Chevy Colorado & GMC Canyon banner

Continue problemen met het motorstoringslampje, remsysteem, accu

1.2K views 22 replies 8 participants last post by  GM4ever  
#1 ·
Ik wil zien of anderen ook problemen hebben zoals ik. 2024 Colorado TB. Een paar maanden geleden ging de CEL (Check Engine Light) ongeveer eens per week branden en ging dan na een dag of twee weer uit. Voordat ik hem naar de dealer bracht, zag ik eindelijk een melding lang genoeg op het dashboard staan met de tekst "remsysteem storing, max snelheid 255 mph". De dealer voerde een reeks tests uit en kwam met een batterijtestfout. De monteur zei dat deze nul CCA's (koude start Ampères) op de tester had (ik weet niet hoe dat mogelijk is als hij prima start, maar ik werk in de IT, niet in de automechanica, dus ik glimlach en zeg oké). De accu is onder garantie vervangen en alles leek in orde... tot vanochtend, 3 weken na mijn serviceafspraak. Dezelfde remsysteemwaarschuwing gevolgd door de CEL. Volledig geërgerd heb ik hem naar de dealer gebracht met het lampje aan. Hij staat er nu te wachten op de volgende bevinding.

Bovendien moet hij volgende week naar de carrosseriebouwer om het zwakke dakprobleem te laten vaststellen, zoals beschreven in TSB 23-NA-209. Het dak heeft zelfs een deuk van een wasstraatdroger. Ik bedoel, ik hou van mijn truck, maar dit is een enorm gedoe.

#2 ·
Ik wil zien of iemand anders de problemen heeft die ik heb. 2024 Colorado TB. Een paar maanden geleden ging de CEL (Check Engine Light) ongeveer eens per week branden en ging dan een dag of twee later weer uit. Voordat ik hem naar de dealer bracht, zag ik eindelijk een melding lang genoeg op het dashboard staan met de tekst "remsysteem storing, max snelheid 255 mph". De dealer voerde een reeks tests uit en kwam met een mislukte batterijtest. De monteur zei dat deze nul CCA's (koude start Ampères) op de tester had (ik weet niet hoe dat mogelijk is als hij normaal start, maar ik werk in de IT, niet in de automechanica, dus ik glimlach en zeg oké). De accu is onder garantie vervangen en alles leek in orde... tot vanmorgen, 3 weken na mijn serviceafspraak. Dezelfde remsysteemwaarschuwing gevolgd door de CEL. Volledig geërgerd heb ik de auto met het brandende lampje naar de dealer gebracht. Hij staat er nu te wachten op de volgende bevinding.

Bovendien moet hij volgende week naar de carrosseriebouwer om het zwakke dak te laten identificeren, zoals beschreven in TSB 23-NA-209. Het dak heeft daadwerkelijk een deuk van een droger van de carwash. Ik bedoel, ik hou van mijn truck, maar dit is een grote plaag.
Wat is de laadspanning van uw accu in rust? 2 uur na belasting zou deze 12,6V tot 12,9V moeten zijn. Als u geen voltmeter heeft, kunt u de truck in de servicemodus zetten om de accuspanning te controleren. Ik moest een batterijonderhouder op mijn truck installeren, maar sindsdien zijn al mijn elektrische problemen opgelost.

#3 ·
Ik wil zien of iemand anders de problemen heeft die ik heb. 2024 Colorado TB. Een paar maanden geleden ging de CEL (Check Engine Light) ongeveer eens per week branden en ging dan een dag of twee later weer uit. Voordat ik hem naar de dealer bracht, zag ik eindelijk een melding lang genoeg op het dashboard staan met de tekst "remsysteem storing, maximale snelheid 255 mph". De dealer voerde een reeks tests uit en kwam met een mislukte batterijtest. De monteur zei dat deze nul CCA's (Cold Cranking Amps) op de tester had (ik weet niet hoe dat mogelijk is, aangezien hij prima startte, maar ik werk in de IT, niet in de automechanica, dus ik zal gewoon glimlachen en oké zeggen). De accu is onder garantie vervangen en alles leek in orde... tot vanmorgen, 3 weken na mijn serviceafspraak. Dezelfde remsysteemwaarschuwing gevolgd door de CEL. Volledig gefrustreerd heb ik hem met brandend lampje naar de dealer gebracht. Hij staat er nu te wachten op de volgende bevinding.

Bovendien moet hij volgende week naar de carrosseriebouwer om het zwakke dakprobleem te laten vaststellen, zoals beschreven in TSB 23-NA-209. Het dak heeft daadwerkelijk een deuk van een wasstraatdroger. Ik bedoel, ik hou van mijn truck, maar dit is een grote pijn.
Uw batterij wordt niet volledig opgeladen.
Hoe vaak wordt uw truck gereden?
Hoe lang wordt hij gereden als hij wordt gereden?

Het duurt minimaal 20 tot 30 minuten rijden voordat een batterij weer is opgeladen na het starten.
U moet mogelijk een batterijlader/onderhouder aanschaffen om ervoor te zorgen dat uw batterij volledig wordt opgeladen.

Ook gebruiken zowel uw rembekrachtiger als uw hoofdremcilinder nu elektrische stroom.
Dus, onvoldoende lading in de batterij.
Zal problemen veroorzaken voor het remsysteem.

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
  • Like
Reactions: GM4ever
#4 ·
Het servicepapier toont 12,2 volt voor de oude accu. Ik heb een multimeter van een elektricien die ik zeker kan gebruiken. Als de truck buiten de garantie viel, zou ik de onderhouder overwegen, maar ik ben van mening dat ik die niet zou hoeven te gebruiken, aangezien hij minder dan een jaar oud is en niet lang stilstaat.

#5 ·
Het servicepapier toont 12,2 volt voor de oude accu. Ik heb een multimeter van een elektricien die ik zeker kan gebruiken. Als de truck buiten de garantie viel, zou ik de onderhouder overwegen, maar ik ben van mening dat ik deze niet nodig zou moeten hebben, aangezien hij minder dan een jaar oud is en niet lange periodes stilstaat.
Mijn truck is in juni gemaakt en ik heb hem in november gekocht, dus hij stond 5 maanden ergens zonder dat de accu werd opgeladen. Ik heb veel voertuigen en ben gepensioneerd, dus de truck staat veel stil en als ik ergens heen ga, is het minder dan 4 mijl. Ik had de onderhouder al op de accu van mijn generator en heb de kabels voor de truck gekocht en wissel ze heen en weer. Toen ik hem voor het eerst aansloot, moest de accu elke nacht worden opgeladen. Na 3 maanden hoeft hij nu maar één keer per week te worden opgeladen. Er zijn tal van parasitaire stroomverbruikers op deze trucks, waaronder de beveiliging, de internetverbinding, het zoeken naar een signaal voor starten op afstand via de app of de afstandsbediening en het zoeken naar een OTA-update. Hij heeft zelfs een vochtigheidssensor die ventilatorkleppen beweegt als de truck uit staat. Ik ben gepensioneerd en heb niets beters te doen dan met mijn speelgoed te knoeien. Deze accu's beginnen te sulferen als ze niet tot 12,4V worden opgeladen. Ik begrijp uw standpunt, maar mijn eigen gedachte is dat GM (ik ben een gepensioneerde GM-ingenieur) veel accu's onder garantie zal vervangen en de eigenaren daarna ook. Zomaar een gedachte.

#6 ·
Het is dwaas dat deze nieuwe vrachtwagens iets van aftermarket nodig hebben om betrouwbaar te werken. Iedereen zou zijn vrachtwagen 10 tot 15 dagen moeten kunnen parkeren en hij start. Dus als ik er een had en mijn vrachtwagen 14 dagen achter elkaar op vliegvelden laat staan, zou ik gestrand zijn???

#7 ·
Het is belachelijk dat deze nieuwe vrachtwagens iets van derden nodig hebben om betrouwbaar te werken. Iedereen zou zijn vrachtwagen 10 tot 15 dagen moeten kunnen parkeren en hij start. Dus als ik er een had en ik laat mijn vrachtwagen 14 dagen achter elkaar op luchthavens staan, zou ik gestrand zijn???
Na een paar maanden mijn eigen vrachtwagen te hebben gecontroleerd, kan ik u vertellen dat de batterijspanning elke dag met 0,2 volt daalt, alleen al door het inschakelen van de beveiliging.
De updates werken niet meer zodra de batterij 30% is gedaald van een stabiele toestand van 12,6 tot 12,9 V. Hoewel dat de vrachtwagen niet onbestuurbaar maakt en hij zal starten... is het niet goed voor de levensduur van de batterij, omdat ze beginnen te sulfateren bij 12,4 volt. Ik ben een lang gepensioneerde GM-ingenieur en het ergert me mateloos.

#15 ·
Het oordeel is geveld. Blijkbaar een bekend probleem met een versie van de remsysteemsoftware. Ze hebben een update en een relearn op de remzuiger uitgevoerd.

Ongeacht, ik ben van plan een NOCO Genius Gen5X1 onderhouder te kopen.
Fijn dat het is opgelost
Bedankt voor het updaten

owns 2017 Chevrolet Colorado Z71
#16 ·
Ik heb mijn 24 Canyon vorige winter bijna 4 maanden in de garage in NC geparkeerd, met de vergrendeling en alarm aan, en had geen problemen. Hij startte meteen weer toen ik terugkwam.
De startmotor vereist ongeveer 200 ampère. Dit zijn 800 CCA-batterijen (leveren 800 ampère gedurende 30 seconden bij 0 graden Fahrenheit en behouden meer dan 7,2 Volt). Of ongeveer 1000 CA.
Een goede accu en een nieuwe startmotor zorgen ervoor dat een voertuig met slechts 9,6V kan starten.
De trucks hebben een Battery Maintenance Mode wanneer de beveiliging is ingeschakeld. Het schakelt alle parasitaire verbruikers uit, behalve de beveiliging.
Als de batterij zo laag wordt dat de beveiliging niet meer werkt, gaat het alarm af. U ontvangt een e-mail als u dit heeft ingesteld.

#22 ·
Dit is me vorige week overkomen. Op donderdag ging ik naar de parkeerplaats om mijn truck in te leveren en het duurde langer dan normaal om hem aan te krijgen en ik kreeg dezelfde foutmeldingen als jij. In de dagen/weken ervoor kreeg ik ook kleine vreemde berichten, maar die verdwenen binnen enkele seconden. Deze keer had ik een CEL en ook de code voor het remsysteem. De dealer zei dat mijn accu niet meer voldoende stroom leverde (12 volt), dus hebben ze deze vervangen en het gaat nu al 5 dagen soepel. Ik heb auto stop-start uitgeschakeld en auto-updates uitgeschakeld, laten we kijken of het probleem is opgelost.

#23 ·
Vorig weekend had ik dit ook. Op donderdag ging ik naar de parkeerplaats om mijn truck in te leveren en het duurde langer dan normaal om hem te starten en ik kreeg dezelfde foutmeldingen als jij. In de dagen/weken ervoor kreeg ik ook kleine vreemde meldingen, maar die verdwenen binnen enkele seconden. Deze keer had ik een CEL en ook de storingscode van het remsysteem. De dealer zei dat mijn accu niet meer voldoende stroom leverde (12 volt), dus hebben ze hem vervangen en sindsdien draait alles soepel de afgelopen 5 dagen. Ik heb auto stop-start uitgeschakeld en auto-updates uitgeschakeld, eens kijken of het probleem weg is.
Als je ooit 'kleine vreemde meldingen' krijgt... zet de truck uit, zet hem in de servicemodus en controleer het scherm met de batterijlading.
Een gezonde AGM-accu moet een laadspanning in rust hebben van 12,6 tot 12,9 volt.