Chevy Colorado & GMC Canyon banner

OEM-rockerpanelen: frame- of carrosserie-montage?

15K views 48 replies 20 participants last post by  2019RedZR2  
#1 ·
Kan iemand met een ZR2 of iemand die deze daarna van Chevy heeft gekocht, bevestigen of deze op het frame of de carrosserie zijn gemonteerd? Ik kan online geen installatie-instructies vinden en heb geen foto van de onderkant van een ZR2 kunnen vinden om te inspecteren. Uit de beschrijving zegt mijn gevoel dat ze op de carrosserie zijn gemonteerd. Ik probeer te bepalen of deze goed te gebruiken zijn als echte rock sliders of dat ik moet wachten om iets aftermarket te krijgen dat echt op het frame is gemonteerd voor de extra sterkte die een op het frame gemonteerde slider biedt.

Crew Cab Rocker Panel Guard
Onderdeelnummer: 85648226
Image

#4 ·
Wordt op het frame gemonteerd zoals alle rock sliders / treeplanken / zijtreden. Vier bevestigingspunten aan elke kant, twee bouten voor elk bevestigingspunt.
2e generatie ZR2 sliders gemonteerd op de carrosserie met enkele steun-/driehoeksbeugels.

En met veel 2e generatie treeplanken die compatibel zijn met 3e generatie, is mijn gok dat ze op de carrosserie gemonteerd zijn.

Die van mij zijn op de carrosserie gemonteerd en ik heb de zijkant van de truck al vaak met mijn hilift opgetild en na jarenlang gebruik geen schade of verkeerde uitlijning gezien

#6 · (Edited)
Ja, ik kan bevestigen dat de 3e generatie rocker protectors aan de carrosserie worden bevestigd, niet aan het frame.

#7 ·
Ja, ik kan bevestigen dat de 3e generatie rockerbeschermers aan de carrosserie worden bevestigd, niet aan het frame, helaas.
Het is echter een vrij solide montageontwerp, omdat het op de cabine is gemonteerd.

Universele sliders om op te lassen zijn ook verkrijgbaar.

• Like
Reactions: Reldn
#9 ·
Ik weet dat ze idealiter aan het frame zouden worden gemonteerd, en het is een punt van discussie geweest voor sommigen... maar heeft iemand een probleem gehad? Ik weet dat ik veel gewicht op mijn Gen 2 rock sliders heb gezet en ze bewogen niet. Ze leidden de truck rechtstreeks uit welke benarde situatie dan ook. Alleen al door de aanblik en het gevoel lijken de derde generatie een stuk steviger?

#10 ·
Ik weet dat ze idealiter aan het frame zouden worden gemonteerd, en het is voor sommigen een punt van twist geweest... maar heeft iemand een probleem gehad? Ik weet dat ik veel gewicht op mijn Gen 2 rock sliders heb gezet en ze bewogen niet. Ze leidden de truck rechtstreeks uit welke situatie dan ook. Alleen al door de look en feel lijken de derde generatie een stuk steviger?
Goedkope sliders uit China misschien.

De cabine is belachelijk sterk. Hij moet een impact van een SUV op de zijkant overleven.

Een paar rotsen raken met lage snelheid is niets.

#12 ·
Mijn 17 heeft een paar matige hits op de sliders, niets echt hard en ik gebruik mijn hi-lift om hem met de slider omhoog te krikken. Zeer solide ontwerp. Een paar kleine deuken en krassen aan de onderkant.

• Like
Reactions: f350lawman
#13 ·
De GM-schuifregelaars zijn behoorlijk duur, de verwijderbare treden niet meegerekend. Ik probeerde erachter te komen of elke 2023 Canyon universeel was qua pasvorm, met name voor de Denali. Maar de dealer had geen idee. De GM-onderdelen voor MyGM Rewards hebben ook geen idee. Ze zeggen dat ze niet kunnen bevestigen met de GM-fabriek vanwege de staking. Gezond verstand zou zeggen dat ze zouden moeten passen. GM schiet zichzelf in de voet als ze dat niet doen - JMO. Maar blij om te horen dat de rest van jullie denkt dat ze sterk zijn. Voor de prijs zouden ze dat moeten zijn. Dacht ook aan deze, die iets minder kosten dan het GM-product;

#14 ·
Kan iemand met een ZR2 of iemand die deze daarna van Chevy heeft gekocht, bevestigen of deze op het frame of op de carrosserie zijn gemonteerd? Ik kan online geen installatie-instructies vinden en heb geen foto van de onderkant van een ZR2 kunnen vinden om te inspecteren. Uit de beschrijving zegt mijn gevoel dat ze op de carrosserie zijn gemonteerd. Ik probeer te bepalen of deze goed te gebruiken zijn als echte rocksliders, of dat ik moet wachten om iets aftermarket te krijgen dat echt op het frame is gemonteerd voor de extra sterkte die een op het frame gemonteerde slider biedt.

Rocker Panel Guard voor Crew Cab
Onderdeelnummer: 85648226 View attachment 452719
Dat zijn rocker mounts, geen hybride oplossing op dit moment. Ik zal zeggen dat de manier waarop ze worden gemonteerd OKÉ is als je niet aan het rockcrawlen bent, bij basic offroaden zijn ze erg stevig en zullen ze de naad niet dichtknijpen, tenzij je ze op rotsen slaat.

#15 ·
Ik ga de mijne aan het frame lassen. Ik denk dat ze een paar lichte rotsimpacten prima zouden overleven. De meeste overlanding-mensen hebben niets zwaarders nodig. Maar een paar frame-aansluitingen zullen geen kwaad doen. Ze voelen aan als .090 wand, een beetje dun. Maar de vorm is mooi.

#17 ·
Ik ga de mijne aan het frame lassen. Ik denk dat ze een paar lichte rotsimpacten prima zouden overleven. De meeste overlanding-mensen hebben niets zwaarders nodig. Maar een paar frame-aansluitingen zullen geen kwaad doen. Ze voelen aan als .090 wanddikte, een beetje dun. Maar de vorm is mooi.
Ik zie dat dit een oude post is... heb je ze uiteindelijk vastgemaakt voor de Rubicon?

#20 ·
Oud draadje, maar ik heb een snelle vraag, want ik kijk rond naar mensen die hun Colorado ZR2 / Canyon AT4x OEM sliders verkopen.
Kan iemand bevestigen of 23 AT4x OEM sliders op mijn 24 Trail Boss passen?
En wat zou een eerlijke prijs zijn voor gebruikte exemplaren die wat krassen hebben, maar niet gedeukt zijn?
Bedankt

#21 ·
Oude thread, maar ik heb een snelle vraag, want ik kijk rond naar mensen die hun Colorado ZR2 / Canyon AT4x OEM sliders verkopen.
Kan iemand bevestigen of 23 AT4x OEM sliders op mijn 24 Trail Boss passen?
En wat zou een eerlijke prijs zijn voor gebruikte exemplaren die een beetje bekrast zijn maar niet gedeukt?
Bedankt
Ze passen zonder problemen.

Ik zou er niet meer dan $300 voor betalen, vooral als ze bekrast zijn... en zelfs dat zou ik aan de hoge kant vinden. Ik heb er 4-5 verschillende op Facebook Marketplace in Denver opgeslagen (een paar zijn van 2e generaties geweest, maar zijn bijna hetzelfde als de 3e generatie en passen uitwisselbaar). Ze waren allemaal minder dan $250.

#26 ·
Hé jongens. Nieuwe vraag. Heb een lokale kerel gevonden die gen3 sliders in goede staat heeft. Maar hij heeft geen montagehardware (hij heeft ze niet verwijderd, de dealer wel).
Kan iemand me alsjeblieft vertellen welke hardware / bouten / maten er nodig zijn en of het gemakkelijk verkrijgbare generieke onderdelen zijn, zodat ik zijn deal kan accepteren of afwijzen.
Bedankt

#27 ·
Hey mensen. Nieuwe vraag. Heb een lokale man gevonden die gen3 sliders in goede staat heeft. Maar hij heeft geen montagehardware (hij heeft ze niet verwijderd, de dealer wel)
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen welke hardware / bouten / maten er nodig zijn en het is gemakkelijk om generieke onderdelen te vinden, zodat ik zijn deal kan nemen of afwijzen.
dank u

#29 ·
Om dit draadje niet steeds weer op te rakelen. Maar nog een vraag als iemand met Gen3 dit kan bevestigen?
Gebruikt Gen3 dezelfde montagebeugels als Gen2 ter ondersteuning? Of worden Gen3 sliders alleen gemonteerd via 4 punten (2 schroeven per kant/8 schroeven per sliderkant)?
Ik
vind mensen die Gen3 take-offs verkopen, maar geen van hen heeft beugels die Gen2 heeft. Dus ik ben in de war of ze anders gemonteerd zijn?
Foto van onder het frame van Gen 3 slider zou super nuttig zijn
Bedankt

#30 · (Edited)
Om dit onderwerp niet steeds weer op te halen. Maar nog een vraag als iemand met Gen3 dit kan bevestigen?
Gebruikt Gen3 dezelfde montagebeugels als Gen2 ter ondersteuning? Of worden Gen3-schuifregelaars alleen gemonteerd via 4 punten (2 schroeven per kant/8 schroeven
Per schuifregelaarzijde)?
ik
Ik vind mensen die Gen3 take-offs verkopen, maar geen van hen heeft beugels die Gen2 heeft. Dus ik ben in de war of ze anders gemonteerd zijn?
Een foto van onder het frame van de Gen 3-schuifregelaar zou super handig zijn
Bedankt
View attachment 479388
Vergelijking van Gen 2 met Gen 3. Gen 2 gebruikt verstevigingsbeugels die niet in de bovenstaande afbeelding zijn opgenomen. Gen 3 bevat beugels die aan de rails zijn gelast.
Identieke montagepositie van 8 bouten (2 per montage).
Montagehardware voor GEN 2 is te vinden via onderdeelnummer 84141179. Identieke hardware minus de beugels wordt gebruikt op GEN 3.

Als u hardware wilt samenstellen:
95210A200 No-Slip Clip-On Barrel Nut, Black-Phosphate Steel, M8 x 1,25 mm, 0,8-4,5 mm paneel, verpakkingen van 25
95211A180 316 roestvrijstalen oversized ring, gepassiveerd, voor M8 schroefmaat, 8,4 mm ID, 24 mm OD, verpakkingen van 10

Ik heb gemerkt dat de cilindermoeren niet bijzonder corrosiebestendig zijn.

#32 · (Edited)
Op de gen3-schuifbouten moeten deze met 21 foot pounds worden aangedraaid. De gemakkelijkste manier om te installeren is aan één kant, de 8 clips plaatsen. Draai de 2 verste bouten (voor en achter) die horizontaal gaan gedeeltelijk vast en hang vervolgens de schuifregelaar op. Daarna heb ik de 4 bouten die verticaal gaan geplaatst en vastgedraaid. Installeer en draai de laatste 2 horizontale bouten vast en draai ze allemaal aan. Heb het in minder dan een uur in mijn eentje gedaan...

#33 ·
Nou, ik ben ook net klaar met de mijne, de timing kwam zo uit dat er een set lokaal te koop stond (nieuwe take-offs). De installatie was eigenlijk vrij eenvoudig voor mezelf, grappig genoeg zag ik net de bericht van STONE111 en dat is de volgorde waarin ik de mijne ook heb gedaan. 21 ft-lb ?? Bedankt, ik dacht dat het 18 was zoals op Gen 2, dus ik ga terug en draai ze weer vast op 21. Voor / na foto's:

#34 · (Edited)
Ik heb eigenlijk de onderdelenafdeling van mijn Chevy-dealer gebeld en hij vertelde me 30-40 ftlbs. dat is veel te veel, want ik heb bijna een bout eruit gestript. Ik heb met het koppel op een paar bouten gespeeld en 21 leek de sweet spot te zijn. Als je vertrouwen hebt in de 18, noem het dan maar een dag. Als er een ruimte is tussen het oppervlak van de beugel en de carrosserie, ga dan misschien een paar pond omhoog om de beugels gelijk te krijgen...

#36 · (Edited)
Voor de mensen die zich zorgen maken over het feit dat het "technisch" aan de carrosserie wordt gemonteerd, verzeker ik u dat het een uiterst solide 8-punts montagesysteem is dat het in staat stelt om serieus misbruik te verdragen. De punten waar de beugels op worden gemonteerd, zijn zeer verstevigd en het is een goed ontworpen ontwerp... Om nog maar te zwijgen van het feit dat de sliders zelf zeer zwaar zijn en ongeveer 60 lbs moeten wegen, misschien meer. Ik herinner me vaag dat ik een tekst heb gelezen waarin stond dat ze van roestvrij staal zijn gemaakt, maar dat kan ik niet bevestigen.

#37 · (Edited)
Voor de mensen die zich zorgen maken over het feit dat het "technisch" aan de carrosserie wordt gemonteerd, verzeker ik je dat het een extreem solide 8-punts montagesysteem is dat het in staat stelt om serieus misbruik te verdragen. De punten waar de beugels op worden gemonteerd zijn zeer versterkt en het is een goed ontworpen ontwerp... Om nog maar te zwijgen van het feit dat de sliders zelf zeer zwaar zijn en ongeveer 60 lbs per stuk moeten wegen, misschien meer. Ik herinner me vaag dat ik een stukje las waarin stond dat ze van roestvrij staal zijn gemaakt, maar dat kan ik niet bevestigen.
De sliders zelf zijn prima genoeg. Maar de carrosseriebevestiging zal nooit te vergelijken zijn met op het frame gemonteerde sliders. @Mr Stig kan getuigen dat ze de carrosserie op een bepaald moment zullen kussen.

EDIT: 99% van de mensen zal hun sliders nooit genoeg gebruiken om het een probleem te laten zijn. Dat erken ik.

#38 ·
Als iemand zijn vrachtwagen constant op grote rotsen laat stuiteren, dan ja, ga dan voor frame-gemonteerde sliders. Ik dacht dat dat wel algemene kennis was zonder het voor de hand liggende te vermelden.

#39 ·
Als iemand constant met zijn truck tegen grote rotsen aan gaat botsen, dan ja, ga dan voor frame-gemonteerde sliders. Ik dacht dat dat gemeengoed was zonder het te zeggen.
Ik denk dat ik niet weet waarom iemand ze überhaupt zou plaatsen als ze niet van plan zijn om ze tegen rotsen te slaan.

#40 ·
De koppel specificatie is vrijwel zeker 18 lb ft.

Eens met het sentiment, deze zijn niet ideaal voor "off-roaden". Op zijn best bieden deze een beetje bescherming tegen deukjes, verbergen de lasnaden en geven een esthetiek met de zwarte plastic bogen. Om nog maar te zwijgen van een plek waar treden kunnen worden toegevoegd.

#41 ·
Dit zijn enkele van de betere fabrieksschuiven die ik heb gezien. Je kunt de truck er langzaam mee optillen. Maar het enige wat nodig is, is een kleine val van een rots van een voorband en bam, ze bogen in de carrosserie. Voor de lente zal ik een aantal goede DOM-schuiven maken die lijken op de standaarduitstraling. Als mensen ze willen, kan ik er meer maken. Zo weinig aftermarket voor deze is triest. En het grootste deel van de aftermarket is gericht op looks, niet op prestaties.

#42 ·
Het zijn enkele van de betere fabrieksschuifregelaars die ik heb gezien. Je kunt de truck er langzaam mee optillen. Maar het enige wat nodig is, is een kleine val van een rots van een voorband en bam, ze bogen in de carrosserie. Voor de lente zal ik een aantal goede DOM-schuifregelaars maken die lijken op de standaardlook. Als mensen ze willen, kan ik er meer maken. Zo weinig aftermarket voor deze is triest. En het grootste deel van de aftermarket is gericht op looks, niet op prestaties.
Laat het ons weten als je ze maakt. Ik zou zeker geïnteresseerd zijn.

#43 ·
Het is alleen dat veel mensen niet in dat konijnenhol willen duiken. Als je eenmaal aan het frame hebt gelast, is de garantie weg. En eerlijk gezegd, met hoe goedkoop/dun dingen zijn op deze trucks, weet ik niet zeker of ze rond/aan het frame vastschroeven sterker is dan ze op meerdere punten aan de carrosserie monteren?

#44 ·
Hé jongens, bieden de sliders van de 3e generatie een klein opstapje om het instappen te vergemakkelijken? Of zitten ze strak tegen de carrosserie aan?
Ik heb verschillende kortere familieleden die moeten springen om in te stappen. Ik wil wat bescherming toevoegen voor offroaden (niets geks, voornamelijk vuurweg-achtig spul) en het een beetje gemakkelijker maken voor hen om in en uit te stappen.

Bedankt bij voorbaat voor jullie hulp :cool:(y)

#45 ·
Hé jongens, bieden de 3e generatie sliders een beetje een opstapje om in te stappen? Of zitten ze strak tegen de carrosserie?
Ik heb verschillende kortere familieleden die moeten springen om in te stappen. Ik wil graag wat bescherming toevoegen voor offroaden (niets geks, voornamelijk vuurweg-achtig spul), en het een beetje gemakkelijker maken voor hen om in en uit te stappen.

Bedankt voor je hulp :cool:(y)
Het zou een overdreven statement zijn om ze een opstapje te noemen. Ik kan morgen proberen foto's te maken, maar ik kan alleen de rand van mijn laars erop zetten en ze zijn niet veel lager dan de deuropening, dus beschouw ze niet als opstapjes.
Maar ik geloof dat je met deze oem sliders opstapjes kunt toevoegen.

#49 ·
Licht offroaden, de fabrieksversies zijn prima en de meeste mensen weten het niet, maar je kunt opstapjes bestellen die op de fabrieksspeakers worden geschroefd, zodat je ze daadwerkelijk kunt gebruiken om in het voertuig te komen. Ik geloof dat de voor- en achterkant apart worden verkocht.

Als je van plan bent om de truck regelmatig, weekend na weekend, over de rails te slepen, ben je beter af met rails die op zoveel mogelijk plaatsen aan het frame worden geschroefd, bij voorkeur 4-5 plaatsen. En zeker niet 2 of 3, tenzij het substantiële bevestigingen zijn.

Mensen op dit forum hebben ook gezegd dat de rock rails van de 3e generatie iets robuuster zijn op het bevestigingspunt. Niet de truck, maar de bevestigingen op de rails.