Chevy Colorado & GMC Canyon banner

Montage van de batterijonderhouder

917 views 16 replies 9 participants last post by  NY3Wulf  
#1 ·
Ik heb net een Noco Genius5X1 opgehaald voor mijn 2024 Colorado TrailBoss. Voor degenen onder jullie die een onderhouder hebben, waar hebben jullie hem gemonteerd? Ik heb de motorkap eerder vandaag geopend, maar ik zie geen echt goede plekken ervoor.

#2 ·
Ik moet nog een beugel maken, maar er is een verticale steun bij de spatbord net voor de accu. (Ik doe er misschien gewoon een kabelbinder omheen)
Ik wil hem niet bovenop de accu monteren en hem indien nodig vrij houden. Ik heb misschien ook een korte verlenging nodig, omdat de stekker bij mijn bumper moet uitkomen.

#3 ·
Ik heb net een Noco Genius5X1 opgehaald voor mijn 2024 Colorado TrailBoss. Voor degenen onder jullie die een onderhouder hebben, waar hebben jullie hem gemonteerd? Ik heb eerder vandaag de motorkap geopend, maar ik zie geen echt goede plekken ervoor.
Ik had al een onderhouder voor mijn Generator en wilde deze niet onder de motorkap plaatsen en te maken krijgen met de turbowarmte. Ik woon in Florida en de temperaturen onder de motorkap zijn brutaal. Mijn onderhouder hangt aan de muur in de garage. Ik heb de lange ringklemmen op de accu geĂŻnstalleerd en een lange laadkabel gekocht. De accukabel past in een vak achter het parkeerlicht als ik hem niet gebruik.

#5 ·
Ik had al een onderhouder voor mijn Generator en wilde deze niet onder de motorkap plaatsen en te maken krijgen met de turbowarmte.
Ik woon in Florida en de temperaturen onder de motorkap zijn brutaal. Mijn onderhouder hangt aan de muur in de garage. Ik heb de lange ringklemmen op de accu aangesloten en een lange laadkabel gekocht. De accukabel past in een vak achter de parkeerlicht als ik hem niet gebruik.

View attachment 491296 View attachment 491297 View attachment 491298
Ik raad deze route aan, vermijdt de noodzaak om ergens een baksteen te monteren en risico op schade (zowel milieu- als fysieke schade door trillingen, etc.). Ik heb ook de snelle verbindingskabels rechtstreeks op mijn accu aangesloten en de onderhouder gewoon op een plank voor mijn truck gelegd. Maakt het ook gemakkelijk om te zien of de accu volledig is opgeladen of niet.

owns 2017 GMC Canyon Denali
#4 ·
Ik heb net een Noco Genius5X1 opgehaald voor mijn 2024 Colorado TrailBoss. Voor degenen onder jullie die een onderhouder hebben, waar hebben jullie hem gemonteerd? Ik heb de motorkap eerder vandaag geopend, maar ik zie geen echt goede plekken ervoor.
Ik heb dezelfde onderhouder en was van plan hetzelfde te doen. Ik probeer nog steeds de beste plek ervoor te bepalen.

owns 2023 Chevrolet Colorado Z71
#6 ·
Ik heb mijn Noco Genius1 aan een haak aan de garage muur hangen. Ik leid de kabels naar de Pos-aansluiting en de Neg naar de massa. Steek de unit in een stopcontact/stekker. Als ik de truck moet gebruiken, haal ik de stekker uit het stopcontact en verwijder de kabels en sluit de motorkap. Snel en eenvoudig.

#7 ·
Ik had al een onderhouder voor mijn Generator en wilde deze niet onder de motorkap plaatsen en te maken krijgen met de turbowarmte.
Ik woon in Florida en de temperaturen onder de motorkap zijn brutaal. Mijn onderhouder hangt aan de muur in de garage. Ik heb de lange ringklemmen aan de accu gemonteerd en een lange laadkabel gekocht. De accukabel past in een vak achter de parkeerlicht als ik hem niet gebruik.
Ik raad deze route aan, vermijdt de noodzaak om ergens een baksteen te monteren en risico op schade (milieu en fysiek door trillingen, etc.). Ik heb ook de snelle verbindingskabels rechtstreeks op mijn accu aangesloten en leg de onderhouder gewoon op een plank voor mijn truck. Maakt het ook gemakkelijk om te zien of de accu volledig is opgeladen of niet.
Ik had een Noco G1100 in mijn Jeep gemonteerd, de draden waren lang genoeg en de motorruimte groot genoeg, montage was geen probleem. Geen problemen met hitte etc. Ik heb een Noco 2D voor de Colorado, in vergelijking erg klein.
Ik heb liever alles aan boord omdat ik op meerdere locaties parkeer en liever omga met een normale verlengkabel en niet de motorkap hoef te openen. Anders zou ik moeten nadenken waar ik parkeer, auto's verplaatsen als ik besluit hem aan te sluiten om op te laden. Alles hangt af van uw behoeften.

#9 ·
Uhm, is de onderhouder die u probeert te gebruiken specifiek GEMAAKT voor locaties onder de motorkap (hitte, regen, wasbeurten)?

#10 ·
Mijn 2D zou ruim voldoende moeten zijn, ik zie geen behoefte aan iets sterkers, en het is bedoeld om in de motorruimte te worden gemonteerd. Het is ongeveer zo groot als een pakje sigaretten, maar dikker.
Ik hou van Noco, heb ook hun boosterpacks.

#14 ·
Dat is ook mijn mening, met de huidige snelheid van mijn ritten staat hij meer geparkeerd, ik wil alleen de spanningsval minimaliseren door computers die op de achtergrond werken. Wat dat betreft kan ik hem net zo goed aansluiten en alles op een timer zetten voor elke tweede dag. Ouderwets, zet hem uit als je niet in de kamer bent.