Chevy Colorado & GMC Canyon banner

POGING TOT DIEFSTAL

1 reading
82K views 22 replies 12 participants last post by  paul_1499  
#1 ·
Hallo allemaal,
Vanmorgen in mijn truck gestapt en een bericht "Diefstalpoging" op het dashboard. 2021 Chevy Colorado.
Ik vraag me af of het simpelweg aan de hendel trekken dit zou activeren of dat het diepgaander moest zijn, zoals proberen iets in het sleutelgat te steken?
Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt :)

Attachments

#2 ·
Ik heb gegoogeld en kreeg een link naar hieronder. Het lijkt er ook op dat je iets moet doen om het bericht te wissen. Ik denk niet dat simpelweg aan de deurvergrendeling trekken deze fout zal veroorzaken.

Weet niet zeker of dit helpt:

Indien geactiveerd, is het antidiefstalsysteem ontworpen om diefstal van voertuiginhoud te voorkomen. Dit doet het door de claxons en buitenlampen te activeren wanneer een inbraak wordt gedetecteerd. Dit is alleen een systeem ter voorkoming van diefstal van inhoud en heeft geen invloed op het startsysteem van de motor.
In dit systeem bewaakt de carrosserie-regeleenheid (BCM) de schakelaars van de motorkap, deuren en achterklep om te bepalen of er ongeautoriseerde toegang wordt geprobeerd. Het bewaakt ook de sleutelloze toegangszender. Als er toegang tot het voertuig wordt geprobeerd zonder de ontgrendelingsopdracht van de sleutelloze toegangszender te gebruiken, laat de BCM het alarm afgaan en wordt een THEFT ATTEMPTED-bericht op het instrumentenpaneel weergegeven.

• Like
Reactions: 93Duc
#3 ·
Ik heb gegoogeld en kreeg een link naar hieronder. Het lijkt er ook op dat je iets moet doen om het bericht te wissen. Ik denk niet dat simpelweg aan de deurvergrendeling trekken deze fout zal veroorzaken.

Weet niet zeker of dit helpt:

Indien geactiveerd, is het antidiefstalsysteem ontworpen om diefstal van voertuiginhoud te voorkomen. Dit doet het door de claxons en buitenlampen te activeren wanneer een inbraak wordt gedetecteerd. Dit is alleen een systeem ter voorkoming van diefstal van inhoud en heeft geen invloed op het startsysteem van de motor.
In dit systeem bewaakt de carrosserie-regeleenheid (BCM) de schakelaars voor de motorkap, deuren en achterklep om te bepalen of er ongeoorloofde toegang wordt geprobeerd. Het bewaakt ook de zender voor sleutelloze toegang. Als er toegang tot het voertuig wordt geprobeerd zonder de ontgrendelingsopdracht van de zender voor sleutelloze toegang te gebruiken, laat de BCM het alarm afgaan en wordt een THEFT ATTEMPTED-bericht op het instrumentenpaneel weergegeven.
Hmmmm ok. Bedankt!!

#5 ·
Hoi allemaal,
Vanmorgen in mijn truck gestapt en een "Poging tot diefstal"-bericht op het dashboard. 2021 Chevy Colorado.
Ik vraag me af of het simpelweg aan de hendel trekken dit zou activeren of dat het diepgaander had moeten zijn, zoals proberen iets in het sleutelgat te steken?
Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt :)
Uit nieuwsgierigheid, ging de claxon af toen je de truck ontgrendelde?

Naast mijn Colorado heb ik een Tacoma (2007) en de claxon gaat een paar keer (2 of 3) af als er een paar keer aan de hendel is getrokken als deze op slot zat. Ik heb dit nog niet geprobeerd op de Colorado, dus ben benieuwd of de claxon afging naast het bericht op de DIC?

#6 ·
Uit nieuwsgierigheid, ging de claxon af toen je de truck ontgrendelde?

Naast mijn Colorado heb ik een Tacoma (2007) en de claxon gaat een paar keer (2 of 3) af als de hendel een paar keer is getrokken als hij op slot zat. Ik heb dit nog niet geprobeerd op de Colorado, dus ik ben benieuwd of de claxon afging naast het bericht op de DIC?
Hé, nee, hij ging niet af. Er gebeurde niets anders dan het bericht op de DIC.

#8 ·
Ik heb die melding ooit gehad met mijn cruze. Sinds dag 1 nieuw gekocht. Samen met andere eigenaardigheden die af en toe voorkwamen. Op een dag kon ik mijn auto niet starten. Fob niet herkend.

Nieuwe batterijen in beide fobs en sindsdien geen problemen meer. Al meer dan een jaar.

Je kunt het beste eerst nieuwe batterijen proberen. Goedkoop en gemakkelijk te doen.

#11 ·
Ik heb die melding wel eens gehad met mijn cruze. Sinds dag 1 nieuw gekocht. Samen met andere eigenaardigheden die af en toe voorkwamen. Op een dag kon ik mijn auto niet starten. Fob niet herkend.

Nieuwe batterijen in beide fobs en sindsdien geen problemen meer. Al meer dan een jaar.

Je kunt het beste eerst nieuwe batterijen proberen. Goedkoop en gemakkelijk te doen.
Onze vrachtwagens hebben zo'n fob niet. Als de batterij in de onze leeg is, worden de deuren gewoon niet ontgrendeld.

#9 ·
Het is een vrij nieuwe vrachtwagen om lege batterijen te hebben, afstandsbediening of hoofdbatterij van de vrachtwagen. Dat gezegd hebbende, zou ik het niet uitsluiten dat het een losse verbinding is, ergens, inclusief de batterij, of een slechte aarding.

Frustrerend op deze nieuwe vrachtwagen, en niet een van die gemakkelijk te diagnosticeren problemen. Ik vraag me af of een OBD-controle codes zou opleveren om het probleem op te lossen? Ik heb vorige week mijn software op mijn Bluetooth-setup bijgewerkt om te werken op een (tromgeroffel) 2003 HEARSE. Het leek erop dat er veel meer diagnostiek beschikbaar was met de update.

• Like
Reactions: 93Duc
#10 ·
Mijn auto was 3 jaar oud. Toen kreeg hij nieuwe sleutelbatterijen. 4 maanden nieuw toen hij een nieuwe autoaccu kreeg.

Ik zou nog steeds nieuwe sleutelbatterijen proberen. Minder dan $5 en snel te vervangen. In vergelijking met afleveren bij de garage en/of wat dan ook en de tijd die wordt besteed aan het stellen van een diagnose.

#12 ·
Ik weet dat de Batteries & Bulbs Plus bij mij in de buurt een FOB-bewerking kan testen. Ik weet niet zeker of andere plaatsen de mogelijkheid hebben om te testen.

#13 ·
Hallo allemaal, vanmorgen in mijn truck gestapt en een bericht "Poging tot diefstal" op het dashboard gezien. 2021 Chevy Colorado. Ik vraag me af of het simpelweg aan de hendel trekken dit zou activeren of dat het diepgaander moest zijn geweest, zoals proberen iets in het sleutelgat te steken? Alle hulp wordt gewaardeerd. Bedankt :)
Hoi! Hier omdat hetzelfde vannacht met mijn truck is gebeurd. Ik heb de truck pas ongeveer twee dagen geleden gekocht. Ik hoorde midden in de nacht een autoalarm afgaan, maar ik dacht er niets van. Toen ik echter ongeveer dertig minuten later mijn telefoon controleerde, zag ik dat het Onstar-systeem me had gewaarschuwd dat mijn auto een alarm had afgegeven en dat er een poging tot diefstal was gedaan. Toen ik vanmorgen in mijn auto stapte, had deze dezelfde melding op het dashboard. Heb je ooit ontdekt of het een storing was met je truck? Of zou het kunnen zijn dat iemand daadwerkelijk met de truck probeerde te knoeien en het alarm afging?

#14 ·
Hoi! Ik ben hier omdat vannacht hetzelfde met mijn truck is gebeurd. Ik heb de truck pas ongeveer twee dagen geleden gekocht. Ik hoorde midden in de nacht een autoalarm afgaan, maar ik dacht er verder niets van. Toen ik echter ongeveer dertig minuten later mijn telefoon checkte, zag ik dat het onstar-systeem me had gewaarschuwd dat mijn auto een alarm had afgegeven en dat er een diefstalpoging was gedaan. Toen ik vanmorgen in mijn auto stapte, had deze dezelfde melding op het dashboard. Heb je ooit ontdekt of het een storing was met je truck? Of zou het kunnen zijn dat iemand daadwerkelijk met de truck aan de gang probeerde te gaan en het alarm afging?
Jammer genoeg moet ik zeggen dat je geen antwoord van haar zult krijgen:
ChevyGirl0027
Laatst gezien op 1 januari 2022

#16 ·
Ik hoorde midden in de nacht een autoalarm afgaan. Ik besloot om later, ongeveer dertig minuten later, mijn telefoon te checken en ik zie dat het onstar-systeem me had gewaarschuwd dat mijn auto een alarm had afgegaan en dat er een diefstalpoging was gedaan.
Of zou het kunnen zijn dat iemand daadwerkelijk met de truck probeerde te rommelen en het alarm afging?
Hoe was het weer? Zware regen of veel wind?
Heb je Harleys in de buurt?

#18 ·
Na dit gelezen te hebben, werd ik ertoe aangezet om de batterij van mijn afstandsbediening te vervangen. Hij was bijna 5 jaar oud.
Nou, dat is gewoon slim en vooruitlopen.
Bijna 7 jaar zitten de batterijen in mijn afstandsbedieningen.
En ik gebruik 1 afstandsbediening eigenlijk de hele tijd.
De andere afstandsbediening is de reserve in mijn zak

#20 ·
Ik heb het gecontroleerd. Uw DIC geeft een melding wanneer de batterij van uw afstandsbediening vervangen moet worden.
Is dat 2e generatie en/of 3e?
Mijn 17 ZR2 heeft nog steeds de originele batterijen zonder problemen
en ik gebruik 1 afstandsbediening 90% van de tijd.

#21 ·
Is dat 2e generatie of/en 3e?
Mijn 17 ZR2 heeft nog steeds de originele batterijen zonder problemen
en ik gebruik 1 afstandsbediening 90% van de tijd.
2e GEN. Mijn 18 was ook origineel. Ik dacht dat ik het gewoon zou vervangen. Het is een leuke functie dat de DIC het je echter laat weten.

#22 ·
Hallo! Ik ben hier omdat dezelfde dingen gisteravond met mijn truck gebeurden. Ik heb de truck pas ongeveer twee dagen geleden gekocht. Ik hoorde midden in de nacht een autoalarm afgaan, maar ik dacht er verder niets van. Toen ik echter ongeveer dertig minuten later mijn telefoon controleerde, zag ik dat het onstar-systeem me had gewaarschuwd dat mijn auto een alarm had afgegaan en dat er een diefstalpoging was gedaan. Toen ik vanmorgen in mijn auto stapte, had hij dezelfde waarschuwing op het dashboard. Heb je ooit ontdekt of het een storing was met je truck? Of zou het kunnen zijn dat iemand daadwerkelijk met de truck probeerde te knoeien en het alarm afging?
Precies hetzelfde is mij gisteravond overkomen. Ik heb mijn buitencamera's gecontroleerd en er werden geen personen of voertuigen gedetecteerd door de bewegingsdetectie op de camera. We hadden gisteravond erg harde wind, dus ik neem aan dat de wind een motorkapsensor of een andere sensor activeert. Ik ga onderzoeken of de gevoeligheid kan worden aangepast, ik kan niet mijn slaap verliezen door de wind. Ik merkte ook dat toen ik hem ontgrendelde, hij me een waarschuwingsgeluid van 3 pieptonen gaf.