Chevy Colorado & GMC Canyon banner
41 - 60 of 155 Posts
Hoe raar ik ook ben, ik ben NIETS vergeleken met mijn "Vampier"-buren die volledig hun verstand verloren toen de Kung Flu toesloeg. Ze dragen NOG STEEDS maskers als ze alleen in de tuin zijn, komen NOOIT meer overdag naar buiten, en als je ze 's nachts tegenkomt (natuurlijk nog steeds met maskers), rennen ze letterlijk weg van je. Geen leugen, mijn coole buurman vertelde me dat verhaal net en we hebben er hartelijk om gelachen. Ik had nooit gedacht dat IK de normale zou zijn in ELKE buurt, maar daar ben je...

Hoe raar het er ook uitzag, ik ben er zeker van dat het mijn gezicht en mijn hele hoofd behoorlijk goed zou hebben beschermd tegen elk zuur (in tegenstelling tot mijn vriend Doug) dat werd gespoten, en ik had gemakkelijk/snel mijn kleren uit kunnen trekken en mezelf met de slang kunnen spuiten om het zuur te neutraliseren. Gelukkig is dat allemaal niet gebeurd, maar ik nam geen risico's. PBM voor de overwinning!
Ik ken mensen die nog steeds maskers dragen, zelfs alleen in hun auto's
Als het ze een veilig gevoel geeft
Jammer dat de meesten ze niet eens correct dragen die het wel doen

• Like
Reactions: BlueZedR2
Discussion starter · #42 ·
Ik ken mensen die nog steeds maskers dragen, zelfs alleen in hun auto's
Als het ze een veilig gevoel geeft
Triest dat de meesten die het doen, niet eens een masker correct dragen
Het is psychose en massahysterie. Ik heb zulke mensen GEZIEN, ik weiger zulke mensen TE KENNEN, omdat ik ze krankzinnig vind... en ik ben gek genoeg.

• Like
Reactions: Lvdukerider
Blij dat je haar weer aan de praat hebt gekregen!

Ik heb het gevoel dat het oude gezegde "onwetendheid is zaligheid" op mij van toepassing is. Mijn 2019 RAM 1500 at batterijen. Eén per jaar. Anekdotisch bewijs van de forums [en mijn eigen tests] bevestigde zo'n beetje dat het uitklappen van de elektrische treeplanken tijdens het parkeren ervoor zou zorgen dat een module aan bleef staan, waardoor de batterij leeg raakte.

Enfin, bij de 5e batterijdood kocht ik een NOCO Boost GB50, in plaats van de auto van mijn vrouw te gebruiken om hem te starten... weer.

Ik haalde de GB50 uit de doos, negeerde de instructies, sloot hem aan op de batterij, probeerde de truck te starten... werkte niet. Wachtte een minuut, drukte op een knop op de GB50, hoorde wat elektra opstarten en drukte nogmaals op de startknop... succes!

Geen zuur ergens :D

Ik wist niet eens dat batterijen KONDEN exploderen, totdat ik dit draadje las. En ik heb geen integraalmotorhelm, alleen een halve helm.

Nogmaals, ik ben blij dat je hem aan de praat hebt gekregen en ik kom terug om te zien wat de dealer zegt!

-John

Goed voor je, wachtend op de definitieve dealer samenvatting. Slechte batterij en / of waarom.
Ik merkte dat toegangspaneel op, dacht gewoon dat het een schroefdeksel was, maar het is daarvoor nogal groot.
Ik begon te denken dat de toegang aan de bovenkant zou zijn, aangezien de schakelconsole vrij gemakkelijk te verwijderen is.

Vraag daar naar updates en vraag je af of je die nieuwe statusmeter(s) van het voertuig krijgt die iemand vorige week heeft geplaatst.

Goede info - blij dat het werkt. Je helmverhaal doet me aan mezelf denken. Ooit trok ik mijn volledige motorkleding aan - integraalhelm, leren pak, handschoenen, laarzen (zelfs een bivakmuts) - om een groot wespennest onder de dakrand van het huis te bespuiten. We zijn niet in het zicht van buren, maar mijn vrouw dacht zeker dat ik gek was!

Grappig dat je dat zegt, want in de paar dagen voordat het overleed, zei het me: "Je hebt een data-abonnement nodig hiervoor, koop nu abonnementen of negeer". Ik zou WOEDEND zijn als ze iets in de software hadden dat opzettelijk of onopzettelijk je batterij doodde omdat je abonnement verlopen was. Laten we eerlijk zijn, a$$hole-managers/programmeurs zouden dat GEMAKKELIJK kunnen doen. Ik weet dat mijn oudere Garmin steeds trager werd met het vinden van satellieten, enz., tot het punt dat het bijna 15 minuten lang of elke keer dat ik iets deed, bijna onbruikbaar was. Toen kocht ik een nieuwe met een groter scherm en onbeperkte updates, en raad eens, geen problemen. Dit soort sh!te moet illegaal zijn, ze zouden niet in staat moeten zijn om dingen zo te programmeren dat ze als een loutere functie van de leeftijd MINDER functioneel zijn.
Dat komt van Google Assistant. Het vereist een data-abonnement of internet. Ik zie het de hele tijd in mijn truck als ik per ongeluk iets aanraak dat Google Assistant gebruikt.

Discussion starter · #47 ·
Blij dat je haar weer aan de praat hebt gekregen!

Ik heb het gevoel dat het oude gezegde "onwetendheid is zaligheid" op mij van toepassing kan zijn. Mijn 2019 RAM 1500 at batterijen. Eén per jaar. Anekdotisch bewijs van de forums [en mijn eigen tests] bevestigde zo'n beetje dat het uitklappen van de elektrische treeplanken in geparkeerde toestand ervoor zou zorgen dat een module aan bleef staan, waardoor de batterij leeg raakte.

Anywho, bij de 5e batterijdood kocht ik een NOCO Boost GB50, in plaats van de auto van mijn vrouw te gebruiken om hem te starten... opnieuw.

Ik haalde de GB50 uit de doos, negeerde de instructies, sloot hem aan op de batterij, probeerde de truck te starten... werkte niet. Wachtte een minuut, drukte op een knop op de GB50, hoorde wat elektra opstarten en drukte opnieuw op de startknop... succes!

Geen zuur ergens :D

Ik wist niet eens dat batterijen KUNNEN exploderen, totdat ik dit draadje las. En ik heb geen integraalhelm voor motorfietsen, alleen een halve helm.

Nogmaals, ik ben blij dat je hem aan de praat hebt gekregen, en ik zal terugkomen om te zien wat de dealer zegt!

-John
Het is zeldzaam, maar ze kunnen het, meestal door een ophoping van waterstof, maar ook als er kortsluiting is in een of meer van de cellen. Na wat er met Doug is gebeurd, en hoe slecht de batterij ook leek, nam ik geen risico's, vooral omdat ik als single geen back-up heb voor het geval het misgaat. Ik zou mezelf moeten schoonmaken en zelf naar de EHBO moeten gaan.

• Like
Reactions: RoadReality
Het is zeldzaam, maar ze kunnen het, meestal door een ophoping van waterstof, maar ook als er een kortsluiting is in een of meer van de cellen. Na wat er met Doug gebeurde, en hoe slecht de batterij ook leek, nam ik geen risico's, vooral omdat ik als single geen back-up heb voor het geval het misgaat. Ik zou mezelf moeten schoonmaken en zelf naar de EHBO moeten gaan.
Ik herinner me nog de tijd dat we een vorkheftruck met een lege batterij overbrugden op een baan die ik op de universiteit had. Er was een vonk, toen hoorde je dit sissende geluid, maar je kon niets zien. Het waterstofgas brandde, in tegenstelling tot koolstofgebaseerde branden was er geen zichtbare vlam. Een van mijn collega's pakte een emmer die gelukkig vol regenwater zat en doofde het. Dat was eye-opening.

Ik heb nog niet het genoegen gehad om een batterijexplosie te zien, en misschien kan ik mijn dagen slijten zonder een autoaccu echt te zien exploderen.

• Wow
Reactions: BlueZedR2
Discussion starter · #49 ·
Goede info - blij dat het werkt. Je helmverhaal doet me aan mezelf denken. Toen ik mijn volledige motorkleding aantrok - integraalhelm, leer, handschoenen, laarzen (zelfs een bivakmuts) - om een groot wespennest onder de dakrand van het huis te bespuiten. We zijn niet in het zicht van buren, maar mijn vrouw dacht zeker dat ik gek was!
Uitstekend gebruik ervan, ik heb mensen dat in video's zien doen. Zorg er wel voor dat je eerst alle ventilatieopeningen sluit!🤣 Helmen zijn gewoon echt goede PBM's rondom, voor vele toepassingen... zoals wanneer je dronken ronddwaalt zodat je je hoofd niet stoot als je op je gezicht valt... of zo is mij verteld!🤣

Oké, dus ik heb vandaag zowel de Schumacher jump starter als de oplader gekocht (Ouch!). Ik was onder de indruk van hoe ze mogelijk 2.500A uit zoiets kleins konden halen (denk dat ik het onder mijn achterbank kan passen). MAAR, in de instructies stond dat je hem eerst volledig moet opladen. Sh!te. Oké, Plan B. Dus ik trok mijn Dickies monteurskleding aan, zette mijn tuinslang aan en legde hem op de grond bij de truck voor het geval er iets heel ergs zou gebeuren, zodat ik het zuur van mij en al het andere kon afwassen. Omdat een vriend in het midden van de jaren 80 een paar vliegtuigaccu's in zijn gezicht had zien ontploffen en hem (ongeveer 2 weken lang) blind maakte en hem met zuur verbrandde, zette ik mijn oude integraalhelm op (ZEER slagvast vizier) en zette de oplaadklemmen erop (+ eerst, dan -, wat TOTAAL achterstevoren is dan hoe ik het geleerd heb toen ik jong was), toen ongeveer 4' verderop, stak ik de oplader in op de AGM- en 6<>2-instelling. Hij begon meteen te werken (mijn multimeter zei 4,5 VDC voor het opladen). Na een tijdje, toen hij NIET ontplofte of iets raars deed, en na dieper in de handleiding te hebben gelezen (er stond dat je de 30A-instelling moet gebruiken voor diep ontladen accu's), zette ik hem op de 30A-instelling. Ik bleef de spanning meten met mijn meter, omdat ik de spanning die op de oplader werd weergegeven niet 100% vertrouwde. Na ongeveer een uur schakelde ik de oplader uit en mat ik ongeveer 11,6 VDC op de accu. Ik zette de oplader terug op de 30A-instelling en liet hem nog wat staan. Omdat ik bijna geen tijd meer had voor de Chevy-dealer, was ik eindelijk klaar om de 85A-startmodus te gebruiken. Ik zette mijn helm weer op (mijn buren moeten wel gedacht hebben dat ik mijn verstand aan het verliezen was! 🤣), en zette hem op 85A, liet hem staan tot hij aangaf dat hij klaar was, en opende de bestuurdersdeur en drukte op de rem en de startknop en.....niets. WTF??? Deed het opnieuw, en hoorde een gong, en keek omhoog en er stond....."Sleutel niet aanwezig"...Doh! Dus ik pakte de sleutel, probeerde het, en hij startte langzaam gedurende ongeveer 4 seconden.....en startte toen. WooHoo! Ik haalde de oplader eraf en haalde alles eruit en bedekte de + pool, wisselde van kleding en reed ermee naar de dealer. De MOTOR liep prima, maar er waren allerlei infotainment glitches. Eerst kreeg ik de melding om het bestuurdersraam te openen en te sluiten, en toen dat de veiligheidssystemen niet werkten. Kaarten functioneerden niet, en hij weigerde TOTAAL om muziek af te spelen van mijn thumbdrive, of hem zelfs maar te herkennen. Allerlei rare sh!te. Maar hij liep prima, en stationair bij stoplichten gaf hij 13,9-14,0 VDC aan. Ik liet hem draaien terwijl ik al het gruis en vuil op de voorspatborden en motorkap afspoelde bij een lokale autowasstraat (zodat de monteurs mijn lak er niet mee zouden schuren, en liet hem zelfs aan toen ik de dealerparkeerplaats opreed (ik heb hier geleerd dat je de deuren met de fob KUNT vergrendelen terwijl de motor draait - Bedankt!), en de dealer bedankte me daarvoor, omdat ze hem dan konden parkeren zonder hem vlak voor sluitingstijd te hoeven overbruggen. Dus ze gaan hem morgen de hele dag hebben en we zullen zien wat ze zeggen. Hij zei dat ze een nieuwe accu voor me zouden moeten hebben en dat het met minder dan 11.000 mijl en iets meer dan een jaar oud geen probleem zou moeten zijn om hem te garanderen. Hopelijk krijg ik, als het de accu is, niet weer een sh!tty accu. Ik zal posten wat ze zeggen. Ik ben bereid om ze hem tot vrijdag of zaterdag te laten houden als dat nodig is.

EDIT: Ik ben bedrogen, de afdekking is niet om de tranny uit de parkeerstand te ontgrendelen, het is gewoon een boutafdekking, verdomme!
View attachment 487095
Er zit een vergelijkbaar paneel aan de passagierskant. Ik heb ze eraf getrokken, alleen een bout eronder :(

Attachments

Discussion starter · #51 ·
Ze zeiden dat de batterij in orde is (ik weet niet hoe, maar oké), en ze hebben hem nog een paar dagen nodig om uit te zoeken of het een soort leegloop is, enz...

Ze zeiden dat de batterij in orde is (weet niet hoe, maar oké), en ze hebben hem nog een paar dagen nodig om uit te zoeken of het een soort leegloop is, enz... Dus ik haal hem denk ik vrijdag of zaterdag op.
Wel een positief teken dat de batterij goed is... Betekent dat hij kan worden opgeladen en volledig kan worden opgeladen
Natuurlijk zal de tijd het leren of er een leegloop probleem is...
Blij dat de dealer daadwerkelijk de tijd wil nemen om het te doen

Wel positief teken dat de batterij goed is... Betekent dat hij in staat is om op te laden en volledig op te laden
Natuurlijk uitzoeken of er een drain probleem is... Dat zal de tijd leren
Ik hoop dat ze het vinden, vergeet niet te vragen naar de updates, als je de nieuwe voertuigstatus hebt ingesteld.
Ik moet mijn vrachtwagen binnenkort voor een andere terugroepupdate brengen (niets dringends) dus ik zou het ook vragen.

Discussion starter · #54 ·
Wel positief teken dat de batterij goed is... Betekent dat hij in staat is om op te laden en volledig op te laden
Natuurlijk uitzoeken of er een drain probleem is... Dat zal de tijd leren
Nou, hij is iets meer dan een jaar oud en heeft net geen 11.000 mijl, dus ik verwacht dat dit 100% onder de garantie valt.

Nou, hij is iets meer dan een jaar oud en heeft net geen 11.000 mijl, dus ik verwacht dat dit 100% onder de garantie valt.
Ik weet dat het onder de garantie valt
Maar soms bevestigen de dealers alleen dat de batterij goed is...
Maar controleren niet of er een verbruik was dat het probleem veroorzaakte

Discussion starter · #56 ·
Ik weet dat het onder de garantie valt
Maar soms bevestigen de dealers alleen dat de batterij goed is....
Maar ze controleren niet of er een verbruik was dat het probleem veroorzaakte
Ah, ik kan me voorstellen dat sommigen dat doen....maar dan, als de batterij weer leeg is, zouden ze hem steeds terugkrijgen totdat hij "lemon law'd" was. Mijn technische kind is goed, ik weet zeker dat hij ervoor zal zorgen dat ze erachter komen wat er is gebeurd. Ik kan me niet voorstellen dat de lichte lagedrukspray op de bovenkant van de motor (voornamelijk op die plastic motorkap) om het stof eraf te halen 2 weekenden geleden iets zou hebben gedaan. Als het WEL zo was, dan heeft Chevy een ECHT slecht ontworpen onderdeel.

Ik weet niet wat ze doen om de batterij te "testen" op goed/slecht. Ik heb mijn batterij een paar keer laten controleren door mijn dealer, vooral vanwege mijn on star rapport dat een probleem aangaf. Zelfs voordat ik hem de eerste keer ophaalde, stond mijn vrachtwagen al in de ophaalruimte, kwam er een monteur uit en sloot een druppellader aan voor de beperkte tijd dat ik daar was en zei dat alles in orde was toen ik vertrok. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar misschien wel.

Discussion starter · #58 · (Edited)
Ik weet niet wat ze doen om de batterij te "testen" op goed/slecht.
Ik heb mijn dealer een paar keer mijn batterij laten controleren, vooral vanwege mijn on star rapport dat een probleem aangaf. ,
Zelfs voordat ik hem de eerste keer ophaalde, stond mijn truck al in de ophaalruimte, kwam de monteur naar buiten en sloot een druppellader aan voor de beperkte tijd dat ik er was en zei dat alles in orde was toen ik vertrok. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar misschien wel.
Om een batterij goed te testen (althans een van de tests), moet je de spanning controleren terwijl er een belasting op staat. Simpelweg de rustspanning controleren is geen echte indicator van de gezondheid van een batterij. Ik weet niet zeker welke andere tests ze doen.

• Like
Reactions: Xcanuk
Ik test mijn spoorwegsignaalbatterijen eerst met stroom om de juiste zweefspanning te controleren, schakel ze dan uit, activeer de overgang om een belasting op de batterijbank te zetten. Deactiveer de overgang en controleer dan opnieuw de spanning op het juiste niveau. De meeste zijn loodzuur, er worden nog een paar NiCad's gebruikt.

Om een batterij goed te testen (althans een van de tests), moet je de spanning controleren terwijl er belasting op staat. Simpelweg de rustspanning controleren is geen echte indicator van de gezondheid van een batterij. Ik weet niet zeker welke andere tests ze doen.
Er zijn apparaten om ze te testen:
Voorbeeld:
Image

41 - 60 of 155 Posts