van mijn huis, de dag voor Thanksgiving, toen ik mijn moeder bezocht. Het controlelampje van de motor ging branden en de truck ging in de noodloop. Ik kon hem uiteindelijk naar O'Reillys bij het huis van mijn moeder slepen om te zien wat het probleem was. Hij heeft code P0776, voor de magneetklep voor de regeldruk die vastzit. Nu weet ik dat het een definitief transmissieprobleem is met slechts 8.030 mijl op mijn truck. Ik probeerde hem toen naar het huis van mijn moeder te rijden om contact op te nemen met lokale Chevy-dealers in Las Vegas, aangezien mijn aankoopdealer in Californië zat, 250 mijl verderop. Ik probeerde mijn truck naar het huis van mijn moeder te rijden, slechts 0,75 mijl verderop, en mijn truck schakelt niet eens naar achteren. Ik kan hem in de achteruit zetten, maar het enige dat gebeurt, is dat de motor toeren maakt, hij gaat niet achteruit.

Ik nam eerst contact op met Fairway Chevrolet, de dichtstbijzijnde dealer, op slechts 6 mijl afstand, en kreeg te horen dat het 4 maanden zou duren voordat ze een transmissieprobleem konden diagnosticeren. Vervolgens nam ik contact op met Henderson Chevrolet, op 11 mijl afstand, en kreeg te horen dat ze geen voertuigen met transmissieproblemen accepteren, zelfs niet onder garantie. Vervolgens nam ik contact op met Findlay Chevrolet, op 26 mijl afstand van de locatie van mijn truck, en kreeg te horen dat het minstens een maand zou duren voordat ze mijn truck konden diagnosticeren.

Ik nam contact op met de klantenservice van Chevrolet, kreeg een casenummer en regelde dat mijn truck daarheen werd gesleept, aangezien hij niet eens bestuurbaar is. Ik kon eindelijk iemand zover krijgen dat hij me een huurauto goedkeurde, want eerst wilden ze dat ik een huurauto uit eigen zak kocht en dan later probeerde GM te laten terugbetalen, na ongeveer een maand in een huurauto, nadat de dealer kon verifiëren of het echt een garantieprobleem is. Geen optie voor mij.

Nadat mijn voertuig uit de sleepwagen was geladen, probeerden ze ermee te rijden en ze herhaalden mijn probleem, en uiteindelijk gaven ze me een huurauto. Ik keerde op Thanksgiving Day terug naar Californië en kreeg te horen dat ik mijn voertuig mogelijk pas in het nieuwe jaar gediagnosticeerd krijg, omdat ze zo overbelast zijn.

En natuurlijk, zodra hij is gediagnosticeerd, zullen er überhaupt onderdelen beschikbaar zijn, of zullen ze op nationale backorder staan?

#2 ·
Het spijt me te horen over uw problemen. Dealers en garages hebben het erg druk vanwege een gebrek aan monteurs/technici. En de onderdelen, dat is een heel ander verhaal. Fijn dat u thuis bent gekomen.

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
#5 ·
Update over mijn transmissiefout…

Findlay Chevrolet in Las Vegas, Nevada belde me vanmorgen (ik woon in Californië, mijn vrachtwagen ging kapot in Las Vegas), en mijn vrachtwagen werd gediagnosticeerd met een transmissiedrager, bouten, pakkingen, enz. Helaas hebben ze de onderdelen niet op voorraad (geen verrassing). Dus onderdelen zijn besteld voor een transmissie die faalde na 8.030 mijl ….. en geen ETA voor onderdelen …

#6 ·
Update over mijn transmissiefout….

Findlay Chevrolet in Las Vegas, Nevada belde me vanochtend (ik woon in Californië, mijn vrachtwagen ging kapot in Las Vegas), en mijn vrachtwagen werd gediagnosticeerd met een transmissiedrager, bouten, pakkingen, enz. Helaas hebben ze de onderdelen niet op voorraad (geen verrassing). Dus onderdelen zijn besteld voor een transmissie die faalde na 8.030 mijlen ….. en geen ETA voor onderdelen …
Kut dat dit gebeurt, maar te horen dat ze (vermoedelijk) weten wat er mis is, is een goede zaak. Je hebt alle recht om pissig te zijn, maar laten we kijken hoe dit allemaal uiteindelijk wordt afgehandeld.

#7 ·
Dit is waarom ik ben weggelopen en mijn 2024 Bison heb ingeruild nadat ik er maar 1.300 mijl mee had gereden. Het remprobleem dat ik had, hoe GM het probleem zogenaamd "diagnosticeerde", leidde ertoe dat ik nul vertrouwen had in de truck, nul vertrouwen in GM-technici en een tekort aan onderdelen. Mijn vrouw voelde zich niet veilig in de truck, dus hij moest weg.

Veel succes, OP. Ik ben bezig met afbouwen op dit forum, een paar dingen aan het inhalen en kom deze thread tegen.

#9 ·
Dit is waarom ik ben weggelopen en mijn 2024 Bison heb ingeruild nadat ik er maar 1.300 mijl mee had gereden. Het remprobleem dat ik had, hoe GM het probleem zogenaamd "diagnosticeerde", leidde ertoe dat ik nul vertrouwen had in de truck, nul vertrouwen in GM-technici en een tekort aan onderdelen. Mijn vrouw voelde zich niet veilig in de truck, dus hij moest weg.

Veel succes, OP. Ik ben bezig met afbouwen op dit forum, een paar dingen aan het inhalen en deze thread tegengekomen.
Het tekort aan onderdelen is bij alle merken.
Begrijp dat als je het vertrouwen in een voertuig verliest, het tijd is om te vertrekken.
Hopelijk zal je Raptor je goed behandelen.

#10 ·
Iets soortgelijks gebeurde met mijn nieuwe vrachtwagen, met slechts 200 mijl en 1 week nadat ik de vrachtwagen had, had ik een transmissieprobleem. De servicemonteur zei dat het een solenoïde was. Ze probeerden het onderdeel te krijgen, maar het was wekenlang niet op voorraad. Ze probeerden de hele transmissie te vervangen, maar die was ook niet op voorraad.

Er ging meer dan een maand voorbij en het onderdeel was nog steeds niet op voorraad. Ik was het zat, dus nam ik contact op met GM om een klacht in te dienen en diende ook klachten in bij NHTSA voor transmissieproblemen en bij de Better Business Bureau, maar heb het proces met hen nooit afgemaakt. Uiteindelijk nam GM contact met me op over een terugkoopaanbod, maar ik zei dat ik dat niet wilde. In plaats daarvan vroeg ik om een vervanging van een nieuwe vrachtwagen en uiteindelijk stemde GM toe. Na vier maanden van het transmissieprobleem ontving ik eindelijk de vervanging - een nieuwe vrachtwagen. Tot nu toe heeft de nieuwe vrachtwagen 3.000 mijl op de teller staan, er zijn geen problemen geweest.

#11 ·
Zoiets is er gebeurd met mijn nieuwe vrachtwagen, met slechts 200 mijl en 1 week nadat ik de vrachtwagen had gekregen, had ik een transmissieprobleem. De servicemonteur zei dat het een solenoïde was, ze probeerden het onderdeel te krijgen, maar het was wekenlang niet op voorraad, ze probeerden de hele transmissie te vervangen, maar die was ook niet op voorraad..

Er ging meer dan een maand voorbij en het onderdeel was nog steeds niet op voorraad. Ik was moe, dus ik nam contact op met GM om een klacht in te dienen en diende ook klachten in bij NHTSA voor transmissieproblemen en bij de Better Business Bureau, maar heb het proces nooit met hen afgerond. Uiteindelijk nam GM contact met me op over een terugkoopaanbod, maar ik zei dat ik dat niet wilde. In plaats daarvan vroeg ik om een vervanging van een nieuwe vrachtwagen en uiteindelijk stemde GM toe. Na vier maanden van het transmissieprobleem ontving ik eindelijk de vervanging - een nieuwe vrachtwagen. Tot nu toe heeft de nieuwe vrachtwagen 3.000 mijl gereden, er zijn geen problemen geweest.
Zoiets is er gebeurd met mijn nieuwe vrachtwagen, met slechts 200 mijl en 1 week nadat ik de vrachtwagen had gekregen, had ik een transmissieprobleem. De servicemonteur zei dat het een solenoïde was, ze probeerden het onderdeel te krijgen, maar het was wekenlang niet op voorraad, ze probeerden de hele transmissie te vervangen, maar die was ook niet op voorraad..

Er ging meer dan een maand voorbij en het onderdeel was nog steeds niet op voorraad. Ik was moe, dus ik nam contact op met GM om een klacht in te dienen en diende ook klachten in bij NHTSA voor transmissieproblemen en bij de Better Business Bureau, maar heb het proces nooit met hen afgerond. Uiteindelijk nam GM contact met me op over een terugkoopaanbod, maar ik zei dat ik dat niet wilde. In plaats daarvan vroeg ik om een vervanging van een nieuwe vrachtwagen en uiteindelijk stemde GM toe. Na vier maanden van het transmissieprobleem ontving ik eindelijk de vervanging - een nieuwe vrachtwagen. Tot nu toe heeft de nieuwe vrachtwagen 3.000 mijl gereden, er zijn geen problemen geweest.
Update over mijn vrachtwagen

Ik was toevallig vorige week weer in Las Vegas en belde Findlay Chevrolet om de status van mijn vrachtwagen te controleren, na mijn transmissiefout bij 8.030 mijl. Mijn vrachtwagen is net gerepareerd. Metaalschilfers en vuil gevonden in de transmissievloeistof. Bij nader onderzoek bleek het een afgeschoven transmissiedrager te zijn. Onderdeel is besteld en geïnstalleerd, filter en nieuwe vloeistof, nieuwe bouten en pakkingen voor eenmalig gebruik, en "My Blue Beast" is nu weer op de weg.

Het is 429 mijl geleden sinds mijn transmissiereparatie, 8.444 mijl op de kilometerteller nu, en tot nu toe geen problemen. De temperatuur van de transmissievloeistof tijdens het rijden zonder belasting op de snelweg bij snelwegsnelheden lijkt gemiddeld rond de 194 graden Fahrenheit te liggen, geen problemen met schakelen en blij om mijn vrachtwagen weer in mijn garage te hebben.

Ik houd mijn vingers gekruist dat een andere gremlin in mijn vrachtwagen voorgoed tot rust is gekomen .....

#12 ·
Update over mijn vrachtwagen

Ik was toevallig vorige week weer in Las Vegas en belde Findlay Chevrolet om te informeren naar de status van mijn vrachtwagen, nadat mijn transmissie faalde bij 8.030 mijl. Mijn vrachtwagen was net gerepareerd. Metaalschilfers en vuil gevonden in de transmissievloeistof. Bij nader onderzoek bleek het een afgescheurde transmissiedrager te zijn. Onderdeel werd besteld en geïnstalleerd, filter en nieuwe vloeistof, nieuwe bouten en pakkingen voor eenmalig gebruik, en “My Blue Beast” is nu weer op de weg.

Het is 429 mijl geleden sinds mijn transmissiereparatie, nu 8.444 mijl op de kilometerteller, en tot nu toe geen problemen. De transmissievloeistoftemperatuur tijdens het rijden zonder belasting op de snelweg bij snelwegsnelheden lijkt gemiddeld rond de 194 graden Fahrenheit te liggen, geen problemen met het schakelen van versnellingen en blij dat ik mijn vrachtwagen weer in mijn garage heb.

Ik duim dat er weer een gremlin in mijn vrachtwagen voorgoed tot rust is gekomen …..
Fijn om te horen dat het is gerepareerd
Bedankt voor de update

• Like
Reactions: frankflanagan49