Chevy Colorado & GMC Canyon banner

Discussiethread over problemen met de 8-versnellingsbak

72K views 235 replies 73 participants last post by  gherbert  
#1 ·
Dus, ik heb een paar maanden geleden mijn transmissievloeistof laten vervangen en de 1-2 shift is verbeterd, maar niet helemaal verdwenen. Het komt niet zo vaak voor, maar ik vraag me af of ik moet wachten om te zien hoe de zaak afloopt en of GM een vrijwillige terugroepactie uitvoert, of dat ik het moet proberen om mijn transmissie in mijn 2019 Canyon te laten repareren of vervangen. Ik heb nog 7500 mijl op mijn fabrieks aandrijflijn en dan gaat mijn levenslange aandrijflijn in. Ik vraag me gewoon af wat ik op dit moment moet doen en of GM het nu goed gaat maken nu de rechtszaak is goedgekeurd?

• Like
Reactions: burrowgerald
#2 ·
Ik zou interessant moeten zijn
Ze hebben de koppelomvormer, de vloeistof en het computerprogramma gewijzigd vanaf 1 maart 2019.
En nu is de 2023 zogenaamd weer bijgewerkt.

Helaas moest de carrosserie het programma in de mijne updaten.
De dealer heeft het nooit gedaan (of niet meegenomen) toen ze de TSB deden

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
#3 ·
Ik zou interessant moeten zijn
Ze hebben de koppelomvormer, de vloeistof en het computerprogramma gewijzigd vanaf 1 maart 2019.
En nu zou de 2023 naar verluidt weer zijn bijgewerkt.

Helaas heeft de garage het programma in de mijne moeten updaten.
De dealer heeft het nooit gedaan (of niet meegenomen) toen ze de TSB uitvoerden
De dealer heeft me niet verteld of ze het computerprogramma hebben bijgewerkt. Ik bedoel, ze zijn mijn vrachtwagen kwijtgeraakt toen ik hem inleverde voor de transmissievloeistofservice bij 50.000 mijl. Om de een of andere reden was hij verstopt tussen twee gebouwen en het kostte ze een half uur om hem te vinden, naast andere problemen. Ik denk dat ik ze morgen kan bellen en die vraag kan stellen.

• Like
Reactions: Jeannine ‘s team
#4 ·
Dus ik heb net naar de details van de class action gekeken. De rechtszaak loopt tot de bouwdatum van 3-1-2019. Mijn sticker zegt 4-2019. Ze hebben nooit kunnen vaststellen waarom ik de 1-2 shift drop had. Ik geloof de datum van 3-1-2019 niet, maar ik denk dat ik er aan vastzit! Ik ga nog steeds een bouwblad ophalen bij mijn Tennessee-dealer waar ik mijn vrachtwagen heb gekocht, alleen om te controleren.

• Like
Reactions: 16WhiteColly
#5 ·
Dus ik heb net naar de details van de class action gekeken. De rechtszaak loopt tot de bouwdatum van 3-1-2019. Mijn sticker zegt 4-2019. Ze hebben nooit kunnen vaststellen waarom de mijne de 1-2 shift drop had. Ik geloof de datum van 3-1-2019 niet, maar ik denk dat ik erin vastzit! Ik ga nog steeds een bouwblad ophalen bij mijn Tennessee Dealer waar ik mijn vrachtwagen heb gekocht om te verifiëren.
De nieuwe koppelomvormer, software en vloeistof zouden dat moeten oplossen.
Maar de omstandigheden zullen nog steeds voorkomen. Meestal als het koud is. Door terugloop

• Like
Reactions: .445277
#7 ·
Je kunt iedereen voor alles aanklagen. Het betekent niet dat je zult winnen. In class action rechtszaken zijn de enige echte winnaars de advocaten. Alle anderen krijgen een coupon voor een gratis Big Mac met kleine frietjes en geen drankje.
Het ding waar ik naar kijk, is om GM te dwingen de transmissies terug te roepen en vergoeding voor diensten die vóór de terugroepactie zijn voltooid. Ik ben niet op zoek naar een cent, maar GM dwingen tot een terugroepactie zou voordelig zijn.

#9 ·
Tijd voor een reality check over deze class action rechtszaken.

Het advocatenkantoor dat dit heeft aangespannen, heeft dit gedaan om GM tot een schikking van een paar miljoen dollar te dwingen. Ze weten dat het voor GM gemakkelijker is om een schikking te betalen dan hun advocaten te betalen om te winnen.

Het advocatenkantoor doet alsof ze dit voor de slachtoffers doen, maar uiteindelijk krijgen de meeste eigenaren een gratis olieverversing of een kleine korting op hun volgende aankoop. Het advocatenkantoor neemt het grootste deel van het geld als hun juridische kosten voor het vertegenwoordigen van u.

Dit zijn zakelijke afpersingszaken waarbij de eigenaren slechts een zondebok zijn.

GM heeft ongeveer alles gedaan wat ze kunnen doen en ze zullen niet veel meer doen. De meesten van ons hadden de vloeistof en het loste het op. Als je die vreemde bent, ga dan voor de citroenwet en koop het terug en sla deze oplichting over, want je wordt gewoon gebruikt door een advocatenkantoor om zichzelf te verrijken.

GM gaat zich niets herinneren waar slechts een paar mensen nu mee te maken hebben. Wat betreft het schokken, maak je er geen zorgen over tot het gebeurt.

De eerste naar de tweede is wat steviger als hij koud is, maar het verdwijnt als hij warm is. Om eerlijk te zijn, het voelt als de eerste naar de tweede die de oude 350 th vroeger deed.

#10 · (Edited)
Serieus, ik krijg al meer dan 6 jaar meldingen op het belangrijkste GM-autoriteit-thread en krijg ze nog steeds regelmatig over de 8-versnellingsbak. Ik annuleerde een aangepaste bestelling in 2019 toen ik een uitgelekte memo van GM kreeg over de nieuwe vloeistof en de Bosch transflo-injectiemachine die dealers zouden gebruiken voor spoelingen. Voordat ze mijn vrachtwagen bouwden, vroeg ik of ze die nieuwe vloeistof in mijn build zouden doen. Ze zeiden nee, was niet goedgekeurd. Toen zei ik, kun je het spoelen als ik het krijg? Nee, het moet eerst falen. Smeekte om mijn aanbetaling en ze gaven het terug. Ik weet dat er veel fans zijn voor GM op dit forum, maar veel mensen zijn verbrand met minder dan betrouwbare dealers die veel eigenaren vertelden "dat is normaal gedrag" en andere BS. En ze hebben die TSB's nooit echt transparant gemaakt, wat een grote reden is waarom eigenaren verbrand zijn. Totdat het echt hun koppelomvormer beschadigde en ze een koppelomvormer van 3-4 duizend dollar nodig hadden buiten de garantie. Doet me denken aan hoe Nissan zich uit de niet-terugroepactie van de mislukte "SMOD"-affaire wurmde. Maar in dat geval moesten ze in ieder geval de garanties verlengen met lagere eigen risico's voor de zeer dure RAD/Trans-vervangingen. Met GM hebben ze dat nog niet eens hoeven doen. Ik denk dat het vooral komt omdat GM een Amerikaans bedrijf is, terwijl Nissan dat niet is. Ook plaatste iemand anders dit nieuws een tijdje geleden en een beheerder sloot het onmiddellijk en zei dat er andere threads waren. Maar ik zocht en er waren geen threads behalve de oudere class action rechtszaken. Die ene betrof de nieuwe die net voor de Silverado was ingediend. Serieus, ik ben gefrustreerd over de eigenaren die geen problemen hebben om degenen die problemen hebben te vertellen dat het hun schuld is. Dat zie ik veel op dit forum.

#15 ·
Kon je geen threads vinden?

Het is al een paar keer gepost.
Dit was een vraag over de nieuwe fase van de rechtszaak en nee, ik heb niets gezien dat is gepost sinds de certificering van de rechtszaak van deze week.

#16 ·
Als de rechtszaak succesvol is, zou dit de NHTSB kunnen dwingen tot een terugroepactie. GM heeft deze rechtszaak een paar jaar lang bestreden en dit was een grote beslissing tegen GM, vooral gezien het feit dat het 13 modellen over een periode van 4 jaar betreft. 800.000 transmissies, de 8L45E en 8L90 en 60 servicebulletins. De sleutel tot dit alles zijn de 60 servicebulletins die bewijzen dat GM op de hoogte was van grote transmissieproblemen. Dat was de reden voor de rechter om de rechtszaak toe te staan.

"De rechtszaak beweert dat de betreffende transmissies een veiligheidsrisico vormen omdat ze van tijd tot tijd kunnen "slippen, bokken, schoppen, rukken en hard inschakelen". Dit, volgens de eisers, "veroorzaakt dat het voertuig zich onvoorspelbaar gedraagt, zoals met plotselinge of vertraagde acceleratie" en soms voelt het alsof een andere auto tegen het voertuig botst wanneer de transmissie schakelt"

"De rechtszaak eist compensatie voor naar verluidt overmatige betaling voor defecte voertuigen of betaling voor de kosten van transmissievervanging. Speerly vs. GM eist ook dat GM zijn garanties hervormt om deze transmissieproblemen aan te pakken en ook een terugroepactie voor getroffen voertuigen uitvoert".

• Haha
Reactions: 153537
#21 ·
Interessant. Kunt u links daarvoor verstrekken? Want ik kan geen bewijs vinden dat GM advocatenkantoren betaalt om collectieve acties te laten vallen. Klinkt bijna crimineel. Zo niet, dan zou het dat moeten zijn. Nogmaals, als je mijn bericht had gelezen, zou je beseffen dat ik er geen bezit. Bestelling geannuleerd in 2019. Maar ik krijg nog steeds een bombardement aan meldingen van GM-autoriteit van eigenaren die zich te pletter betalen om hun transmissies buiten de garantie te repareren. Wat ongebruikelijk is voor een draad van meer dan 5 jaar oud. In de loop der jaren heb ik veel verhalen gehoord. En ik hoor letterlijk honderden keren van levenslange GM-eigenaren die voor altijd afzweren van het merk. Dat is een heel veel voorkomend thema dat ik steeds weer hoor. Waarschijnlijk moet ik op dit punt verder gaan. Ik vond deze derde generatie erg leuk, maar ben niet echt blij dat hij zo'n dorstige motor heeft. Ik bekijk op dit moment serieus de Ram met de Hemi. Voornamelijk omdat de MPG's ongeveer hetzelfde zijn. Bovendien is hij nog steeds port-geïnjecteerd. En je kunt de ZF 8-versnellingsbak krijgen. Als ik toch al slechte MPG's krijg, kan ik net zo goed een full-size krijgen en meer ruimte hebben.

#23 · (Edited)

Een van de vele schikkingen als je rondkijkt.

Hier kreeg niemand veel, behalve de advocaten.

Merk ook op dat GM akkoord gaat met een schikking voor een geldsom. Het advocatenkantoor werkt dan een soort token uit voor de eigenaren, meestal een kleine korting op een toekomstige auto of zelfs een gratis olieverversing. Het advocatenkantoor documenteert dan hun tijd om 90% van de schikking te claimen.

Je moet een beter oordeel gebruiken over webinfo. Sommige is goed, veel is nep.

Welkom in de echte wereld.

#27 ·
Dus ik heb vorige week een gebruikte 2020 denali gekocht. De bouwdatum is januari 2020, voordat de nieuwe transmissievloeistoffen in de fabriek werden aangebracht, volgens een bericht dat ik hier had gezien. Maar tijdens de proefrit en sinds de aankoop is er geen teken van schokken. Ben ik dus veilig, of kan er toch nog schokken ontstaan? Kan ik de spoeling überhaupt krijgen als ik geen tekenen van het TSB-symptoom vertoon? Vrachtwagen heeft 33k km.

#28 ·
Dus ik heb vorige week een gebruikte 2020 denali gekocht. De bouwdatum is januari 2020, vóór de nieuwe transmissievloeistoffen in de fabriek werden geplaatst, volgens een bericht dat ik hier had gezien. Maar tijdens de proefrit en sinds de aankoop is er geen teken van trillingen. Ben ik dus veilig, of kan er toch nog trillingen ontstaan? Kan ik de spoeling überhaupt krijgen als ik geen tekenen van het TSB-symptoom vertoon? Vrachtwagen heeft 33k km.
De vloeistof is in 2019 vervangen
Uw vrachtwagen kwam af fabriek met de nieuwe vloeistof

Vanaf 8 juli 2019 begon GM met het gebruik van een nieuw type Mobil 1 automatische transmissievloeistof voor de problematische transmissies. Klanten die klagen over trillingen en ruw schakelen in de 8-versnellingsbakken van GM, wordt een transmissievloeistofspoeling aanbevolen. Vanaf 7 augustus zouden GM-dealers ook alle mogelijk getroffen nieuwe voertuigen op het terrein moeten spoelen.
https://gmauthority.com/blog/2019/08/tsb-seems-to-fix-8-speed-automatic-gm-transmission-problems/

• Like
Reactions: .445277
#30 ·
Fantastisch! Bedankt! Ik denk dat iemand de datum verkeerd had. Verklaart wel waarom mijn tranny soepel en scherp is, denk ik. Veeeeel beter schakelen dan de gmc terrain die hij verving.
Ik weet niet meer of het 2020 of 2021 was dat er een nieuwe koppelomvormer werd gebruikt.

#34 ·
Ik wil er alleen maar op wijzen dat mijn vrachtwagen zogenaamd ook met de nieuwe vloeistof kwam,
Maar ik ontwikkelde de schok rond 6.000 mijl
Dus ik zou niet zeggen dat iemand met de nieuwe vloeistof al helemaal uit de problemen is
Ja, een schok kan zich in elke automatische transmissie ontwikkelen.
De nieuwe koppelomvormers zijn vloeistofgevoelig
De nieuwe vloeistof is MINDER hygroscopisch (Definitie: neemt gemakkelijk vocht op en houdt het vast.)

#35 · (Edited)
Ik heb een 2017 z71 crew cab, ik heb hem vier keer gespoeld, koppelomvormer rond de 65000 en een nieuwe klepbody in januari bij 105000. Na de nieuwe klepbody is het schudden zeldzamer, maar de trans-temperaturen lopen 165-170 in het verkeer, vroeger was het maar 135. Heb de filter twee keer laten vervangen met pan drop. Harde schakelingen 1-2 en ik denk 5-6, 6-7 als hij warm is. Ruwe terugschakelingen, naar de dealer gebracht en een vervanging aangevraagd. Uitgebreide fabrieksgarantie tot 127500, momenteel 111000. Als ik 70 op de snelweg rijd en niet in het verkeer kom, is het geweldig, als ik probeer in het verkeer of in de stad met verkeer te rijden, is het verschrikkelijk. Het ergste is bij 45-55 mph en warme, slordige schakelingen.

Vroeger had ik problemen in de winter, nu rijdt de truck het best als de temperatuur < 70 is. Eén dealer heeft de pigtail connector verknald, de trans ging in limp mode rond 85000... GM heeft mijn garantie zo geregeld dat alle bedrading buiten de transmissie niet gedekt is. Nooit meer GM kopen nadat dit ding sterft, tenzij ik 50% korting krijg op een nieuw voertuig of iets te goed om te laten liggen.

Verder, mobile 1 synthetic elke 4000 mijl, alle andere mechanische onderdelen in orde houden, differentiëlen elke 30k met fabrieks vloeistof. De transfer case is afgelopen herfst gedaan, de vloeistof was schoon, dus het klinkt tenminste niet alsof de transmissie de hele aandrijflijn heeft verpest. Achterdifferentieel is altijd zwart, voorin meestal schoon - 4x4 slechts een klein beetje gebruikt.

De vloeistof is afgelopen herfst getest bij 100000, kwam terug met vocht erin, naar GM gestuurd, de klantenservice verteld dat je me naar een dealer stuurt, ik ben het zat om naar mijn dealer te gaan en ze me te laten vertellen dat er niets mis is, dus stuurden ze me naar de plek die de klepbody heeft gedaan. Eerste rit van het terrein schakelt ruw, maar kreeg te horen dat ik moest rijden en mijn klepbody moest laten inrijden.

GM doet alles behalve de defecte transmissie vervangen. Ik was niet op de hoogte van de wet op citroenauto's en ook niet in staat om advies van een advocaat te krijgen, anders denk ik niet dat ik hem nu nog zou hebben.

#48 ·
Ik heb een 2017 z71 crew cab, ik heb hem vier keer gespoeld, koppelomvormer rond 65000 en een nieuwe klepbehuizing in januari bij 105000. Na de nieuwe klepbehuizing is het schokken zeldzamer, maar de trans-temperaturen lopen 165-170 in het verkeer, vroeger was het maar 135. Heb de filter twee keer vervangen met pan drop. Harde schakelingen 1-2 en ik denk 5-6, 6-7 als het warm is. Ruwe terugschakelingen die naar de dealer gaan en vervanging aanvragen. Uitgebreide fabrieksgarantie tot 127500, momenteel 111000. Als ik 70 op de snelweg rijd en niet in het verkeer kom, is het geweldig, als ik probeer in het verkeer of in de stad met verkeer te rijden, is het verschrikkelijk. Het ergste is bij 45-55 mph en warme schakelingen slordig.

Vroeger problemen in de winter, nu rijdt de truck het best als de temperatuur < 70 is. Eén dealer heeft de pigtail-connector verknald, de trans ging in de noodloop rond 85000... GM heeft mijn garantie zo ingesteld dat alle bedrading buiten de transmissie niet wordt gedekt. Nooit meer GM kopen nadat dit ding sterft, tenzij ik 50% korting krijg op een nieuw voertuig of iets te goeds om te laten schieten.

Afgezien daarvan, mobiele 1 synthetische olie elke 4000 mijl, alle andere mechanische onderdelen in orde houden, differentiëlen elke 30k met fabrieks vloeistof. Had de transfer case afgelopen herfst gedaan, vloeistof was schoon dus het klinkt tenminste niet alsof de transmissie de hele aandrijflijn al heeft verpest. Achterste diff is altijd zwart, voorste meestal schoon - 4x4 slechts een klein beetje gebruikt.

Had vloeistof getest bij 100000 afgelopen herfst, kwam terug met vocht erin, gestuurd naar GM vertelde de klantenservice dat je me naar een dealer stuurt, ik ben het zat om naar mijn dealer te gaan en ze vertellen me dat er niets mis is, dus stuurden ze me naar de plek die de klepbehuizing deed. Eerste rit van het terrein schakelt ruw, maar kreeg te horen dat ik moest rijden en mijn klepbehuizing moest laten inrijden.

GM doet alles behalve de defecte transmissie vervangen. Ik was niet op de hoogte van de wet op citroenen en ook niet in staat om advies van een advocaat te krijgen, anders denk ik niet dat ik hem nu nog zou hebben.
Update: Slechte veer nu ergens in de transmissie, weigerde vervanging van de volledige unit, hoop de truck morgen terug te krijgen na 3 weken bij de dealer - veer/onderdelen worden vervangen.

#45 ·
Ik heb het gevoel dat mijn truck uit 2019 problemen begint te krijgen met de transmissie en mogelijk de TC, maar ik weet niet zeker of het hetzelfde probleem is met schokken/vloeistof.

Sinds de laatste olieverversing is de truck soms erg hard en schokkerig gaan terugschakelen, en schakelen tussen parkeren en achteruit, evenals van L naar D, maakt een luid klakkend geluid en schudt de truck. Zou dit van iets anders kunnen komen dan de transmissie of TC? Ik heb niet het gevoel van de ribbelstrook op de snelweg dat de meeste mensen met het schokken hebben. Maar het lijkt erop dat hij begint te aarzelen of zelfs te slippen als ik mijn voet op het gaspedaal zet wanneer de truck bergop gaat of onder belasting bij 1500-2000 tpm, voordat hij terugschakelt voor meer vermogen. Dat deed hij nog nooit eerder.

De truck is een vroege bouwjaar 2019, dus hij had waarschijnlijk de slechte vloeistof af fabriek. Mijn transmissievloeistof is één keer onderhouden sinds ik hem heb, maar ik ben de 3e eigenaar, dus ik weet niet zeker wat er is gedaan, behalve wat er op de carfax staat, waar geen spoeling of transmissiewerkzaamheden op staan.

Ook verloopt mijn aandrijflijn-garantie over een paar weken. Ik heb momenteel geen codes of fouten op de OBDII-scanner. Moet ik de dealer gewoon vragen om hem nu te spoelen, ook al schokt hij niet?

#46 ·
Dus ik heb het gevoel dat mijn truck uit 2019 problemen begint te krijgen met de transmissie en mogelijk de TC, maar ik weet niet zeker of het hetzelfde probleem is met schokken/vloeistof.

Sinds de laatste olieverversing is de truck soms erg hard en schokkerig gaan terugschakelen, en schakelen tussen parkeren en achteruit, evenals van L naar D, maakt een luid klakkend geluid en schudt de truck. Zou dit van iets anders kunnen komen dan de transmissie of TC? Ik heb niet het gevoel van de drempel op de snelweg dat de meeste mensen met de schok hebben. Maar het lijkt erop dat hij begint te aarzelen of zelfs te slippen als ik mijn voet op het gaspedaal zet als de truck bergop gaat of onder belasting bij 1500-2000 tpm voordat hij terugschakelt voor meer vermogen. Dat deed hij nog nooit eerder.

De truck is een vroege bouw uit 2019, dus hij had waarschijnlijk de slechte vloeistof af fabriek. Mijn transmissievloeistof is één keer onderhouden sinds ik hem heb, maar ik ben de 3e eigenaar, dus ik weet niet zeker wat er is gedaan, behalve wat er op de carfax staat, waar geen spoeling of transmissiewerkzaamheden op staan.

Ook verloopt mijn aandrijflijn-garantie over een paar weken. Ik heb momenteel geen codes of fouten op de OBDII-scanner. Moet ik de dealer gewoon vragen om hem nu te spoelen, ook al schokt hij niet?
Kijk of de dealer nog een spoeling wil dekken voordat uw garantie afloopt.

#49 · (Edited)
Wanneer begon GM met het bouwen van de Colorado/Canyon met de bijgewerkte TC, vloeistof en programmering?

Ik heb een 2021 met 22.000 km op de teller en hij schakelt wat moeilijk in de achteruit vanuit de parkeerstand en heeft soms een haperende 2-1 terugschakeling. Ik ga de vloeistof en het filter zelf vervangen, gewoon voor de lol, en kijken of het verbetert.

Ik ben waarschijnlijk gewoon paranoïde, maar de onlangs ingediende Canadese class action rechtszaak omvat de Colorado/Canyon tot 2023.

#50 ·
Ik ben waarschijnlijk gewoon paranoïde, maar de onlangs ingediende Canadese class action rechtszaak omvat de Colorado's/Canyon's tot 2023.
Ik weet niet wanneer ze het hebben veranderd. Mijn 2018 Canyon had last van schudden op de snelweg. Ze hebben de transmissieolie vervangen door de nieuwe en ik heb het probleem sindsdien niet meer gehad.
Mijn andere truck, een 2022 Canyon, heeft tot nu toe helemaal geen transmissieproblemen gehad.

#53 ·
Even om in te haken... 2020 Colorado 15.000 mijl... buiten de 3/36 garantie maar nog wel in de transmissie garantie. Ik heb het probleem van het harde schakelen van de 1e naar de 2e versnelling sinds nieuw... Ik ben er gewoon voorzichtig mee uit de garage gereden om het te verhelpen, maar onlangs op een paar ritten merkte ik het harde schakelen, vooral op hellingen of lichte hellingen en het af en toe schokken. Vorige week naar de dealer gebracht, ze hebben de vloeistof volledig vervangen en lieten doorschemeren dat als dit niet werkt, er mogelijk een koppelomvormer nodig is. Adviseur zei dat hij me had geholpen het onder garantie te laten doen, want dat doen ze normaal gesproken niet?????? Echt waar? Hij zei dat omdat ik pas 15.000 had, hij ze kon overtuigen... Ik ben niet blij met dit probleem... zie veel hoofdpijn in de toekomst. Adviseur liet doorschemeren dat Chevy er misschien iets aan gaat doen??. Ik zeg doorschemeren omdat ze bang zijn om zich vast te leggen, neem ik aan..

#54 ·
Even om in te haken...2020 Colorado 15k mijl.. buiten de 3/36 garantie maar nog wel in de trans garantie. Ik heb het koude 1e naar 2e harde schakelprobleem gehad sinds in principe nieuw... Ik heb het gewoon uit de garage gehaald om het te verhelpen, maar onlangs op een paar ritten het harde schakelen opgemerkt, vooral op hellingen of lichte hellingen en af en toe geschok. Vorige week naar de dealer gebracht, ze hebben de vloeistof volledig vervangen en lieten doorschemeren dat als dit niet werkt, er mogelijk een koppelomvormer nodig is. Adviseur zei dat hij me had aangesloten en het onder garantie deed, want meestal niet?????? Echt waar? Zei dat omdat ik maar 15k had, hij ze kon overtuigen... Ik ben niet dol op dit probleem... zie veel hoofdpijn in de toekomst. Adviseur liet doorschemeren dat Chevy er misschien iets aan gaat doen??. Ik zeg liet doorschemeren omdat ze bang zijn om zich vast te leggen, neem ik aan..
De TSB over het geschok, als je dat had, moet op verzoek van de klant worden uitgevoerd

Omdat je ermee bent blijven rijden met het geschok en het niet hebt ingeleverd, is de omvormer misschien kapot.

Elk voertuig (ongeacht of het een Escalade van $100.000 is of een Colorado WT) met deze 8-versnellingsbak heeft het 1e naar 2e schakelprobleem, en nee, GM gaat niet elke transmissie repareren.
Ik rol uit mijn garage en tegen de tijd dat ik het 2e huis ben gepasseerd, is het probleem voor de dag verdwenen, voor mij geen probleem.

#56 ·
Als ik mijn 2022 (tot op heden 13.360 mijl) niet opwarm als ik de oprit afdraai, krijg ik een klap die aanvoelt alsof het achterdifferentieel vastloopt, alsof het slipt. Als ik de truck twee tot drie minuten laat opwarmen, is het prima. Tenzij ik hem in de sportstand zet en erin rijd alsof ik er boos op ben, voelen de schakelingen omhoog en omlaag tot ongeveer 55 km/u papperig aan. Mijn dealer is zo fatsoenlijk mogelijk voor me geweest en ik was geduldig met ze toen het acht maanden duurde om de truck te krijgen vanaf het moment dat ik de aanbetaling deed. Ik kocht een 2021, maar tegen de tijd dat ze alle onderdelen hadden om mijn truck te bouwen zoals besteld, moest ik mijn bestelling omzetten naar een 2022.

De transmissie voelt alsof hij zacht schakelt door alle hogere versnellingen, tenzij ik er echt in ga. Gaat over een paar weken voor een olieverversing van 14.400 mijl/tweede service en ze voegen een aantal aftermarket upgrades toe die moeilijk te verkrijgen waren vanwege tekorten in de toeleveringsketen. Ga het 'klonk'-geluid van de 1e naar de 2e versnelling op mijn servicerecord laten zetten en kijken of ze eerder dan later iets willen doen. Ze willen mijn wagenpark (heb negen Mopars op rij gekocht van hun grote truckconcurrent) voor toekomstige trucks en weten dat ik op zoek ben naar een nieuwe truck voor mijn vrouw.

Ik heb Mecum Auto Auctions op Motortrend bekeken en gezien dat vrachtwagens uit 1997 tot en met 2005 met minder dan 1.600 mijl werden verkocht voor minder dan hun catalogusprijs. Nu bekijk ik de inventaris voor aankomende veilingen, want ze wil een NOS of zo goed als nieuwe 1999 tot en met 2003 2500 Cummins Diesel 4WD, dus als er een zo goed als nieuwe Y2Kish Dodge Ram opduikt, ga ik hem kopen op een oldtimerveiling. De laatste paar Barrett-Jacksons waren te zien, fabrieksnieuwe en frame-off gerestaureerde trucks die op de eerste en tweede dag voor minder dan $50.000 werden verkocht, wat veel minder is dan de catalogusprijs van een recent model, en ik weet dat een 2500 diesel uit die generatie 640.000 mijl zal rijden voordat hij iets anders nodig heeft dan banden, remmen en filters.

Hoe meer ik deze 2022 Colorado rijd, hoe meer ik hem leuk vind en op de snelweg kan ik de cruise control instellen op 132 km/u en hij haalt 8,7 l/100 km naar Atlanta en 9,4 l/100 km op de terugweg en het is ongeveer 113 km per enkele reis. Op tweebaans provinciale wegen met 105 km/u haalt hij 10,2 tot 9,4 l/100 km, afhankelijk van het terrein. Onlangs had ik een woede-uitbarsting op de weg die me van de weg probeerde te rijden en toen ik het gaspedaal hard intrapt, ging hij van 72 km/u naar 196 km/u in ongeveer 600 meter en ik trapte hem niet zo hard als ik had kunnen doen.

Mijn grootste zorgen zijn de 8-versnellingsbak, de elektronische sper, de AWD-tractiecontrolesystemen, etc. De truck heeft meer geavanceerde systemen dan de spaceshuttle, maar dat zijn een paar dingen die het zo'n genot maken om in te rijden. Ik houd de kilometers laag, want ik ben nog steeds op zoek naar een super schone Dakota met lage kilometerstand voor een eerlijke prijs. Ik had onlangs een aanbod voor de Colorado dat meer was dan wat ik heb betaald, maar ik heb een truck nodig en heb nu besloten dat alle late model trucks grote hopen elektronische, computergestuurde, geavanceerde systeem potentiële rampen zijn. De carrosserie van de Colorado heeft zoveel plastic en aluminium dat je niet door hoog gras kunt rijden zonder de carrosseriepanelen/onderdelen van de voorkant te beschadigen. Het laatste wat ik nodig heb, is een AWD-truck met chronische transmissieproblemen.

#57 ·
Ik weet niet hoe ik deze site moet gebruiken, maar wilde het delen.

De transmissie is vandaag gespoeld en ze schakelt soepel als boter. Garantie, Godzijdank! Ik heb nog niet gesleept, de dealer zei dat het 150 mijl kan duren voordat alle zenuwen eruit zijn. Ik zal het proberen te slepen na 150 en kijken hoe ze het doet.
Sorry dat ik oorspronkelijk in de verkeerde thread heb gepost, of je het nu gelooft of niet, sommigen van ons weten niet dat we gen 2 zijn in plaats van gen 3.
Met vriendelijke groeten, bedankt voor degenen die constructief commentaar hebben gegeven, ik verhuisde dwars door het land en maakte me zorgen over een catastrofale transmissiefout. Ik had items aan boord die niet op een parkeerplaats of aan de kant van de snelweg konden worden achtergelaten.

Productiedatum 8/2019
2020 Canyon Denali V6

#58 ·
@FrmrTacoGuy Ik heb de pan laten vallen, een nieuw filter geplaatst en afgelopen weekend ongeveer 7 liter verse vloeistof erin gedaan. Ik had eigenlijk geen problemen, maar wilde het preventief doen, omdat deze transmissies een slechte reputatie hebben.

Ik ben blij dat ik het heb gedaan op mijn 2021 met 25.000 mijl. De vloeistof was nog rood, maar had een beetje een donkere tint en rook alsof hij vervangen moest worden. Ik kan me voorstellen dat hij bij 50.000 mijl helemaal gaar zou zijn. Ik zal 2-3 keer aftappen/bijvullen en de filter elke 25.000 mijl vervangen, omdat ik het kan. Mobil HP LV ATF is goedkoop (RockAuto/Amazon) en mijn tijd is gratis.

Hij schakelde voorheen niet slecht, maar ik merkte wel dat hij daarna nog beter schakelde. Vervang hem elke 25.000 mijl en hij gaat een leven lang mee!

#59 ·
@FrmrTacoGuy Ik heb de pan laten vallen, een nieuw filter geplaatst en afgelopen weekend ongeveer 7 liter verse vloeistof erin gedaan. Ik had eigenlijk geen problemen, maar wilde het als preventief onderhoud doen, aangezien deze transmissies een slechte reputatie hebben.

Ik ben blij dat ik het heb gedaan op mijn 2021 met 25k mijl. De vloeistof was nog rood, maar had een beetje een donkere tint en rook alsof het vervangen moest worden. Ik kan me voorstellen dat het bij 50k mijl absoluut gaar zou zijn. Ik zal 2-3 keer aftappen/bijvullen en de filter elke 25k mijl vervangen, omdat ik het kan. Mobil HP LV ATF is goedkoop (RockAuto/Amazon) en mijn tijd is gratis.

Het schakelde voorheen niet slecht, maar ik merkte wel dat het daarna nog beter schakelde. Laat het elke 25k vervangen en het gaat een leven lang mee!
Dat is het soort verandering dat ik op mijn '06 heb gedaan.

Op deze Gen2-modellen lees ik steeds over speciale machines en processen. Is dat voor een spoeling?

Wat is er echt nodig voor een eenvoudige verandering? Ik ben geneigd om de mijne op de brug van mijn vrienden te gooien, differentiëlen plus transmissievloeistof te vervangen op die manier, nu bij ongeveer 25k.

#60 ·
@leaky Het is hetzelfde als de meeste andere transmissies tegenwoordig. Laat de carterpan zakken (geen aftapplug), vervang het filter, plaats de carterpan terug en pomp ongeveer 7,5 liter door het vulgat. Er is geen peilstok, het vulgat is een rubberen plug waar vroeger de peilstok zat. Start de truck in de parkeerstand en breng de transmissie op 110 °F.

Verwijder de speciale bout in de carterpan die de overtollige vloeistof afvoert. Als het druppelt... plaats de bout terug en hij is perfect vol.

Als je 4wd hebt, moet je de y-pipe moeren losdraaien en de uitlaat een centimeter naar achteren schuiven. De crossover-pijp voorkomt dat je de carterpan kunt verwijderen.

De dure machines vervangen niet het filter, alleen de vloeistof. In feite wordt de machine in lijn geplaatst met uw transmissievloeistofcircuit. Uw transmissie pompt de oude vloeistof in een reservoir van de machine en vervangt tegelijkertijd de oude vloeistof door verse vloeistof terug naar de transmissie.

#61 ·
@leaky Het is hetzelfde als de meeste andere transmissies tegenwoordig. Laat de carterpan zakken (geen aftapplug), vervang het filter, plaats de carterpan terug en pomp ongeveer 7,5 liter door het vulgat. Er is geen peilstok, het vulgat is een rubberen plug waar vroeger de peilstok zat. Start de truck in de parkeerstand en breng de transmissie op 110F graden.

Verwijder de speciale bout in de carterpan die de overtollige vloeistof afvoert. Als het druppelt... plaats de bout terug en hij is perfect vol.

Als je 4wd hebt, moet je de y-pipe moeren losdraaien en de uitlaat een centimeter terugschuiven. De crossover-pijp voorkomt dat je de carterpan kunt verwijderen.

De dure machines vervangen niet het filter, alleen de vloeistof. In principe wordt de machine in de transmissievloeistofkring geplaatst. Je transmissie pompt de oude vloeistof in een reservoir van de machine en vervangt tegelijkertijd de weggepompte oude vloeistof door verse vloeistof terug naar de transmissie.
Dit^

#62 ·
Ik heb een reservepan met een aftapplug, maar heb deze nog niet geïnstalleerd. Ik denk dat het sowieso beter is om de pan te verwijderen, een nieuw filter te installeren en de pan schoon te maken. De uitlaat is de grootste ergernis, ik wou dat ze ons de extra ruimte hadden gegeven zodat je hem niet hoefde los te schroeven en terug te bewegen. Ik ben bij 10.000 mijl overgestapt op de nieuwe vloeistof en mijn transmissie is probleemloos, maar ik heb er pas 55.000 mijl mee gereden.

• Like
Reactions: leaky