Chevy Colorado & GMC Canyon banner
21 - 40 of 65 Posts
Ik heb wat hulp nodig. Ik kan het sierstuk niet uit het dashboard krijgen. Wat voor soort gereedschap hebben jullie gebruikt om het eruit te wrikken? Controleer ook precies waar ik moet wrikken. Ik waardeer je hulp.

Ik heb wat hulp nodig. Ik kan het sierstuk niet uit het dashboard krijgen. Wat voor soort gereedschap hebben jullie gebruikt om het eruit te wrikken? Bevestig ook precies waar ik moet wrikken. Ik waardeer je hulp.
Ik heb een 90 graden trimverwijderingsgereedschap gebruikt, maar elk plastic trimverwijderingsgereedschap zou moeten werken. Als je voorzichtig bent, kun je een kleine schroevendraaier (platte kop) gebruiken, maar kras niet op je dashboard. Wrik gewoon omhoog vanaf de kant van de plaat bij het raam en het komt eruit.

Discussion starter · #24 ·
Ik heb wat hulp nodig. Ik kan het sierstuk niet uit het dashboard krijgen. Wat voor soort gereedschap hebben jullie gebruikt om het eruit te wrikken? Verifieer ook precies waar ik moet wrikken. Ik waardeer je hulp.
Alles van plastic werkt. De sleutel is dat je van voor moet wrikken, weg van je af en richting de ruit. Ik kan een foto maken als dat nodig is.

Alles van plastic werkt. De sleutel is dat je van de voorkant moet wrikken, weg van je af en naar het raam toe. Ik kan een foto maken als dat nodig is.
Bedankt voor je verslag en . . . details . . .

Ik heb hier in 2020 mee zitten knoeien, geloof ik, en ik merk altijd dat er bij elke plastic bekleding bijna altijd die "sweet spot" is om mee te beginnen.
En met een klein onderdeel als die sensor. . . dat heb je heel duidelijk gemaakt. (y)

• Love
Reactions: Dennon
Dit vind ik leuk, dus ik heb besloten een vervangende sensor te bestellen en die te modificeren en te installeren. Op die manier kan ik, als het me niet bevalt, het origineel opnieuw installeren. Het is maar 28,00 dollar, en zelfs als ik het zou verpesten, heb ik het origineel nog steeds op zijn plaats. Mooi geschreven, trouwens.

• Like
Reactions: spb1122
Ik heb dit laatst gedaan, werkt goed. Heb al mijn ramen afgelopen juli laten tinten toen ik de ZR2 kocht. Geen donkere tint en de voorruit was getint voor UV- en warmtewering hier in Vegas. De koplampen veranderden overdag altijd van dag naar nacht. Dit heeft het opgelost, bedankt voor de handleiding.

Dit vind ik leuk, dus ik besloot een vervangende sensor te bestellen en die te modificeren en te installeren. Op die manier kan ik het origineel opnieuw installeren als het me niet bevalt. Het is maar 28,00 plus, en als ik het zou verpesten, heb ik nog steeds het origineel op zijn plaats. Mooi geschreven trouwens.
Goed om te weten dat het zo goedkoop is. Ik heb het op mijn origineel gedaan, maar dacht dat ik in het slechtste geval een vervanging kon bestellen. Was vrij eenvoudig. Heb het nog niet geprobeerd, maar het kan echt niet veel slechter...

Ik ga deze mod doen. Net een vervanging besteld op Amazon (minder dan $10,00!) om te wijzigen en te installeren.

• Like
Reactions: 153537
Ik kan nu bevestigen dat dit op mijn vrachtwagen heeft gewerkt. Vóór vandaag gingen mijn lichten op mijn rit naar huis meerdere keren aan en uit. Vanavond gingen ze nooit aan, dus dit werkte zeker.

Bedankt Dennon voor deze write-up, ik heb deze mod gedaan en kan bevestigen dat hij perfect werkt zoals vermeld. Blijft in de dagmodus, zelfs bij bewolking of schaduw, en schakelt over naar nacht als het echt nodig is. Instructies zijn erg goed en vrijwel iedereen kan het doen. Verlichting functioneert nu zoals ik het wil.

Geweldige write-up Dennon!!!! Leuk klein project. Het duurde ongeveer anderhalf uur met onderbrekingen en geen bier.:( Ik gebruikte een kleine zijkniptang om aan de witte "troep" te knippen en te trekken, wat heel goed werkte. Minder rommelig dan ik had verwacht van je beschrijving, dus dat was ook een goede zaak.

Bedankt @Dennon. Weer een frustratie geëlimineerd.

Ik heb de hele klomp kleverige substantie van de mijne verwijderd. Het zou hoe dan ook hetzelfde moeten werken. De sensoren zijn een paar fotodiodes die rug aan rug zijn gemonteerd op de voorste bovenhoek van de printplaat en lijken parallel te zijn bedraad. Door de voorste helft van de substantie te verwijderen, worden deze blootgelegd.

De alarmknipper-LED bevindt zich aan de bovenkant van de printplaat. Het tegelijkertijd blootleggen daarvan zou geen effect moeten hebben, misschien een lichte toename van de gevoeligheid voor de verlichting in de cabine.

Ik verwacht geen problemen, maar zal dit bericht aanvullen als ik die wel heb. De doorschijnende substantie was waarschijnlijk bedoeld om een ​​diffuserende functie te vervullen, waardoor de sensor omnidirectioneel wordt. De structuur heeft voldoende ondersteunende kenmerken zodat een gietmassa niet nodig is en de meeste daarvan zijn toch ondoorzichtig. Voorlopig heeft de sensor een hogere versterking en is hij meer directioneel. Ik heb fotodiodes in de hobbybak en ik zal er een opzetten die omhoog kijkt als dat nodig is. Te vroeg om het nu te zeggen.

Ik legde de printplaat op een microvezel en borstelde naar buiten met een tandenborstel om de kleine hoeveelheid substantie te verwijderen die niet loskwam. Er zat nog een beetje S&W-troep op deze foto, maar het laat zien wat er onder die klomp zit.

Image

Oh - Nogmaals bedankt!
---------------------------------------------
Als iemand geïnteresseerd is in wat er in die sensor zit, zou dit dichtbij moeten komen, zo niet correct. Een tekening in de upfitter-handleiding toont dat een van de signalen een blokgolf is of misschien een soort PWM. Dat is het niet, al deze signalen zijn analoog en worden via een weerstand bij de bron naar een referentie getrokken.
Schemering in combinatie met een sensor in de spiegel helpt bij het regelen van het dimmen van de LCD-spiegel.
Omgeving levert gegevens voor automatische koplampen en dashboarddimming.
Ook aan boord zijn een thermistor voor het detecteren van de cabinetemperatuur en de alarmknipper.

Image

Nou, mijn fout, ik ben net naar buiten gegaan en heb het nog eens gecontroleerd en het komt er inderdaad uit, ik moest gewoon een klein genoeg gereedschap vinden om het los te krijgen. Ik krijg de komende dag of zo een vervanging, dan zal ik dit doen. Geweldige uitwerking en foto's ter illustratie.

• Like
Reactions: Y E T I
Nou, ik heb de nieuwe sensor via Amazon gekregen voor ongeveer 10,00 en ik heb de smurrie net boven de lichtsensor verwijderd en het kostte me maar ongeveer 20 minuten om het te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb de originele sensor genomen en alle smurrie van de sensor verwijderd. Ik zal zien hoe de eerste werkt, of ik kan hem omwisselen met de andere.

• Like
Reactions: Y E T I
Ik ben er eindelijk aan toegekomen om dit te doen en ben erin geslaagd om de smurrie net van de 1 sensor aan de rechterkant te halen, zoals de OP suggereerde, waardoor de rest van de witte smurrie daar bleef zitten en de andere 2 sensoren bedekte.

Alles weer in elkaar gezet en opgestart.

Het was overdag en de dashboard-/instrumenten-/meterverlichting ging meteen aan, op volle helderheid zoals het hoort.

Mijn echt opvallende problemen waren meer in de ochtend toen de zon opkwam - mijn dashboard-/instrumenten-/meterverlichting leek naar mijn mening veel te lang erg gedimd te blijven.

Dus, ik zal morgen een beter idee hebben hoe goed het werkt als het daglicht aanbreekt, terwijl ik in de vroege ochtend rijd.

Maar de eerste indicaties zijn goed.

Met dank aan @Dennon voor de gedetailleerde uitwerking en foto's.

Ik kijk uit naar je update @Gray Fox 19.

Ik? Ik heb deze thread een tijdje geleden gevolgd omdat mijn '20 Z71 ook denkt dat het veel te laat in de ochtend nacht is, en veel te vroeg in de late namiddag. Schakelt over naar de nachtmodus terwijl het absoluut nog zonnig en helder is... wat het probleem is dat hier wordt behandeld.
Nu, ik zal eerlijk zijn dat ik voorlopig nog geen enkele mod heb gedaan om het probleem op te lossen. Ik leef er gewoon mee, maar haat het elke keer als ik mijn scherm daardoor niet kan zien.

Hier is mijn bijdrage aan de thread, hoewel ik niet vermoed dat het zal helpen met een andere oplossing, zoals je zult zien.
Mijn sensor werkte prima toen ik mijn truck kreeg.
Het bleef prima werken tot een bepaalde reis naar de dealer voor wat garantie werk, met name een software-update voor de radio.
Misschien heb je gelezen over, of ben je op de hoogte van het probleem dat velen hebben gehad met "geesten in de machine" van hun infotainmentsysteem; opnieuw opstarten naar een flitsend scherm uit zichzelf, willekeurig, dode bedieningselementen, het volume uit zichzelf veranderen, enz.? Er is een TSB (22-NA-033) over. Zie deze thread als referentie: https://www.coloradofans.com/thread...do-lt-crashing-rebooting-with-apple-carplay.420141/page-9#nested_reply_top_post (er zijn verschillende threads over het probleem, maar deze bevat naar mijn mening de meeste info.).
Hoe dan ook, zoals de TSB aangeeft, is een "software-update voor de radio" de voorgeschreven oplossing, en ik heb deze update eind mei 2023 door een dealer laten uitvoeren.
Gelukkig heeft de update de problemen die ik had met het infotainmentsysteem verholpen. (afkloppen)
Ik weet echter zeker dat de meesten van jullie weten dat de "radio" deel uitmaakt van de hersenen van onze trucks en veel meer omvat dan de radio, blijkbaar inclusief dingen als deze lichtsensor.
Mijn sensor, of zoals ik vermoed, de programmering voor deze sensor, is sinds deze update fagazy.
Nee, ik ben er niet voor teruggegaan naar de dealer. De problemen met de radio waren een veel groter probleem voor mij, en ik ben gewoon blij dat het is opgelost. Om duidelijk te zijn, het was niet alleen de radio, maar elk aspect van het infotainmentsysteem dat fubar was; radio, alle apps, klimaatregeling, navigatie, bluetooth-verbindingen, etc.
Ze werken nu allemaal.

Ik neem niet het risico dat teruggaan naar de dealer om opnieuw te flashen het probleem met de lichtsensor zou kunnen oplossen, maar het infotainmentsysteem opnieuw zou verstoren. Ik laat het voorlopig maar zo. Ja, ik ben geen fan van de serviceafdeling van de dealer. In het algemeen.

Helaas babbel ik. Mijn punt is dat ik geloof dat de gevoeligheid van de lichtsensor op de een of andere manier programmeerbaar is. Ik denk niet dat het kernprobleem de mechanica of elektronica van de sensor zelf is, ik denk dat er programmering in is geflasht die het bereik instelt, en dat is wat er volgens mij mis is. Als er een procedure was om dat aan te passen, waar ik vertrouwen in zou kunnen hebben, zou ik dat proberen, maar voor zover ik weet is dat er niet, het zit allemaal ingebouwd in de ene flashversie (d.w.z. V807, V809, V810). Dus ik ga voorlopig niet met de software rommelen.
Ik kan de mechanische mods die in deze thread worden getoond, doen als het me genoeg irriteert, dus bedankt aan iedereen voor het plaatsen.

Ik plaats het verhaal voor het geval er software-tovenaars zijn die met een oplossing kunnen komen of Chevy kunnen helpen hun spullen te repareren (OK, ik weet dat dat onrealistisch is, lol).
Ik heb aan een aantal Fords gewerkt en FORScan gebruikt. Als je het niet weet, is FORScan een app-achtig iets waarmee gebruikers veel details in de programmering van de voertuigen kunnen besturen met behulp van een adapter via de OBD-poort. Het maakt het mogelijk om functies heel specifiek aan te passen, item voor item. Het is een behoorlijk coole zaak, maar ik geloof niet dat er zoiets is voor GM of Chevy. Behalve de dealer, neem ik aan. Ik begrijp dat ze veel meer mogelijkheden hebben om de programmering te wijzigen dan de eigenaar of particuliere garages.

Ik kijk uit naar je update @Gray Fox 19.

Ik? Ik heb dit draadje een tijdje geleden gevolgd omdat mijn '20 Z71 ook denkt dat het veel te laat in de ochtend nacht is, en veel te vroeg in de late namiddag. Schakelt over naar de nachtmodus terwijl het absoluut nog zonnig en helder is... wat het probleem is dat hier wordt behandeld.
Nu, ik zal eerlijk zijn dat ik voorlopig nog geen enkele aanpassing heb gedaan om het probleem te verhelpen. Ik heb er gewoon mee geleefd, maar er een hekel aan gehad elke keer als ik mijn scherm niet kan zien.

Hier is mijn bijdrage aan het draadje, hoewel ik niet vermoed dat het zal helpen met een andere oplossing, zoals je zult zien.
Mijn sensor werkte prima toen ik mijn truck kreeg.
Het bleef prima werken tot een bepaalde reis naar de dealer voor wat garantie werk, specifiek een radio software update.
Misschien heb je gelezen over, of ben je je bewust van het probleem dat velen hebben gehad met "geesten in de machine" van hun infotainment center; opnieuw opstarten naar flitsscherm uit zichzelf willekeurig, dode bedieningselementen, het volume uit zichzelf veranderen, etc.? Er is een TSB (22-NA-033) over. Zie dit draadje ter referentie: https://www.coloradofans.com/thread...do-lt-crashing-rebooting-with-apple-carplay.420141/page-9#nested_reply_top_post (er zijn verschillende draadjes over het probleem, maar deze bevat naar mijn mening de meeste info.).
Hoe dan ook, zoals de TSB leest, is een "radio software update" de voorgeschreven oplossing, en ik heb deze update eind mei 2023 door een dealer laten uitvoeren.
Gelukkig heeft de update de problemen die ik had met het infotainmentsysteem verholpen. (afkloppen)
Ik weet echter zeker dat de meesten van jullie weten dat de "radio" deel uitmaakt van de hersenen van onze trucks en veel meer omvat dan de radio, blijkbaar inclusief dingen als deze lichtsensor.
Mijn sensor, of zoals ik vermoed, de programmering voor deze sensor, is sinds deze update fagazy.
Nee, ik ben er niet over teruggegaan naar de dealer. De problemen met de radio waren een veel groter probleem voor mij, en ik ben gewoon blij dat het is opgelost. Om duidelijk te zijn, het was niet alleen de radio, maar elk aspect van het infotainmentsysteem dat fubar was; radio, alle apps, klimaatregeling, navigatie, bluetooth-verbindingen, etc.
Ze werken nu allemaal.

Ik neem niet het risico dat teruggaan naar de dealer om opnieuw te flashen het probleem met de lichtsensor zou kunnen oplossen, maar het infotainmentsysteem opnieuw zou kunnen verstoren. Ik laat het voorlopig maar zo. Ja, ik ben geen fan van de serviceafdeling van de dealer. In het algemeen.

Helaas, ik babbel. Mijn punt is dat ik geloof dat de gevoeligheid van de lichtsensor op de een of andere manier programmeerbaar is. Ik denk niet dat het kernprobleem de mechanica of elektronica van de sensor zelf is, ik denk dat er programmering in is geflasht die het bereik instelt, en dat is wat er volgens mij mis is. Als er een procedure was om dat aan te passen, waar ik vertrouwen in zou kunnen hebben, zou ik dat proberen, maar voor zover ik weet is die er niet, het zit allemaal ingebouwd in de ene flashversie (d.w.z. V807, V809, V810). Dus ik ga voorlopig niet met de software rommelen.
Ik kan de mechanische mods die in dit draadje worden getoond doen als het me genoeg irriteert, dus bedankt aan iedereen voor het plaatsen.

Ik plaats het verhaal voor het geval er software wizards zijn die met een oplossing kunnen komen of Chevy kunnen helpen hun spullen te repareren (OK, ik weet dat dat onrealistisch is, lol).
Ik heb aan een paar Fords gewerkt en FORScan gebruikt. Als je het niet weet, is FORScan een app-achtig iets waarmee gebruikers veel details in de programmering van de voertuigen kunnen besturen met behulp van een adapter via de OBD-poort. Het maakt het mogelijk om functies heel specifiek aan te passen, item voor item. Het is een vrij coole zaak, maar ik geloof niet dat er iets dergelijks is voor GM of Chevy. Behalve de dealer, neem ik aan. Ik begrijp dat ze veel meer mogelijkheden hebben om de programmering te wijzigen dan de eigenaar of particuliere garages.
Interessant. Ik heb geen verschil gemerkt toen mijn radio werd geüpdatet, maar zeker wel toen ik de aanpassing deed die in dit draadje werd beschreven.

21 - 40 of 65 Posts